Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Chihuahua. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Chihuahua. Mostrar tots els missatges

2 de febr. 2011

El crim organitzat a Mèxic ha assassinat més de 15.200 persones el 2010, segons dades oficials

Les autoritats mexicanes han donat a conèixer aquest dimecres a la nit un macabre balanç: el de les víctimes mortals que ha deixat aquest 2010 el crim organitzat. Segons Mèxic, més de 15.200 persones van morir l'any passat en assassinats vinculats al crim organitzat. Es tracta de la xifra més alta des de l'ofensiva contra el narcotràfic anunciada el 2006 pel govern de Felipe Calderón. La majoria dels homicidis es van concentrar en tres estats: Chihuahua i Tamaulipas, que fan frontera amb els Estats Units, i l'estat de Sinaloa a l'oest de Mèxic.

Segons va admetre la Fiscalia a finals de l'any passat, des que governa Felipe Calderón, han mort 30.196 persones. Les dades indiquen que la tendència en l'augment de víctimes mortals ha repuntat els últims mesos i Ciudad Juàrez és el municipi que n'encapçala el rànquing amb 3.000 morts només el 2010.

Font: 3cat24

Informació relacionada:

26 de març 2010

Joan Sorroca Punsola, empresari català, assassinat a trets a Chihuahua

· Joan Sorroca Punsola tenia 56 anys i vivia des del 1982 a Mèxic. Estava casat i tenia dos fills

Un empresari català, Joan Sorroca Punsola, va ser assassinat a trets dimecres a la nit quan sortia del seu negoci a la ciutat mexicana de Chihuahua. L'home va ser víctima dels elevadíssims nivells d'inseguretat que es viuen en aquesta ciutat, estat i país.

Sorroca, nascut el 1954 al municipi pallarès de la Vall de Cardós, vivia des del 1982 a Mèxic, on s'havia establert. Tenia un negoci -un pàrquing amb el nom de King Kong-, s'havia casat i tenia dos fills.

Segons els testimonis presencials citats per la premsa local, Sorroca va ser sorprès a la sortida del negoci per uns homes que, aparentment, volien robar-li. Ell s'hi va resistir i aleshores va ser tirotejat. Va morir allà mateix. (Versió diari Avui)

Segons la premsa mexicana, no hi hagué testimonis presencials (Heraldo de Chihuahua)

Fonts de l'ambaixada espanyola a Mèxic van explicar que serà enterrat a la mateixa ciutat de Chihuahua.

A tot això, com ja digué mesos enrere Felipe Calderón Hinojosa, tot apunta que hi ha una campanya orquestrada a parlar malament de Mèxic, i que això s'ha convertit en esport nacional i internacional, de la mateixa manera acusava de deslleials als mitjans que difonien notícies negatives del país, acusant aquests mitjans d'exagerats. Si cerqueu a les hemeroteques mexicanes veureu que una altra vegada torna a insistir en el mateix tema a l'Encuentro con Empresarios de Yucatán, casualitat que reclami una bona imatge de Mèxic per cridar inversions internacionals i el mateix dia us trobeu al mateix diari amb la mort d'un empresari català a Mèxic.

Valtros mateixos, així són les coses i així les expliquem, malgrat que Calderón ens tracti de traïdors, de mentiders d'enemics de la pàtria i de no sé quantes coses més... en un altre moment, us farem cinc cèntims d'inversions internacionals i drets humans (contemplat dins dels tractats internacionals entre la Unió Europea i Mèxic o entre les Espanyes i Mèxic).

Joan, que descansis en pau, el nostre més dolgut condol a la seva família.

PS. Malauradament a Mèxic tant sols serà una de les tantes centse de mortes violentes que hi hauran hagut aquesta setmana. Però segons el President no ho hauríem dir que Mèxic s'ha convertit en un del països més perillosos del món.

Més info:
Calderón reclama a quienes hablan mal de México
México, el más peligroso para los periodistas
El país más peligroso del mundo