Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris tortura sexual. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris tortura sexual. Mostrar tots els missatges

27 de gen. 2011

Barbaritats que cal denunciar i aturar

Font: El bloc d'un de Reus

Us transcric una part del contingut del comunicat emès per l'ONG Avaaz per mitjà del qual es fa una petició a nivell mundial per tal d'aturar el que es pot qualificar com de veritable barbàrie. Són les anomenades 'violacions correctives', una práctica brutal que té lloc a Sudàfrica i que consisteix en violar una dona lesbiana per 'guarir-la' de la seva homosexualitat.

El comunicat diu el següent.

Benvolguts amics i amigues:

Millicent Gaika fou lligada de mans, torturada i violada durant cinc hores per un home que presumia d'estar 'guarint-la' de la seva homosexualitat.

Va sobreviure de miracle, però no es tracta d'un cas aïllat. Aquest crim espantós constitueix una pràctica habitual a Sudàfrica, on les lesbianes viuen terroritzades davant els possibles atacs. Però ningú encara ha estat condemnat en cap cas de 'violació correctiva'.

Sorprenentment, un grup de valeroses activistes provinents d'una casa-refugi a Ciutat del Cap estan arriscant les seves vides per aconseguir que el cas Millicent serveixi per aconseguir canvis. La seva crida al ministre de Justícia ha derivat en una petició de més de 140.000 signatures, cosa que l'ha forçat a aparèixer a la televisió del país. Però el ministre encara no ha respost a les demandes d'acció.

Des de tots els racons del món, encenguem una llum sobre aquest horror. Si som suficients els que ens unim per a amplificar i intensificar aquesta campanya, podrem arribar fins al mateix President Zuma, responsable últim de la defensa dels drets constitucionals. Demanem a Zuma i al ministre de Justícia que condemnin públicament les 'violacions correctives', il·legalitzin aquests crims d'odi i garanteixin l'aplicació immediata del càstig corresponent, a més a més d'establir programes d'educació pública i de protecció per a les supervivents. Signa la petició ara i comparteix-la amb tots els teus coneguts. La hi lliurarem al Govern Sudafricà a Ciutat del Cap.

Dia rera dia ens assabentem de moltes injustícies que cal denunciar i aturar. Aquesta n'és una. Per signar la petició i posar el vostre gra de sorra de cara a evitar aquesta barbàrie només cal que aneu al següent enllaç i ompliu un senzill formulari amb les vostres dades.


A data d'avui les peticions signades sobrepassen la xifra de 500.000. L'objectiu dels promotors de la campanya és arribar a 750.000 signatures.

18 de juny 2009

Dones violades a Atenco busquen condemna internacional a l'Estat Mexicà

La tortura sexual és acceptable per a les autoritats mexicanes. Òbviament és una de les mesures que consideren necessàries per a acoquinar a la gent i evitar ones de resistència davant una situació econòmica i social intolerable. Tres anys després de les violacions denunciades per veintissís de les quaranta-set dones detingudes arbitràriament en Texcoco i San Salvador Atenco el 3 i 4 de maig de 2006, ni tan sols un dels responsables es troba en la presó.

Avui manifestants davant la FEVIMTRA a la ciutat de Mèxic van rebutjar el regne de la impunitat al país.

Al febrer d'aquest any, la Suprema Cort de la Nació va reconèixer l'existència de les greus violacions de drets humans en Atenco, però es va negar a enjudiciar als alts comandaments responsables pels crims: Enrique Peña Nieto, Eduardo Medina Mora, Wilfrido Robledo Madrid, Miguel Ángel Yunez, Nazario Gutiérrez i Ardelio Vargas.

Se suposa que Guadalupe Morfín és defensora dels drets humans de les dones de Mèxic. Encapçala una entitat coneguda com la Fiscalia Especialitzada en Delictes Violents Comeses contra les Dones i Tracta de Persones (FEVIMTRA). Però a pesar que les dones violades a Atenco han presentat les seves denúncies degudament, la FEVIMTRA no ha consignat a un solo policia per aquests delictes sexuals violents. Evidentment, Guadalupe Morfín i el seu cap Eduardo Medina Mora han pres la decisió que ningú pagarà per aquests crims.

A nivell estatal, l'únic policia que havia estat sentenciat per les violacions, Doroteo Blas Marcelo, va ser absolt recentment per la Sala de Segona Instància Penal del Tribunal Superior de Justícia de l'Estat de Mèxic. En dos altres processos per delictes no greus com “abús d'autoritat”, les irregularitats continuen.

Davant la falta total de justícia a Mèxic, les dones duen la seva denúncia a la Comissió Interamericana de Drets Humans (CIDH) per a assolir una condemna internacional a l'Estat Mexicà. Les protestes als carrers segueixen.

Informació relacionada:

· Luz verde a la tiranía en México.
Carolina S. Romero
· En el caso Atenco s’ha tornat a imposar-se la raó d'estat
Comissió Civil Internacional d'Observació pels Drets Humans (CCIODH)
· La Audiencia Nacional se desmarca del caso Atenco por segunda vez. Sergio de Castro Sánchez
· Oaxaca exigeix: llibertat i Justícia per Atenco.
FPDT-ATENCO / APPO

Més informació:

· Atenco: Romper el cerco Canal 6 de julio
· CARMEN ARISTEGUI A LA CNN, PROGRAMA SOBRE ATENCO
Carmen Aristegui - ATENCO, A Tres Anys D’INJUSTICIA
· Butlletí 40 de la CCIODH