Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris rei d'Espanya. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris rei d'Espanya. Mostrar tots els missatges

24 de febr. 2013

El llibre 'Un rei cop a cop' torna a córrer per la xarxa

.
En va desaparèixer la seva edició impresa el 2001 · Desmunta la versió oficial de la trajectòria de Juan Carlos de Borbó

Font: Vilaweb

El llibre 'Un rei cop a cop' (Kale Gorria, 2001), publicat sota pseudònim, torna a córrer per la xarxa. Es tracta d'una documentada investigació sobre la trajectòria del rei Juan Carlos de Borbó, que va desaparèixer de les llibreries i del qual és molt complicat trobar-ne exemplars de l'edició impresa.

Vuit anys després de publicar-se aquell llibre, el senador nacionalista basc Iñaki Anasagasti va desfer, a 'Una monarquía protegida por la censura' (Foca, 2009), el fals retrat de la família reial imposat durant tants anys.

Més informació, a Cançons contra els Borbons

Entrevista de VilaWeb amb Iñaki Anasagasti: 'El rei pot estar enfadat, però hi està implicat'

Els casos de censura de la monarquia espanyola

Editorial de Vicent Partal: 'M'interessen els diners de Juan Carlos'

Opinió contundent de Martí Estruch: 'El rei va nu'

Plou merda sobre el rei
_

Urdangarin exculpa la casa reial del cas Nóos


El secretari personal de les infantes espanyoles diu que no portava els comptes de l'Institut tot i ser-ne el tresorer
Iñaki Urdangarin ha negat al jutge que la casa del rei espanyol assessorés les seves activitats a l'Institut Nóos. El seu ex-soci, Diego Torres, havia presentat documents que l'implicaven a ell i al seu sogre, el rei Juan Carlos, en la trama de corrupció. Llegir més.. 

o0o

22 de maig 2012

Un pito, una pilota i una copa de l'aimant de la cacera

Estan ben sonats tots plegats ...

Tot plegat per uns xiulets, una pilota i una copa de l'aimant de la cacera ... quin rebombori!


 o0o


Ho sento, però aquesta senyora Esperanza Aguirre y Gil de Biedma, condesa de Murillo y grande de España, de cada dia més em recorda a Klaus Kinski a la pel·licula Aguirre, la cólera de Dios interpretant el paper de Don Lope de Aguirre ... ves que et dic, encara seran parents. Amb el Lope, és clar. Que em disculpi Klaus Kinski , ell no en té cap culpa.

o0o
  
Demana que se suspengui per la xiulada prevista · Basagoiti (PP) li respon que no s'haurien de jugar partits 'amb banderes amb pollastres' · Bosch la qualifica de piròmana, Duran de 'tifosa', Coscubiela diu que tira una cortina de fum · Per Homs és 'd'una altra galàxia'

Font: VilaWeb

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, vol que se suspengui la final de la Copa entre el Barça i l'Athletic al Vicente Calderón i que es faci 'a porta tancada en una altra banda' per por de la xiulada contra els Borbons mentre soni l'himne espanyol. 'Els ultratges a la bandera o a l'himne són delicte tipificat pel codi penal. No es pot consentir', ha dit Aguirre en una entrevista a Onda Cero (àudio).

'Aquest és el campionat d'Espanya. Aquesta copa la lliurava el president de la república quan hi havia república, Franco quan hi havia Franco i ara és la copa de sa majestat el rei, però és la Copa d'Espanya', ha dit; i que hi ha molts afeccionats que 'no són nacionalistes, ni separatistes ni antiespanyols'. 'Si volen xiular, doncs miri, el partit no es farà, així de clar.'

També la vice-presidenta del govern espanyol, Soraya Sáez de Santamaría, ha parlat de la final de Copa, demanant que no es barregessin les reivindicacions amb l'esport. 'L'esport és per a xalar, no per a fer una altra mena de reivindicacions.'

Rosell replica que els culers s'han de poder expressar lliurement

El president del Barça, Sandro Rosell, ha dit que els culers havien de poder expressar 'lliurement els seus sentiments' durant el partit de divendres.

Pel secretari general de l'Esport català, Iban Tibau, les declaracions d'Aguirre són un atemptat a la llibertat d'expressió.

I el jugador del Barça, Gerard Piqué ha manifestat: 'Volem jugar el partit, i concentrar-nos a guanyar la final. Els afeccionats es comportaran amb tot el respecte del món, i tenen dret d'expressar-se com vulguin. Per una altra banda, al país hi ha ara mateix problemes molt més importants.'

Coscubiela: 'Vol desviar l'atenció del dèficit ocult'

Joan Coscubiela, portaveu d'ICV al congrés espanyol, ha acusat Esperanza Aguirre d'aprofitar la final de Copa per 'desviar l'atenció' dels problemes de Bankia i del dèficit ocult de la Comunitat de Madrid.

Bosch també ho considera una cortina de fum

'És una piròmana', ha dit el diputat d'ERC al congrés espanyol Alfred Bosch, a qui no sorprenen gens les paraules d'Aguirre, que són 'el pa de cada dia: 'És una més, ja hi som acostumats. Ho fa servir de cortina de fum per amagar els seus problemes'.

Basagoiti, contra les banderes 'amb pollastre'

Aguirre ha tingut una resposta ràpida i contundent justament des de les files del PP. El president del PP basc, Antonio Basagoiti, ha defensat el dret de l'afecció del Barça i de l'Athletic de gaudir de la final de copa. I ha dit: 'S'hauria de suspendre la final de Bucarest [de l'Europa League, entre l'Athletic i l'Atlètic de Madrid], on hi havia banderes amb l'àguila, les banderes amb pollastres que no són ni constitucionals ni democràtiques.'

Duran i Lleida defensa la llibertat d'expressió

El portaveu de CiU al congrés espanyol, Josep Antoni Duran i Lleida, troba 'fora de lloc' que Esperanza Aguirre es dediqui a parlar de la final de la Copa per comptes d'ocupar-se del dèficit de la seva comunitat. 'No crec que tingui res a dir, una 'tifosa' del Reial Madrid', ha dit Duran, que ha defensat la llibertat d'expressió i que la gent pugui xiular, si vol.

Santiago Espot compara Aguirre amb Primo de Rivera

Santiago Espot, president de Catalunya Acció, ha comparat Aguirre amb Primo de Rivera i troba que la proposta de la presidenta madrilenya és la mateixa que va fer el dictador espanyol el 1925 quan va tancar el camp del Barça per una xiulada.

o0o

El TSJ de Madrid dóna la raó a la Falange · Permet la manifestació contra els seguidors del Barça i l'Athletic el mateix dia del partit

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha permès a la Falange de manifestar-se divendres a la capital d'Espanya, coincidint amb la final de la Copa entre el Barça i l'Athletic. La sala de contenciós-administratiu ha admès el recurs interposat per la Falange, un dels convocants de la manifestació ultra, contra la resolució dictada per la delegada del govern espanyol de Madrid, Cristina Cifuentes, que va canviar la data de la manifestació per evitar incidents entre l'extrema dreta i els afeccionats del Barça i l'Athletic.

Ara el tribunal madrileny ha deixat sense efecte l'ordre de la delegació espanyola.

La manifestació es presentava com una 'resposta a les provocacions' del seguidors del Barça i l'Athletic. Entre els convocants hi ha, a més de la Falange, el sindicat TNS, les joventuts de la Falange, Patriotas, Plataforma Memoria y Lealtad, In Memoriam Juan Ignacio, Hermandad de la Vieja Guardia, Alternativa Española i Hermandad de Banderas de Falange. Diuen que volen respondre a l'insult 'a tot Espanya i tots els espanyols' que representa la xiulada contra l'himne espanyol prevista pels seguidors catalans i bascos a l'estadi Vicente Calderón, tal com va passar fa tres anys a València (vídeo).

o0o

I embolica que fa fort ...

Crida a reivindicar les seleccions nacionals a la final de la Copa


Les plataformes basca, catalana i gallega pro-seleccions han presentat un manifest al congrés espanyol

Les plataformes basca, catalana i gallega pro-seleccions nacionals s'han unit per presentar al congrés espanyol un manifest (pdf) per defensar el dret de participar en competicions internacionals. A la Plataforma ProSeleccions Esportives Catalanes, ESAIT i Siareir@s Galeg@s els han acompanyat alguns diputats gallecs, bascos i catalans. Han fet una crida a les aficions del Barça i l'Athlètic de Bilbao a aprofitar la final de la Copa per defensar els drets de les seleccions ensenyant les banderes i els símbols nacionals de Catalunya i el País Basc.

Les tres entitats han volgut deixar clar que fan una crida en positiu, no contra ningú sinó per reivindicar la presència dels equips nacionals en les competicions internacionals.

Per part de la Plataforma ProSeleccions Esportives Catalanes han intervingut el vice-president Sergi Blázquez i el coordinador Francesc Serra. Per part d'ESAIT, Iñigo Santxo i Martxel Toledo. I per part de Siareir@s Galeg@s, David Rodeiro i Alexandre Sanmartín.

Els grups polítics presents que hi han donat suport han estat Amaiur, amb Rafael Lareina i Xavier Mikel Errekondo; Unió Democràtica de Catalunya, amb Marta Surroca i Eva Parera; Convergència Democràtica de Catalunya, amb Josep Maldonado i Jordi Jané; Esquerra Republicana de Catalunya, amb Joan Tardà, Alfred Bosch i Teresa Jordà; Iniciativa per Catalunya-Verds, amb Joan Coscubiela i Laia Ortiz; i el Bloque Nacionalista Galego, amb Olaia Fernández Davila.



o0o

14 d’abr. 2012

Martí Estruch: 'El rei va nu'

Martí Estruch Axmacher
Vilaweb.cat

Fa dies que s'ha obert la veda i no pas la de cacera d'ossos o elefants, sinó la de les crítiques a la família reial espanyola. Per mèrits propis dels Borbons -la borbonalla, per dir-ho a la manera de Ramon Barnils- i perquè el control de la informació esdevé impossible en l'era de la comunicació digital i de les xarxes socials. Potser, també, perquè cada cop més gent s'adona que la monarquia és una institució caduca i passada de moda, ancorada en el passat i incapaç de regenerar-se encara que ara ja no es casin només entre ells.

Les excuses oficials que el president Pujol va oferir l'any 1994 a la Zarzuela pel contingut d'un dels capítols de "Persones Humanes" que dirigia Miquel Calzada, en què feien broma de la infanta Elena, queden molt lluny i amb la perspectiva d'avui sorprenen. Van obrir un expedient informatiu a TV3 i el següent programa es va emetre en diferit, per precaució. En la mateixa línia humorística, Toni Albà també ha tingut problemes per les seves imitacions del monarca i la revista El Jueves per alguna de les seves provocadores portades.

Els primers en trencar molts dels tabús que envoltaven la figura del rei Joan Carles, encara de manera anònima, van ser els qui sota el nom de Patricia Sverlo van escriure l'any 2000 el llibre "Un rey golpe a golpe", editat per Kale Gorría i traduït també al català. Uns anys més tard i sense utilitzar l'anonimat, una colla de periodistes catalans publicaven "Els Borbons en pilotes". A la televisió, destaquen els recents documentals de TV3, "Monarquia o república", i el de Discovery Chanel sobre la mort del germà del rei d'un tret de revòlver a la cara.

Tots ells han obert el camí perquè avui sigui possible escandalitzar-se i criticar obertament els negocis d'Urdangarín sota paraigua reial o el fet que el rei espanyol es dediqui a matar elefants a Botswana amb els diners dels contribuents. La monarquia espanyola costa 8,2 M d'euros a l'any, més que la necessitada xarxa de rodalies de Catalunya.

El rei va nu i cada cop més gent ho veu i gosa dir-ho en veu alta. Fins i tot la seva actuació suposadament heroica durant el 23-F és posada en qüestió per un setmanari tan seriós com Der Spiegel. Que el Borbó hagi de passar a l'hospital el dia en què es commemora la República Catalana en lloc de disparar trets enmig de la selva no deixa de ser una dolça ironia del destí.

Martí Estruch Axmacher

.o0o.

Anasagasti: 'Per què no abdica d'una vegada, aquest senyor?'

L'històric dirigent del PNB critica l'opacitat i el cost dels viatges de Juan Carlos

Vilaweb.cat 14/04/2012

'Per què no abdica d'una vegada, aquest senyor?', es demana l'històric dirigent del PNB Iñaki Anasagasti en un article que ha publicat avui al seu bloc sobre l'accident de Juan Carlos de Borbó a Botswana mentre caçava elefants. Anasagasti, molt crític amb la monarquia espanyola, critica l'opacitat i el cost d'aquests viatges de plaer del rei espanyola. I rebla, al seu Twitter: 'Si no arriba a passar res, no se n'assabenta ni la Sofia'.

Anasagasti destaca que seguramente el cost del viatge, amb els permisos corresponents per la cacera, pugen més 'que no l'estalvi del 2% del salari dels seus onze treballadors, que no del seu'. I es fa tot un seguit de preguntes. Són aquestes:

Per què en plena crisi el rei frívolament se'n va de viatge?

Per què el govern s'obstina a muntar una 'marca Espanya' amb aquest absurd Borbó, una riota mundial, de marca de fàbrica?

Per què l'ambaixador espanyol a Botswana ha hagut de fer front a aquest desgavell i, al govern de Rajoy, l'oposició no li podem preguntar res?

Per què aquest senyor, arran de les seves xacres i de la situació familiar, aprofitant que és 14 d'abril, no abdica d'una vegada?

Per què mai podem assabentar-nos de quant costen aquests viatges?

Per què quan el cap de l'estat és de vacances l'opinió pública no se n'assabenta?

Per què el govern tapa totes aquestes corrupteles?

Per què algú del partit socialista no ho denuncia?

Més informació:

Entrevista de VilaWeb amb Anasagasti: 'El rei pot estar enfadat, però hi està implicat' Vilaweb.cat (13.01.2012)

.o0o.

Lo rei ha ensopegat i s'ha fotut de cap ...

14 d'abril 2012

Especial 81è aniversari de la proclamació de la República



81 anys després el monarca i cap d'estat panxo i campetxano mentre seu regne pateix el moment més greu de la crisi, amb la pitjor setmana de l'any a la borsa se'n va a caçar elefants a Botswana a costelles dels súbdits i a sobre pren mal, evidentment no té cap problema amb les retallades ni llistes d'espera, mentre la seva plebs pateix retallades sanitàries, retallades socials, retallades salarials, retallades als drets laborals, persecució de la protesta, ... per sí això fos poc, en ple conflicte diplomàtic obert amb Argentina per YPF.

Per acabar-ho d'adobar, l'afició familiar per les armes de foc els ha portat un altre ensurt, com sí no haguessin escarmentat a Estoril. Actualment té un net (menor d'edat) amb el peu foradat per arma de foc.

Un gendre defenestrat de la reial casa i l'altre imputat i embolicat per corrupció fins a les celles.

i la consort ... Jronia ke jronia

L'escopeta nacional de Luis García Berlanga, de ben segur es va quedar molt curta.

.o0o.

L'accident de Juan Carlos revela que era de cacera a Botswana en el pitjor moment de la crisi


L'han operat d'urgència pel trencament del maluc

Juan Carlos de Borbó amb Jeff Rann i un elefant abatut.

Font: Vilaweb.Cat

En el moment en què Espanya pateix el moment més greu de la crisi, amb la pitjor setmana de l'any a la borsa i un conflicte diplomàtic obert amb Argentina per YPF, un accident ha revelat que Juan Carlos de Borbó era a Botswana caçant elefants. Segons alguns diaris, hi va anar Dilluns de Pasqua, just el dia que el govern de Rajoy aprofitava per anunciar una retallada de 10.000 milions en educació i sanitat. El rei espanyol ha tingut una caiguda mentre era amb uns altres caçadors i s'ha trencat el maluc per tres llocs diferents; l'han hagut de traslladar en avió a Madrid i l'han operat d'urgència aquesta matinada passada.

A la xarxa de seguida s'han vist mostres d'indignació, amb l'etiqueta #borbondimision de gent que es queixa que Juan Carlos gaudís d'uns dies de cacera mentre el govern espanyol imposa retallades i recepta austeritat.

.o0o.

El rei d'Espanya s'estarà 10 dies de baixa per l'accident de cacera Ara.cat

.o0o.

Quant val la cacera de Juan Carlos a Botswana?

Es paguen uns 37.000 per caçar un elefant en un safari de luxe com el que va fer el rei espanyol

Font: Vilaweb.Cat

Botswana és considerat un paradís pels aficionats a la caça major i hi ha diverses companyies que ofereixen safaris de luxe amb llicència per caçar un elefant per uns 37.000 euros, en una estada d'uns dotze dies. Hi ha tota una indústria del turisme adreçada exclusivament als aficionats a la caça, als quals s'ofereix l'oportunitat de caçar elefants, lleopards, girafes i tota mena d'animals salvatges durant una estada en campaments de luxe situats en parcs nacionals.

Juan Carlos de Borbó amb Jeff Rann i dos búfals morts de trofeu.

És el govern d'aquest país qui concedeix un nombre limitat de llicències a l'any per espècie per tenir un cert control sobre la caça d'animals salvatges.

Juan Carlos de Borbó se'n va anar a Botswana dilluns passat i s'ha passat tota aquesta setmana caçant i allotjant-se en un d'aquests campaments de luxe, on una nit va caure i es va trencar el maluc.

.o0o.

També tanquen el Facebook de l'empresa de safaris que contractava Juan Carlos

Rann Safaris presumia d'amistat amb el rei espanyol i n'exhibia fotos · La web ha deixat de funcionar a migdia

Mentre Espanya patia una setmana de crisi profunda, on era el cap d'estat, Juan Carlos de Borbó? A Botswana, i ningú no ho sabia fins que ha tingut l'accident en què s'ha trencat el maluc. Però el rei espanyol ja havia anat a caçar elefants en aquest país africà anteriorment. Hi havia anat amb l'empresa de safaris de luxe Rann Safaris, que a la web presumia de tenir 'l'amistat' del rei i que en una galeria fotogràfica fins i tot exhibia una foto, que podeu veure a la dreta d'aquesta notícia, de Juan Carlos amb l'amo de l'empresa, Jeff Rann, després d'haver abatut un exemplar d'elefant.

Rann Safaris desapareix d'internet

La web de Rann Safaris ha deixat de funcionar a migdia. Amb tot, a través de la informació cau emmagatzemada a Google es pot veure la referència a l'amistat amb Juan Carlos.

A més, a la tarda ha desaparegut la pàgina de Facebook de Rann Safaris. Fent una cerca per Google apareix entre els primers resultats, però clicant-hi redirecciona a la pàgina inicial de Facebook. Amb tot, i com en el cas de la web, encara hi ha informació en la memòria cau de Google, de tal manera que es pot veure el mur de Facebook de Rann Safaris.

Destacats caçadors vip's
.o0o.

Com es mata un elefant? L'anunci de l'empresa de safaris per seduir els caçadors

Ara.cat

L'empresa Rann Safaris, que ha penjat una foto del rei amb la seva presa, mostra també a YouTube un vídeo promocional en què es veu com un caçador mata un elefant amb un tret al cap

Un tret d'escopeta al front. Entre els ulls. Així és com recomana l'empresa Rann Safaris, la mateixa que mostra fotografies del rei d'Espanya al seu Facebook amb diverses preses, que s'acabi amb la vida d'un elefant.

En un vídeo promocional penjat a YouTube, la companyia mostra com el fundador de l'empresa, Jeff Rann, assassina un elefant, que cau desplomat després del tret i que no oposa cap resistència ni recel amb els seus botxins.

En el vídeo, el fundador de l'empresa també defensa la idoneïtat de Botswana com a territori de caça d'elefants, perquè "no tenen cap altre lloc on anar".

"En la nostra posició d'éssers humans hem de controlar la població dels animals", assegura Rann.

.o0o.


El rei es va aficionar als safaris durant la dècada dels 60, i des de llavors ha viatjat per mig món per enfrontar-se a diferents preses

Juan Carlos I d'Espanya sempre ha sentit amor especial pels felins

Caçador blanc, sang blava Público.es

El rei Joan Carles es va aficionar als safaris el 1962. La reina Sofia demana ajuda per a una elefanta de Barcelona. El seu marit ha abatut óssos, llops, búfals, antílops i lleopards

"Nevera del rei", imatge gentilesa del bloc Té la mà Maria

Joan Carles de Borbó: el caçador que presideix una associació animalista

El monarca espanyol és president d'honor de WWF-Adena, una associació en defensa de la natura

Pots demanar ...


.o0o.

La premsa internacional es fa ressò de l'"enuig" a Espanya per les "cares aficions" del rei

El diari anglès 'The Telegraph' assegura que aquest nou episodi "s'afegeix a la vergonya que va passar la família reial" pel cas Froilà

Ara.cat

La premsa internacional s'ha fet ressò de l'accident del rei Joan Carles mentre caçava elefants a Botswana. El rotatiu anglès 'The Telegraph' publica a la seva web una crònica des de Madrid en què es destaca l'"enuig" i les "crítiques" de molts espanyols davant de les "cares aficions" del monarca", especialment "mentre el país està sumit en una crisi econòmica amb un alt índex d'atur i patiment real, especialment dels més joves".

El diari també destaca el mal moment que viu la monarquia després de l'episodi del cas Froilà, que va "avergonyir" la família real.

Altres mitjans com el també anglès 'Daily Mail', la BBC, el 'Washington Post' i la cadena CNN també es fan ressò de l'operació del monarca després de la caiguda mentre es trobava de viatge de cacera a Botswana.

.o0o.

Més informació:

.o0o.

El reportatge que a Espanya no s'ha vist sobre la mort del germà del rei

Discovery Channel relata els fets del març del 1956, quan Alfonso de Borbó va morir d'un tret de revòlver a la cara


L'incident amb arma de foc protagonitzat pel nét del rei no és el primer en què s'ha vist implicada la monarquia espanyola. De fet, en un episodi que no s'ha aclarit del tot mai el germà del rei Juan Carlos Alfonso de Borbó va morir d'un tret de revòlver a la cara el 29 de març de 1956 disparat pel futur monarca espanyol quan presumptament jugaven en una habitació de la residència familiar a Estoril (Portugal).

No hi va haver mai una investigació policíaca d'aquells greus fets, que es van fer passar inicialment com un accident del mateix Alfonso quan se li va disparar fortuïtament l'arma mentre la netejava.

Un documental de Discovery Channel, titulat Escándalos reales - Juan Carlos de España, relata els fets tal com podrien haver passat aquella Setmana Santa de 1956.

.o0o.

.o0o.

11 de febr. 2012

Anasagasti: 'El rei pot estar enfadat, però hi està implicat'

Entrevista amb l'històric dirigent del PNB, un dels polítics amb més coneixement de la casa reial.

Vilaweb

Fa gairebé deu anys va començar a denunciar des de la tribuna del congrés espanyol l'opacitat dels comptes de la família reial. I en fa tres va ser el primer a parlar públicament dels negocis sospitosos d'Urdangarín. Fins i tot va escriure un llibre, 'Una monarquía protegida por la censura' (2009), en el qual donava detalls de la vida privada del rei i dels negocis de tota la família, inclosos els del gendre. Iñaki Anasagasti, dirigent històric del PNB, ara senador, ha esdevingut aquests darrers deu anys un dels polítics amb més coneixements de la casa reial espanyola i del funcionament de la monarquia. I també un dels més crítics. En aquesta entrevista parla sense pèls a la llengua de la responsabilitat d'un rei 'poc exemplar' en l'afer Urdangarín, del pacte del PP i del PSOE amb la casa reial 'per a mantenir la ficció de la monarquia' i del fet que la infanta no hagi estat encausada 'bàsicament perquè és la filla del rei'.

–Dels negocis d'Urdangarín, ja en vau parlar fa uns quants anys i ningú no us va fer gaire cas...
–Sí, jo tenia asseguts darrere meu al senat companys socialistes de Mallorca. I totes les sospites sobre Urdangarín van començar del que m'explicaven ells, farà uns tres anys, que és quan vaig escriure el llibre sobre la monarquia.

–Què us explicaven?
–Em parlaven dels abusos de la família reial quan passava l'estiu a Mallorca. L'ús dels iots, dels guardaespatlles, del palauet de Marivent, les despeses, etc. De què representava per als mallorquins i per a la ciutat rebre aquesta família cada estiu. I ells ja em van dir que Urdangarín havia creat un institut que feia autèntics fraus a l'administració, i em van demanar si els podia facilitar la informació que jo tingués. Només van ser converses i sospites, però ja les vaig recollir al llibre.

–Urdangarín va reunir-se amb Matas a Marivent. És creïble que el rei no en sabés res?
–M'imagino que el rei estava al cas d'aquestes reunions. I m'imagino que Urdangarín no se n'amagava pas, ben a l'inrevés. Ho devia fer a la llum del dia, pensant-se que feia grans negocis.

–L'any 2006, quan va saltar el cas Palma Arena, diuen que el rei va enviar Urdangarín i la Infanta a Washington...
–Sí. I d'això, en tota democràcia normal, se'n diu encobriment, amb tots els ets i uts. Qui sap que es comet un delicte i no ho denuncia, també comet un delicte. I si a sobre hi és implicat d'alguna manera... Però esclar, quan el rei diu al discurs de Nadal que la justícia era igual per a tothom, resulta que ell és l'únic, tal com diu la constitució, que és inviolable i que no està subjecte a cap responsabilitat. I jo crec que això és el que ha passat: arriba Urdangarín i veu la impunitat i la immunitat amb què actuava el rei i diu: 'si ho fa el meu sogre, per què no ho puc fer jo?' I cau a la trampa.

–Aquest article de la constitució només afecta el rei...
–Sí. Però és el que deia Matas: 'Qui diu que no a un membre de la casa reial?' Hi havia una aura que envoltava no només el rei sinó tots els membres de la casa reial i els feia impunes i immunes.

–I la infanta Cristina, hauria de ser encausada?
–La dona de Matas ha hagut de declarar al jutge perquè era sòcia del seu marit. Quina raó hi ha per a no encausar també la infanta, que anava a mitges amb Urdangarín? A més, ser encausat no vol pas dir culpabilitat. Em sembla que aquí passa una cosa prou clara: ni la casa reial ni el PP ni el PSOE no són prou madurs per a veure una infanta al banc dels acusats.

–El PP i el PSOE?
–Sí, aquests dos partits són els pilars del sistema. Hi ha un gran pacte que ve de la Transició. Recordeu el discurs de Nadal del rei? A part l'arbre de Nadal i del pessebre, quina única foto hi tenia al costat?

–Ostres...
–Una foto de Zapatero i Rajoy junts. No hi havia cap foto amb cap membre de la família reial i, és clar, no hi havia cap foto amb Ibarretxe o amb Carod-Rovira. Per què? Perquè el PSOE i el PP són els que sostenen el sistema.

–Però els jutges són jutges i prou. Independents...
–Sí, però la infanta no és encausada bàsicament perquè és la filla del rei i perquè encara vivim sota una monarquia protegida per la censura i per molts elements. Tornant al discurs del rei, del dia 24, cal tenir en compte que el dia abans es va decretar el secret de sumari perquè no coincidís que el rei pronunciava el discurs el mateix dia en què s'encausava Urdangarín. Aquí hi ha una laxitud. M'imagino que sí això hagués caigut en mans d'un jutge nord-americà o anglès i tot seria diferent. I si la infanta seu al banc dels acusats la notícia farà la volta al món. Per tant, doni per fet que faran mans i mànigues perquè això no passi.

–Però han passat molts anys d'aquest pacte que dèieu...
–Aquest pacte es va negociar durant la Transició com qui juga a cartes amb una única conclusió clara: 'Jo no et toco a tu i tu no em toques a mi'. I tot això amb la gran complicitat, des d'aleshores, de la majoria de mitjans de comunicació, començant pel grup PRISA. Si tots aquests anys el PSOE hagués tingut una ànima ètica, la monarquia hauria durat quatre minuts.

–El rei ha acumulat una gran fortuna, que no s'explica per la paga de l'estat. Com l'ha feta?
–Ell és un servidor públic, que té totes les despeses pagades. Gairebé pot estalviar tot allò guanya. Però la cosa més greu és que després veus a la revista Forbes que és un dels homes més rics d'Europa, amb una fortuna estimada de 1.900 milions d'euros. Fas números i t'adones que els números no quadren! Només quadren si comptem les comissions que pot haver cobrat per les gestions que pot haver fet amb els xeics àrabs, o perquè la Fórmula 1 vagi a un lloc o un altre, etc. Recordem que en lloc d'anar al funeral de Delibes, el rei se'n va anar a Qatar. La seva vida privada no és gaire exemplar.

–Una de les seves funcions és, en teoria, de donar exemple...
–Sí. És curiós, perquè tot el mite de la monarquia es basa en això, en l'exemplaritat, perquè no té poder executiu, tot el poder que té és simbòlic. I el malmet amb la seva vida privada, que no és exemple de res: relacions amb algunes dones, caceres d'óssos a Romania i a Rússia, desaparicions, amics poc recomanables, etc. Per això el PP i el PSOE ho han passat tot per alt, perquè saben que el personatge no és exemplar. I per a mantenir tota la ficció de la monarquia no hi ha res millor que no parlar de la monarquia.

–Parlàveu de comissions. Sabeu si el rei podria haver intercedit en el contracte de Talgo amb els trens de gran velocitat de l'Aràbia Saudita?
–Sí que hi ha intervingut, em consta. Que hagi cobrat, no ho puc demostrar. Mireu, jo vaig participar fa tres mesos en la delegació política espanyola que va anar a l'Aràbia per mirar de convèncer els àrabs que la proposta espanyola de gran velocitat era millor que no pas la francesa, que era un 30% més cara. I sap què ens deien els ministres i els prínceps àrabs abans de començar cap reunió?

–Què?
–Deien: 'Sí sí, ja ens ha telefonat el seu rei, ja estem al cas...' Què hi pinta un rei fent gestions d'aquesta mena per un tren de gran velocitat?

–És un rei corrupte?
–Si ho digués no ho podria demostrar, perquè el tribunal de comptes no el controla i la justícia no pot actuar contra ell. Però a parer meu, diria que sí. Ara, no hi ha manera de demostrar-ho, perquè segons la constitució se li dóna una quantitat de diners i ell l'administra a la seva manera.

–Heu dit també que encara que Urdangarín fos declarat culpable, el delicte pot haver prescrit...
–Sí, no sóc expert en la matèria, però diuen que hi ha delictes econòmics que prescriuen al cap de cinc anys, i al cap de deu. És absurd, però és així. Pots passar més anys a la presó per haver robat una gallina que no per haver robat cinc mil milions... Però imagineu que es demostrés que hi ha delicte i després resulta que ha prescrit. L'escàndol seria tan sonat que faria molt de mal a la monarquia. Si això passés, i pot passar, el rei ja no tindria el valor de dir que la justícia és igual per a tothom...

–Tot plegat pot fer caure la monarquia?
–Aquest cas, acabi com acabi, ja ha dissipat el perfum màgic que envoltava la monarquia. I ja veurem l'èxit que tindran les maniobres d'uns i altres, fins a quin punt la infanta Cristina podrà aguantar al marge de tot, i fins a quin punt el rei apartarà del tot Urdangarín. Però és evident que la gent jove, que ja veia la monarquia com una cosa anacrònica, ara la veu incomprensible.

–Per tant, pot passar que en un futur no gaire llunyà es vegi forçada a plegar...
–No ho crec. En tot cas, la casa del rei mirarà de passar pàgina amb la successió i de potenciar màximament la figura de Felip de Borbó amb una imatge renovada. Aquesta serà la seva estratègia i sospito que se'n sortirà.

–Si el rei es desentén d'Urdangarín, es pot donar el cas que aquest airegi algunes de les activitats del seu sogre?
–Ho veig difícil. Jo crec que li deuen dir: 'Escolta, noi, aguanta, passa aquest tràngol i després ja t'arreglarem la vida.' Crec que deuen jugar amb ell d'aquesta manera. I no perdem de vista que per molt que xerri, ara Urdangarín ja no té gens de credibilitat.

–Per a acabar, què us diu el nas? Com acabarà el cas Urdangarín?
–D'una manera o altra hi haurà culpabilitat, però se cercarà algun subterfugi perquè no vagi a la presó, aprofitant que no té antecedents... Tindrà una gran sanció social, però no anirà a la presó.

–Havíeu arribat a imaginar, tot amb tot, que la cosa arribaria fins en aquest punt?
–Urdangarín era un noi basc que jugava a handbol a Barcelona, on festejava una noieta. En condicions normals hauria muntat un restaurant. Però entra en una nova família i veu el que veu. I, què coi!, decideix de participar-hi. Ara, no és gens comprensible que fa uns anys es comprés una casa de sis milions d'euros a Pedralbes i que ningú no demanés d'on treia els diners. El rei pot estar molt enfadat, com diuen, però hi està molt implicat.

o0o

Draps bruts a la casa reial espanyola,

o0o

5 de febr. 2012

Alemanya confirma la simpatia de Juan Carlos pels colpistes del 23-F

Un document de l'ambaixador alemany a l'època, revelat avui per 'Der Spiegel', mostra un rei comprensiu i simpatitzant amb els colpistes

Joan Carles I d'Espanya (batejat com Juan Carlos Alfonso Víctor María de Borbón y Borbón-Dos Sicilias

Font: Vilaweb 05/02/2012

El setmanari alemany Der Spiegel publica avui a la seva edició en paper un informe enviat per l'ambaixador alemany a Espanya el 1981, Lothar Lahn, en què exposa que el rei Juan Carlos va mostrar comprensió pels protagonistes del cop d'estat del 23 de febrer de 1981. La revista es basa en un despatx enviat per l'ambaixador al govern del socialdemòcrata Helmut Schmidt, i que fa poc que s'ha desclassificat en la publicació 'Documents d'Història de la Política Exterior de la RFA'. S'hi descriu el contingut d'una conversa entre Lahn i el rei el 26 de març de 1981 en què Juan Carlos, lluny de mostrar rebuig o indignació pels colpistes, hi va mostrar 'comprensió i simpatia'.

L'ambaixador alemany diu en l'informe que Juan Carlos li va dir que els colpistes només volíem 'allò que tots volem' i que va concretar en 'la reinstauració de la disciplina, l'ordre, la seguretat i la tranquil·litat'.

El rei, segons Lahn, també va assegurar-li: 'Els líders del cop només pretenien el que tots volíem, concretament el restabliment de la disciplina, l'ordre, la seguretat i la tranquil·litat.' I carregava tota la responsabilitat de l'intent de cop d'estat al president del govern espanyol, Adolfo Suárez.

El rei va confessar, segons l'ambaixador alemany, que miraria d'influir en el govern i els tribunals per a evitar un càstic sever als colpistes, i que el 23-F s'havia d'oblidar com més aviat millor.

La Casa Reial, contactada per l'agència Efe, ha manifestat sobre aquesta qüestió que 'el paper i l'actuació del rei el 23-F ja estan consolidats per la història, i la manera decidida i determinant com va actuar en defensa de la democàcia és sabuda per tota la societat espanyola i a tot el món'.

Més notícies sobre la casa reial espanyola

7 de gen. 2011

Un "campetxano" molt confús

Pere Mas

Tot és molt confús . Un programa de Catalunya Ràdio parla amb el rei, però la conversa no s'emet. L'espai “Tot és molt confús”, dirigit per Pere Mas, passa els filtres de la Zarzuela trucant de part de “Mas de Catalunya”.

Poc després de la conversa, una trucada convenç els responsables de l'emissora de no emetre el tall.
Al mataix programa es recull tot el procés fins arribar a parlar amb el rei i s'ironitza sobre la no emissió de la conversa amb el rei.

“Tot és molt confús” parla amb la Zarzuela


CCRTV força la retirada d'un vídeo penjat a Youtube amb les paraules del monarca

Font: Avui

El Rei s'empipa amb CatRàdio
Crònica.Cat

Després que s'hagi sabut a través d'Internet la broma de Catalunya Ràdio al Rei Juan Carlos I, fonts de la Casa Reial espanyola consideren 'molt greu' l'incident, sobretot per suplantar la identitat del President de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, per 'obtenir una gravació' del Rei.

La Zarzuela assegura que la trucada telefònica “està fora de lloc” i no s'expliquen perquè l'equip del programa va seguir amb la broma si ja sabien que no s'emetria degut al llibre d'estil de la cadena radiofònica. Després de tota la polseguera aixecada, la direcció de Catalunya Ràdio ha demanat a YouTube que retiri de la seva pàgina l'arxiu d'àudio.

Els propis membres del programa “Tot és molt confús” han explicat als primers minuts de l'espai en el qual s'havia d'emetre la conversa amb Juan Carlos I que no podrien emetre la cinta, tot i que si han difós els instants previs a la conversa amb el Rei d'Espanya. Con informàvem ahir, a la gravació es pot escoltar com un redactor de l'equip demana a la Casa Reial espanyola poder felicitar el Rei en nom del “secretari del senyor Mas de Catalunya”.

Aquesta petició tenia un doble sentit, ja que el conductor del programa es diu Pere Mas, en coincidència amb el cognom del nou president català. La broma va tenir tant èxit que el propi Juan Carlos I s'ho va creure i va començar la conversa amb un “hola President”. Catalunya Ràdio ha explicat que aquest tipus de bromes no s'emeten si les dues parts implicades no estan d'acord en que s'emeti.

Veure el vídeo censurat a sota (Font El Periódico).


El Rei s'empipa amb CatRàdio
La broma de Mas a Juan Carlos I (Font: El Periódico de Catalunya)


Catalunya Ràdio censura una conversa amb el rei perquè la broma no compleix els criteris del llibre d'estil
Ara.Cat