Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CNI. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CNI. Mostrar tots els missatges

8 d’abr. 2013

El CNI va preparar 'Horizonte después', un pla per aturar la independència

Deu milions al CNI per a un pla que aturi la independència

Segons Interviú, és un document de cinc-centes pàgines que preveu una ofensiva mediàtica i de contrainformacíó.

Font: Vilaweb.Cat

Els serveis secrets espanyols, el CNI, van preparar la tardor passada un pla per aturar el procés d'independència a Catalunya. Segons un reportatge de la revista Interviú, el pla s'anomenava 'Horizonte después' i va ser finançat amb deu milions d'euros. És un document de cinc-centes pàgines que fou encarregat 'a un coronel de la guàrdia civil adscrit al servei destinat a Barcelona'. El pla tenia tres fases, la primera de les quals consistia en finançar i potenciar la presència de tertulians i periodistes en mitjans de comunicació catalans que defensessin l'unionisme, la conveniència de mantenir Catalunya dins de l'estat espanyol.

La segona, força relacionada, es basava en pagar diners a mitjans de comunicació espanyolistes que es publiquen a Catalunya. I la tercera, treure la pols a informació acumulada durant molts anys pels serveis d'intel·ligència relacionada amb suposats negocis de la família de l'ex-president de la Generalitat, Jordi Pujol. 'Fonts dels serveis d'intel·ligència admeten que fa anys que acumulen informació sobre presumptes negocis dels Pujol en paradisos fiscals. Una informació que mai no es va poder contrastar que mai no s'ha judicialitzat i que és en els dossiers que van començar a circular quan Mas va llençar el seu desafiament', diu el reportatge.

Segons la revista, que cita fonts que coneixen l'existència d'aquest informe del CNI, tota aquesta ofensiva es completaria amb la realització d'enregistraments i de seguiments d'alguns dirigents polítics catalans. D'aquests dossiers, se n'encarregarien no només el CNI, sinó també agències de detectius contractades mitjançant empreses tapadora. 'L'objectiu: aconseguir informació confidencial amb què pressionar els dirigents independentistes perquè reconsiderin l'avenç cap a la consulta popular, prevista per al 2014'. 

Qui coordina el CNI? 

Fins a aquesta legislatura el CNI era integrat dins el Ministeri de Defensa, però amb el govern de Rajoy ha passat a dependre del de Presidència. Integren aquesta comissió la vice-presidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría; el ministre d'Afers Estrangers, José García-Margallo; el de Defensa, Pedro Morenés; el d'Interior, Jorge Fernández Díaz; i el d'Economia, Luis de Guindos. També hi són el director de gabinet de la Presidència, Jorge Moragas, el secretari d'estat de seguretat i el secretari d'estat director del CNI, Félix Sanz Roldán.

Més informació: Com funciona el CNI?

o0o

Informació relacionada:

o0o

11 d’abr. 2010

En memòria d'Emiliano Zapata

Los de Abajo

Gloria Muñoz Ramírez / La Jornada 10/04/2010

Avui es compleixen 91 anys de l'assassinat a traïció d'Emiliano Zapata, aniversari luctuós que ha estat aprofitat per a organitzar la segona Trobada Nacional per la Rearticulació del Moviment Indígena, reunió de la qual el Congrés Nacional Indígena (CNI) s'ha desvinculat radicalment, doncs, assenyala, la convocatòria prové de "persones i organitzacions inserides en el govern federal o els governs dels estats".

El CNI, espai de reflexió en xarxa convocat en 1996 per l'Exèrcit Zapatista d'Alliberament Nacional (EZLN), ha assolit reunir el ventall més ampli del moviment indígena nacional. L'organització prèvia al CNI va ser el Fòrum Nacional Indígena i les negociacions de San Andrés Sakamch’en de los Pobres, que van donar lloc als acords de San Andrés, document que el CNI reivindica com la veritable Constitució dels pobles indis.

Des de la traïció de la classe política mexicana el 2001, que va negar la inserció dels acords a la Constitució mexicana, els pobles indis en resistència van decidir fer-los efectius en la pràctica, amb l'enfortiment i la construcció de les autonomies i la defensa del territori.

El CNI, "la casa dels pobles indis", segueix caminant per aquesta via, pel que defensarà "de totes passades l'autonomia i independència del moviment indígena i del Congrés Nacional Indígena pel que fa a qualsevol govern i els partits polítics". Que ningú es confongui, doncs, amb la trobada que en aquests dies es realitza a la ciutat de Mèxic.

El CNI segueix també en l'horitzó de l'altra campanya (La Otra Campaña), com ho va ratificar en el quart Congrés Nacional Indígena, en la comunitat San Pedro Atlapulco, el maig de 2006. En dies recents, en la comunitat wixárika de Bancos de San Hipólito, a Durango, els pobles wixárika, cora, odam, coca, nahua, purhépecha, triqui, ñahñu, tzotzil y mixteco de Durango, Nayarit, Jalisco, Michoacán, el estado de México, el Distrito Federal, San Luis Potosí, Chiapas, Puebla, Guerrero i Tlaxcala, van rebutjar "l'actual elaboració de diverses iniciatives de lleis indígenes estatals "la actual elaboració de diverses iniciatives de lleis indígenes estatals a Chiapas, Sonora, Puebla, Michoacán i el Distrito Federal".

Els pobles, nacions, tribus i barris que continuen la seva reflexió dintre del CNI honren avui la memòria d'Emiliano Zapata oposant-se als projectes de carreteres, turístics, immobiliaris, miners, agroindustrials, de plantació de llavors transgèniques, de construcció de preses i parcs eòlics en tots els territoris… i manifesten que en l'exercici de l'autodefensa indígena "impedirem l'execució d'aquests projectes en les terres dels nostres pobles".

losylasdeabajo@yahoo.com.mx
http://www.desinformemonos.org



Més informació:

Per més informació, llegir el document sencer del CNI (clica AQUÍ)
Acords de la XXVII Reunió Ampliada del Congres Nacional Indígena en la Regió Centro Pacífic.

L'ideari zapatista, base per a combatre a monopolis avui, diuen experts
Emir Olivares Alonso / Jornada 10/04/2010
El Cabdill del Sud inspira desenes de lluites a AL