Us presentem la revista de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau del mes d'agost, que la gaudiu!!!
23 d’ag. 2011
Paraules per la pau agost 2011
Us presentem la revista de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau del mes d'agost, que la gaudiu!!!
21 de març 2011
Acció 1r Fòrum de l’FP i l’Ocupació || Desmilitaritzem l’Educació Tarragona
17/18 de març. Avui s’ha iniciat el I Fòrum de l’FP i l’Ocupació de Tarragona organitzat per l’Ajuntament de Tarragona.
De la documentació facilitada es desprèn que el Fòrum és un Espai de trobada entre els Instituts, centres de formació públics i privats de Tarragona i les persones interessades en iniciar una trajectòria formativa post obligatòria o millorar la seva qualificació professional.
En la documentació s’explica, també, que la Fira comptarà amb un espai dedicat a l’orientació professional. Les persones interessades podran rebre, de personal tècnic, les pautes i orientacions necessàries per a la definició del perfil laboral o el projecte professional, rebent suport per al disseny dels itineraris més adients així com per l’assoliment de l’objectiu professional.
Les persones destinatàries de l’actuació serien:
Professionalització Inicial:
* Persones joves en transició des de l’escola cap al món del treball i en procés de definició inicial del seu objectiu i projecte professional.
* Familiars d’alumnes dels darrers cursos de l’etapa obligatòria de l’educació secundària (ESO).
* Professionals de l’àmbit educatiu, especialment aquells que tenen responsabilitats sobre l’orientació acadèmica professional dels alumnes de darrers cursos de l’ESO; membres dels equips directius del centre, personal docent, professorat amb funcions tutorials, pedagogs/es, psicopedagogs/gues, etc.
Actualització professional:
* Persones interessades en millora de l’ocupabilitat a través de l’actualització professional a què dóna lloc la incorporació/reincorporació a les instàncies educatives i formatives.
* Persones en procés de redefinició del seu objectiu professional o de reorientació de la seva trajectòria de professionalització.
* També seran destinataris de la Fira el personal tècnic i professionals de les polítiques d’ocupació i educació, així com els/les polítiques responsables de les àrees de gestió relacionades amb les trajectòries educatives i formatives.
* Persones interessades a validar/acreditar les seves qualificacions i competències professionals.
Entre les entitats participants s’hi compten organismes com el SOC, el “servicio público de empleo estatal” o el propi Ajuntament de Tarragona, entre d’altres, així com tots els centres públics de formació professional i una bona colla de privats, a més de centres de formació d’adults, centres de formació ocupacional, CC.OO., UGT, CEPTA, etc.
No entrarem a discutir la importància i/o la eficàcia d’una actuació com aquesta, que compta amb una fira d’estands i tot un ventall de xerrades i tallers però el sorprenent és que l’Ajuntament, que forma part de la Xarxa Alcaldes per la Pau i que va declarar Tarragona ciutat contra la guerra ens vol vendre la moto de que l’exèrcit també és una instància que ha d’estar representada en un fòrum relacionat amb el món de l’ensenyament i l’orientació i qualificació professional quan queda força clar que els 17.244,75 milions d’euros (que s’acabaran incrementant malgrat la crisi) de la despesa militar espanyola poca cosa té a veure amb la formació i la qualificació professional, excepte la relacionada amb els enginys de matar, clar! En tot cas, premeu sobre l’enllaç i podreu veure en què es gasten aquests diners.
Alguns/es activistes de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau i de sindicats d’ensenyament (CGT, USTEC-STEs (IAC) i UGT) han visitat el Forum aquesta tarda amb una pancarta (les armes no eduquen, maten!) i han distribuït tríptics informatius i el manifest unitari que reprodueixo. L’acció s’ha desenvolupat sense cap mena d’incident a excepció d’alguna queixa que els organitzadors han manifestat que han rebut per la qual cosa els activistes han formalitzat, també, la seva queixa per la presència de l’exèrcit en un espai d’aquestes característiques.
MANIFEST UNITARI
DESMILITARITZEM EL PROFESSIONAL POINT
L’exèrcit ha estat convidat a participar al PROFESSIONAL POINT, 1r Fòrum de l’FP i l’Ocupació, de Tarragona (el 17 / 18 de març). La societat civil catalana, a favor de la pau, considerem que la seva presència en aquest esdeveniment educatiu no és admissible per les següents raons:
- Els valors que transmeten les institucions militars, l’obediència, la disciplina, el patriarcat, l’androcentrisme i especialment el recurs a la violència com a mètode per a la resolució dels conflictes, contradiuen els valors de pau i diàleg que han de regir l’educació dels i les joves del nostre país.
- La proposta que l’exèrcit ofereix als estudiants s’oposa a la LOE, que s’inspira en “l’educació per a la prevenció de conflictes i per a la resolució pacífica d’aquests, així com la noviolència en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social”, i s’orienta a la consecució de “la formació per a la pau, el respecte dels drets humans, la vida en comú, la cohesió social, la cooperació i solidaritat entre els pobles.”
- La presència de l’exèrcit en aquest Fòrum s’emmarca en la cada cop més incisiva participació en els espais educatius. L’exèrcit espanyol pretén potenciar l’eufemística “cultura de la defensa” i “l’esperit militar” entre la joventut per millorar la seva deteriorada imatge pública i pal•liar les actuals dificultats de reclutament.
- La propaganda que el jovent rep del Ministeri de Defensa és enganyosa, desprèn una imatge idíl•lica de la vida militar i edulcora el paper de les forces armades espanyoles en els conflictes bèl•lics. L’exèrcit és presentat gairebé com una ONG d’ajut humanitari, que oculta el seu rol de defensa d’interessos més espuris. En cap cas s’informa rigorosament de les conseqüències que es desprenen de l’acció militar.
- En un context on la seguretat humana s’hauria de mesurar amb indicadors de sanitat, de seguretat alimentària, d’accés al treball, de respecte als drets humans, de conservació del medi natural o del dret a l’educació, transmetre esquemes militaristes com a solució dels problemes que afecten les nostres societats és contradictori i caduc.
Així, des del convenciment que la missió de les institucions i els agents educatius és el foment de la cultura, la ciència i els valors de la convivència i la diversitat, creiem que exèrcit i educació són conceptes manifestament antagònics.
Per això manifestem el nostre ferm rebuig a la presència de l’exèrcit al PROFESSIONAL POINT, 1r Fòrum de l’FP i l’Ocupació, i comminem a l’Ajuntament de Tarragona en qualitat d’organitzador, al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya en qualitat de col•laborador, i al Palau Firal i Congressos de Tarragona que dóna el seu suport, a retirar-li la invitació per a les edicions properes.
Les armes no eduquen, maten!
Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau – CGT – USTEC-STEs (IAC) – UGT Tarragona
7 de nov. 2010
Judici a 8 antimilitaristes a Tarragona. 10 de novembre
Acció emmarcada dins la Campanya d'objecció fiscal a la despesa militar que fem cada any.
Us animem a fer suport en la concentració davant el jutjat d'instrucció número 6 (Al costat de la Rambla Lluís Companys, davant l'església de Sant Pau) a les 12'30h.
Us adjuntem de nou el manifest que vam redactar al respecte, i que potser moltes de vosaltres ja haureu signat.
En fi, si veniu allà estarem reconeixent els fets i dient que:
No ens cansarem de pintar, de cridar o reivindicar que CAP EXÈRCIT DEFENSA LA PAU,
que no volem vaixells de guerra al port de Tarragona, ni enlloc,
que no volem una ciutat, ni una escola militaritzada (sigui per militars, la guàrdia urbana, el cos dels mossos d'esquadra, o per les idees "brillants" del consistori...)
que no volem destinar diners dels nostres impostos a la despesa militar, que no volem fer ni pagar cap guerra,
i... el que faci falta!
MANIFEST
El passat 19 de juny de 2010 activistes i membres de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau van realitzar una acció (noviolenta) per promoure l’objecció fiscal a la despesa militar (comptabilitzant que aquesta és de 50 milions d’euros diaris a l’estat espanyol). Per tant estem parlant d’una acció de desobediència civil.
Els fets denunciats pel Cos dels Mossos d’Esquadra, amb prèvia identificació, es resumeixen en unes pintades fetes amb plantilla i de dimensions reduïdes, al terra de la via pública. En la pintada es podia es podia llegir:
RETALLEM LA DESPESA MILITAR, FEM OBJECCIÓ FISCAL.
L’acció podria emular les pintades que van fer qui patrocina la candidatura de Jocs del Mediterrani del 2017, entre qui s’hi troba l’Ajuntament de Tarragona.
Les conseqüències no s’han fet esperar i aquest grup d’activistes ha estat imputat i cridat a judici pel Juzgado de Instrucción número 6 de Tarragona.
Davant d’aquests fets manifestem:
Que la qualitat de la democràcia no es mesura per com es tracta a qui està d’acord amb tot, sinó per com es tracta a les persones dissidents.
Que l’objecció fiscal a la despesa militar és un dret civil, per tant les societats democràticament avançades haurien de contemplar-lo.
Que la desobediència civil ha estat, al llarg de la història, i segueix sent la principal eina per assolir aquests drets.
Que les accions de la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau sempre són a cara descoberta, mai emparant-se en les multituds o en l’anonimat.
Que la Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau crea espais d’art i pau, com les Paraules per la Pau els primers diumenge de mes, conferint a aquesta activitat reivindicativa un component lúdic, participatiu i eminentment cultural.
Que una ciutat que pretén ser Capital Europea de la Cultura no pot maltractar entitats que, d’una forma o altra, treballen per la cultura de la pau, encara que les autoritats locals no estiguin d’acord amb els seus plantejaments.
Que l’espai públic és per a ser utilitzat amb respecte per totes i tots, i no sols per les institucions polítiques locals o nacionals.
Que com creiem que la pau és una causa comuna i principal treballem per ella cada dia i de la manera que considerem justa, legítima i oportuna, no sols quan ho requereix la data determinada o l’interès polític de torn.
Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau
tgnapau@tinet.org