Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Andrés Aubry. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Andrés Aubry. Mostrar tots els missatges

29 de des. 2009

Seminari Internacional de Reflexió i Anàlisi


En ocasió de la publicació del llibre:
“Primer Col·loqui Internacional in Memoriam Andrés Aubry” “


CIDECI-UNITIERRA us convida al Seminari Internacional de Reflexió i Anàlisi

DIES 30 i 31 DE DECEMBRE 2009 1 i 2 DE GENER DE 2010

Lloc: CIDECI-UNITIERRA, CHIAPAS, amb adreça:
Camino Real a San Juan Chamula s/n.
Colonia Nueva Maravilla.
San Cristóbal de las Casas, Chiapas. Mèxic

·Fotorreportatge (Desinformémonos)
·Cobertura periodística de Hermann Bellinghausen

Programa

30 de desembre

Sessió vespertina (6 pm)
Panelistes:
Paraules de benvinguda
Mercedes Olivera
Gustavo Esteva
Jerôme Baschet
Moderador: Javier Matas
Preguntes i respostes

31 de desembre

Sessió matutina (11 am)
Panelistes:
Paulina Fernández
Corinne Kumar
sobre las Cortes de Mujeres (inglés con traducción)
Sergio Tischler
Moderadora: Marina Pagès

Sessió vespertina (6 pm)
Panelistes:
Bárbara Zamora
Sobre la justicia
Catherine Walsh
Más allá de lo antiepistémico: Insurgencias políticas, epistémicas y civilizatorias y pedagogias decoloniales, reflexiones desde Abya-Ayala
Javier Sicilia
leída por Guillermo Villaseñor: Proporción y Revolución
Moderador: Lázaro Sánchez
Preguntes i respostes

1º de gener

Sessió vespertina (6 pm)
Presentació de la mesa Cony Suárez
Panelistes:
Jonh Berger
Lectura del text: Hermann Bellinghausen (traducció de Ramón Vera): Cómo resistir la prisión mundo
Pablo González Casanova
Qué es lo que no conocemos (o no conocemos suficiente) para alcanzar la victoria
Luis Villoro
Frente al sistema capitalista mundial, otra visión del mundo es posible
Sergio Rodríguez
Reflexiones sobre el proyecto zapatista
Moderadora: Cony Suárez
Preguntes i respostes

2 de gener

Sessió matutina (11 am)
Panelistes:
Sylvia Marcos
Walter Mignolo
Arturo Anguiano
Moderador: Pedro Faro

Sesión vespertina (6 pm)
Panelistes:
Fernanda Navarro
Teodor Shanin
Jean Robert
Moderador: Jorge Santiago

El col·loqui al que fa referència el llibre que es presentarà aquest cap d'any, “… planeta terra: movimientos antisistémicos”, va tenir lloc al 2007 al Cideci-Unitierra, com homenatge de l'EZLN al company Andrés Aubry que va morir en accident de tràfic el 20 de setembre del mateix any.


Gustavo Esteva/La jornada 2009.12.28
Necessitem com mai la memòria. "Tampoco los muertos estarán a salvo del enemigo si éste vence." Si s'apaga la nostra memòria, "los muertos que construyeron nuestra historia no tienen cómo interpelarnos".

9 de des. 2009

Presentació del llibre: Primer Col•loqui Internacional In Memoriam, Andrés Aubry


Seminari Internacional de reflexió i anàlisis

En ocasió de la publicació del llibre: “Primer Coloquio Internacional in Memoriam Andrés Aubry” “…Planeta Tierra: movimientos antisistémicos…”

Aquí teniu la invitació, qui pugui assistir-hi serà afortunat, sentin-ho molt, l’ombra no podrà ser-hi, no per falta de ganes... en fi, estarem atents a quantes coses succeeixin a l’esdeveniment.

La presentació del llibre es realitzarà dins del Seminari Internacional de reflexió i anàlisi, els dies 30-31 de desembre de 2009 i 1-2 de gener de 2010.

On?

CIDECI-UNITIERRA, CHIAPAS, amb adreça:
Camino Real a San Juan Chamula s/n.
Colonia Nueva Maravilla.
San Cristóbal de las Casas, Chiapas. Mèxic

Adrés Aubry

Anem a pams, qui era o va ser Don Andrés Aubry?

El podies trobar per San Cristóbal de las Casas, barret d’ala, barba blanca... afable

Declarat: Primus Doctor Liberationis Conatus Causa per la Universitat de la Terra (CIDECI-UNITIERRA-CHIAPAS)
Andre Aubry, historiador, antropòleg, humanista... i apassionat defensor dels drets indígenes, va perdre la vida la tarda del dijous 20 de setembre de 2007, mentre conduïa de Tuxtla Gutierrez a Sant Cristóbal de Les Casas.

Fer un currículum de Don Andrés seria llarguíssim, per això us deixem uns enllaços per tal que us feu a la idea de (segons L’ombra) qui és aquesta il•lustríssima, honorable, sàvia, venerable, honesta, humil i senzilla persona a la qui teníem i seguim tenim un gran respecte, tots els elogis són pocs.
Cliqueu AQUÍ, hi ha una mica d’informació sobre Don Andrés

Andrés Aubry (més informació)

I aquí teniu la web oficial del que fou el Primer Col•loqui Internacional. In Memoriam, Andrés Aubry (no us el perdeu, val molt la pena, tants sols cal veure els convidats i les seves ponències. Impressionant!)

Esperem que els puguin assistir a l’esdeveniment ho gaudeixin i sinó, ja ho sabeu amb la informació que aquí us deixem n’hi ha per sucar-hi pa, tant sols cal: temps, paciència i ganes d’aprendre...

En un proper post, us explicarem que és la CIDECI-UNITIERRA. CHIAPAS, segur que ho trobeu interessant.

Una abraçada

L’ombra

PS. Serveixin d’exemple les paraules del Comandante David de l’EZLN, millor no es podia definir.

“Don Andrés fue, y siempre será, un amigo, un hermano y un compañero; lo mismo Angélica su esposa. A ellos, Don Andrés y Angélica, los recordamos con respeto y valoramos su ejemplo que va a seguir vivo en nuestros pueblos. De por sí nosotros, los pueblos indígenas, y sobre todo los zapatistas, a todas las personas que con humildad, con sencillez y honestidad, se ponen al lado de los pueblos, se ponen al servicio de los pueblos sin ninguna condición, nosotros los pueblos indígenas no podemos quedarnos sin agradecerles, reconocerles y no olvidarles.

A Don Andrés como a Angélica Inda siempre los recordamos con respeto y honor. Quisieron caminar al lado del pueblo, no pidieron nada a cambio más que la esperanza de una vida mejor. Podríamos decir muchas cosas más de ellos, pero hemos dicho y hemos escuchado ya lo que significó para nosotros, para los pueblos indígenas.”

Comandante David
Ejército Zapatista de Liberación Nacional