Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Agressions al territori. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Agressions al territori. Mostrar tots els missatges

23 de jul. 2010

Laboratorios Silanes iniciarà l'activitat al Tecnoparc el setembre

L'empresa identificarà principis actius procedents de fonts vegetals mexicanes

Redacció / Reus Digital 23/07/2010

La famarcèutica mexicana Silanes iniciarà la seva activitat a la base operativa d'Europa, situada al Tecnoparc, el proper mes de setembre, tal i com ha explicat el seu president, Antonio López de Silanes, durant una visita a les noves instal·lacions, acompanyat de l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez. La companyia operarà a Europa amb el nom de Biosil, en un espai de 105 metres quadrats inclosos dins del Centre Empresarial per a la Innovació i el Desenvolupament (CEPID) i amb una plantilla inicial de quatre investigadors.

La instal·lació de l'empresa mexicana a Reus és fruit de l'acord entre Tecnoparc SA i Laboratorios Silanes per a la col·laboració en la identificació i obtenció de nous principis actius, procedents de fonts vegetals de la biodiversitat mexicana per al desenvolupament d'una línia de complements alimentaris, així com en la caracterització de soques probiòtiques pel tractament i prevenció de la mastitis i altres trastorns relacionats.

Aquesta col·laboració neix de la intenció del Tecnoparc de projectar-se comercialment a Llatinoamèrica. Laboratorios Silanes compta amb un portafoli de cent medicaments, produeïx 35 milions d'unitats cada any i disposa de més de setanta patents. A Mèxic, és el principal fabricador d'antidiabètics orals combinats.

Més informació:

Laboratorios Silanes rubrica els primers passos internacionals del Tecnoparc
Tecnoparc y Silanes acuerdan desarrollar nuevos productos para Europa y Latinoamérica
OJO!
Chiapas estalló en la mañana del 1° de enero de 1994 poniendo al desnudo todas las contradicciones del capitalismo mexicano, si no es que mundial.
El interés que importantes corporaciones transnacionales y farmacéuticas
La Selva Lacadona y Montes Azules, Manifestación de las Demandas

21 de juny 2010

Fotos i vídeos del tall de carretera a Ascó, diumenge 20 de Juny

Diumenge 20 de juny
Primer vídeo:

Segon vídeo:

Tercer vídeo:

- Així els hi ha sol·licitat per carta certificada i per correu-e -


Segons es preveu, les properes setmanes finalitzarà el procés de selecció de l’emplaçament per acollir el cementiri nuclear. Està previst que en els propers dies la Comisión Interministerial elevi al Govern de l’Estat un informe valoratiu, i no vinculant, de les diferents candidatures presentades. Segons ha informat la mateixa Comisión, tenen previst que aquest informe inclogui una terna d’entre 2 i 5 candidats per a que, en un Consell de Ministres, el Govern de l’Estat esculli l’emplaçament definitiu.

En aquest sentit, la CANC ha enviat una carta certificada i un correu-e a tots els ministres, demanant-los que desestimin la candidatura d’Ascó a acollir el cementiri nuclear, i compleixin així l’acord del Congrés dels Diputats de 23/02/2010, aprovat per tots els grups parlamentaris, i que diu: “...el Congreso insta al Gobierno a albergar el emplazamiento del ATC que asegure la consecución del mayor consenso social, territorial e institucional, especialmente con las CCAA y entidades locales afectadas...”.

En relació a aquest acord del Congrés, la CANC recorda als ministres que a Ascó no existeix aquest consens social, territorial, i institucional, ja que fins al dia d’avui han aprovat mocions en contra del cementiri un total de 142 municipis, 12 consells comarcals, les Diputacions de Tarragona i Lleida, i, fins a en dues ocasions, el Parlament de Catalunya. Així mateix, s’han posicionat en contra més de 200 entitats de caràcter social i econòmic i més de 500 membres de la comunitat universitària de la Universitat Rovira i Virgili, s’han presentat gairebé 7000 al·legacions ciutadanes en contra, i fins i tot, les Cambres de Comerç de Tortosa, Tarragona i Valls qüestionen la idoneïtat de la candidatura d’Ascó.

En aquest sentit, la CANC recorda als ministres que la candidatura d’Ascó està aïllada social, institucional i econòmicament, ja que cap ajuntament, ni consell comarcal, ni cap entitat econòmica ni sindical, ni cap universitat, han aprovat cap document de suport a la candidatura d’Ascó.

El contingut de la carta també s’ha fet arribar per correu-e als membres de la Comisión Interministerial i als membres de la Subcomissió d’anàlisi de l’estratègia energètica (Comissió d’Indústria, Turisme i Comerç del Congrés dels Diputats), així com als portaveus dels grups parlamentaris del Congrés dels Diputats.

COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA (CANC)

Terres de l’Ebre i Camp de Tarragona, 17 de juny de 2010

Font: CANC

26 de maig 2010

La Plataforma en Defensa de l’Ebre convoca una manifestació el 30 de maig a Barcelona

Contra la pèrdua de qualitat de l’agua de l’Ebre i en defensa del cabdal ecològic

Punt de sortida: 12 h. Plaça Urquinaona.

La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) ha convocat per al diumenge 30 de maig a Barcelona una manifestació per a denunciar que l’estat del riu i, especialment, la qualitat de les seves aigües està empitjorant.

Amb la protesta, el moviment antitransvasament vol denunciar alguns projectes promoguts pels governs espanyol i català que, segons denuncia la Plataforma, són transvasaments d’aigua del riu Ebre.

Des del moviment antitransvasament també s’ha lamentat que els representants dels principals partits polítics en les Terres de l’Ebre no són capaços d’acordar una postura unànime per a reivindicar que el nou Pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre contempli uns cabals ambientals que garanteixin la supervivència del Delta de l’Ebre.

MANIFEST “L’Ebre sense Cabals és la Mort del Delta”

“Rius amb aigua: Rius Vius”

La ciutadania de Catalunya es manifesta pels carrers de Barcelona per fer arribar a la Comissió Europea la necessitat de mantenir i recuperar els cabals dels rius catalans, en especial els de l’Ebre, per poder aconseguir els objectius ambientals que fixa la Directiva Marc de l’Aigua.

"La paralización en el Estado español de la planificación hidrológica supone unos graves impactos ambientales, económicos y sociales. A excepción de las Conques Internes de Catalunya, aún no se han determinado los caudales ecológicos necesarios para la vida de los ríos. Las Tablas de Damiel, la Albufera, el Bajo Jucar, Doñana, el Delta del Ebro, etc. espacios protegidos de gran importancia a nivel europeo por su rica biodiversidad. Ademas, muchos ríos están en grave peligro por la presión de anacrónicos trasvases, como es el caso del Tajo-Segura, insostenibles crecimientos urbanísticos y ampliación de nuevos regadíos."

La indefinició dels cabals a l’Ebre i la proposta d’ampliació de hectàrees de regadiu, a més de 400 mil en l’esborrany de Pla Hidrològic de l’Ebre elaborat per la CHE, posa en greu perill la biodiversitat i la vida al Delta, fins i tot la de llurs poblacions. Cal recordar que els cabals ambientals de l’Ebre al seu pas pel Delta han estat tècnicament ben calculats per l’Agència Catalana de l’Aigua i aprovats per la Comissió per a la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre mitjançant la participació ciutadana, del govern català i del propi Ministerio de Medio Ambiente i per dues vegades pel Parlament de Catalunya.

A la Conca de l’Ebre el major consum és l’agrícola. El sector agrícola és clau per a la producció dels nostres aliments i el seu assentament és imprescindible per un adequat equilibri territorial. Els actuals projectes de desenvolupament de regadius incrementen la crisi actual del sector, promouen un model agrícola industrial y paradoxalment incrementa el consum d’aigua. Els projectes de modernització y ampliació actualment en construcció comporten unes despeses que ni els agricultors, ni el estat poden assumir, generant una situació socialment y econòmica insostenible. A més a més, l’aigua suposadament estalviada no servirà per acomplir els cabals ambientals si no per ampliar els regadius i posar encara en més crisi el sistema hidrològic. Cal un nou model rural que tingui en compte les necessitats reals de la societat rural, promogui cultius coherents a les condicions climàtiques locals i respecti els sistemes agro-ecológics del territori amb una perspectiva de soberania alimentària.

D’altra banda, el model de creixement urbanístic de la zona litoral i de la Regió Metropolitana de Barcelona incrementa la insostenibilitat i el desequilibri territorial. La planificació de nous recursos pel seu abastament no pot ser il·limitat. El nou Pla de Gestió de Catalunya aporta 360 nous Hm3/a a la RMB i preveu que per al 2027 seran necessàries noves aportacions atesa la potencial construcció de 800.000 habitatges planificats al Pla Territorial Metropolità de Barcelona. Amb l’ocupació de més zones fluvials com és el cas de l’Horta de la Vila a Martorell. Sens dubte, cal un nou model de Planificació Territorial d’acord amb els bens naturals i els recursos disponibles de cada territori que també sigui capaç d’assentar les poblacions en les zones rurals i en les poblacions d’alta muntanya.

Exigim el compliment de la Directiva Marc de l’Aigua a Catalunya. Cal recuperar els cabals ambientals del Ter segretats per Barcelona, del Gaià per les petroquímiques, del Foix i de la resta de rius catalans. D’altra banda, és imprescindible invertir la tendència de la contaminació dels aqüífers per la contaminació de nitrats i de les aigües superficials del Llobregat per l’acumulació de runams salins a la seva conca. També cal solucionar urgentment la contaminació de Flix tan perillosa ambientalment, socialment i econòmicament pel desenvolupament del tram baix de l’Ebre. Aigua de qualitat suposarà més aigua per als diversos usos humans i per mantenir uns rius amb vida.

A Catalunya ens trobem que els usos d’aigua vida i aigua social, aquells consums assenyats d’aigua domèstica, han esdevingut aigua negoci. Així el 70% de la gestió en baixa està en mans de les empreses privades que busquen en la gestió de l’aigua un nou mercat on lucrar-se. Els abastaments en alta, com ATL, pateixen importants pressions per a la seva privatització. Així, un servei bàsic que hauria d’estar gestionat públicament i amb participació social entra dins de les lleis del mercat de l’oferta i la demanda, l’aigua deixa de ser un bé comú per convertir-se en mercaderia.

Les ONGs defensores dels rius catalans, els moviments socials i la ciutadania en general exigim a l’actual i futurs Governs de Catalunya que defensin davant la Comissió Europea el compliment la Directiva Marc de l’Aigua i els seus principals objectius: gestió de la demanda, recuperació de costos, anàlisi de costos/benefici de les mesures a adoptar, participació ciutadana en la gestió i planificació de l’Aigua i el bon estat de totes les masses d’aigua.

Llistat d’adhesions i col·lectius convocants:

Plataforma Defensa de l’Ebre, Plataforma d’Oposició als Transvasaments, Xarxa per una Nova Cultura de l’Aigua, ADAN, ADAPA, ADENC, AEMS-Rius amb Vida, Aula de l’Aigua, Asociación Río Aragón, Centre Medi Ambient l’Arrel, CGT-Catalunya, CGT-Aragó, Ecologistes de Catalunya, Ecologistes en Acció de Catalunya, Enginyeria sense Fronteres, Entrepobles, Galanthus, Gent del Ter, Grup Natura Freixe, Jovens de les Terres de l’Ebre, Gent del Ter, Organització Ecologista l’Escurçó, Pirinaigua Associació Cultural dels Pirineus, Plataforma Serres Gornal Ordal, Plataforma Salvem Gaià, Prou Sal, Revolta Global Esquerra Anticapiltalista, SEO/Bird Life, Unió de Pagesos, -Unió de Plataformes: Plataforma Veïnal Pont de Suert, Plataforma de Defensa de la Terra Alta, Plataforma Unitària Contra l’Autopista Elèctrica de Catalunya i Aragó, Plataforma Platja Llarga i Bosc de la Marquesa, Geven, AAV del Centre Històric de Bellver, Plataforma no Fem el Cim, Plataforma per una Vegueria Pròpia, Col·lectiu Bosc Verd, AAVV el Nuclí Antic de Cubelles, Begues Alta Tensió, Associació Natura Pou de Glaç, Grup Ecologista les Agulles, Plataforma Salvem Oliveretes, Plataforma Salvem Can Coll, ANDA, Associació Cultural de Montserrat, Plataforma en Defensa del Territori i Patrimoni del Baix Llobregat Nord, Plataforma Salvem Montserrat, Plataforma Popular Contra el Pla de Caufec, Plataforma l’AVE pel Litoral, Vall de Can Masdeu, Collserola Parc Natural.ORG, Ecologistes en Acció de Barcelona, Plataforma Defensa de la Serra Marina i Can Zam, Stop Karting Llinars, Plataforma Antiincineradora de la Vall del Ges, Nova Culura de l’Energia, El Sauquer, Meandro Associació per a la Preservació Patrimoni Natural, Ramaderia Ancestral Els Isards, Plataforma El Roure, Plataforma Salvem la Vall de la Riera de Pineda, Assocació Amics del Mas Roig, Plataforma Ciutadana Salvem Solius, Assocació Centre Cívic Cultural i Social de Vallcanera Park de Sils, SOS Empordanet, Gent Pel Territori, Salvem Vilanera, Xarxa per la Defensa de l’Empordà, Arquitectes Sense Fronteres, Plataforma per l’Equilibri Territorial Interprovincial de Catalunya, SOS Monuments, Col·lectiu Patrimoni, Ecologistes Independentistes de Catalunya, L’Ateneu de Cultura Contemporània-CAT-EU, Col·lectiu Patrimoni, Plataforma Cívica en Defensa de les Terres del Sènia, Plataforma Unitària Contra l’Autopista Elèctrica de Catalunya i Aragó-, WWF.

20 de maig 2010

El proper diumenge 30 de maig a les 12 h. a la Plaça Urquinaona de Barcelona, manifestació contra les noves agressions a l'Ebre.


10 RAONS PER NO FALTAR-HI:

1. El nou Pla Hidrològic de l’Ebre s’ha de redactar seguint criteris de la Comissió Europea per a, entre altres coses, modernitzar la gestió del Riu Ebre i adaptar-se als reptes del segle XXI. Porta divuit mesos de retard.

2. Un dels objectius principals d’aquest Pla, és fixar un cabal ambiental “mínim” per a l’Ebre, essencial per mantenir un riu viu. Els tècnics i científics ja han definit una proposta de cabals fonamentada. Contràriament, per les informacions de què disposem, el “comitè de autoridades competentes” de la conca de l’Ebre està negociant un cabal “polític” sense cap justificació tècnica solvent. Sembla més un repartiment de l’aigua del Riu, que deixa el tram final amb una gran incertesa sobre el seu futur i posa en perill l’estabilitat del Delta.

3. Mentre patim aquest endarreriment, hi ha en marxa, Ebre amunt, 300.000 noves hectàrees de nous regadius, així com noves infraestructures hidràuliques que tindran l’impacte ambiental de dos transvasaments similars als que estaven contemplats al PHN del 2001.

4. Hi ha en marxa les obres de dos canals justificats, formalment, com a de regadius. Un, desvia el Segre cap la conurbació metropolitana barcelonina i l’altre portarà l’Ebre cap al país valencià a través del canal Xerta-Sènia.

5. Si no varia aquesta tendència de gestió, l’aplicació de la normativa europea, la Directiva Marc d’Aigua (DMA), a la conca de l’Ebre serà impossible. Serà inviable qualsevol mesura de protecció real i duradora per al Delta de l’Ebre.

6. Darrere de la gestió que s’està realitzant a la conca de l’Ebre hi ha una clara implicació en un model territorial basat en el desequilibri entre zones desenvolupades amb altes concentracions urbanístiques, generalment especulatives; i zones perifèriques amb alts valors mediambientals públics però amb les seves perspectives de desenvolupament seriosament compromeses per la pèrdua de disponibilitat dels recursos naturals.

7. Aquesta problemàtica no és local, és general, i en el nostre cas és de País. L’Ebre, les Terres de l’Ebre, formem part de Catalunya. L’espoliació de l’Ebre i l’afectació a les seves Terres és un atac a Catalunya. Necessitem la implicació social i institucional catalana per aconseguir que s’apliquin les normatives europees (la DMA) en el nou Pla i quedin garantits uns cabals líquids i sòlids suficients per al manteniment del bon estat del Delta. De manera igual, demanem que es respecti la legislació europea a totes les conques de Catalunya, amb el compliment de cabals mediambientals i el retorn de cabal al Ter, per exemple.

8. La mobilització cívica és la millor manera d’aconseguir neutralitzar les pressions político-econòmiques que actualment condicionen la recuperació de l’Ebre i el seu Delta. Volem demostrar, una vegada més, que la gent que estimem el nostre territori i el nostre país serem capaços de mobilitzar-nos i lluitar per aconseguir el compliment d’una legalitat que en aquest cas significa el futur de l’Ebre.

9. L’Ebre forma part del patrimoni català. No ha de ser moneda de canvi de res i la seva integritat és un valor per a les futures generacions.

10. Us convidem el 30 de maig a omplir els carrers de Barcelona amb un crit a favor de l’Ebre, que també és Catalunya.

Lo riu és vida!
No als transvasaments!

Per autobusos des de les TTE, contacta amb les Plataformes locals o trucar a 620 703 675.

www.ebre.net
http://jovensebre.blogspot.com

18 de maig 2010

No al Cementiri Nuclear: La lluita pel territori a Catalunya

El passat 29 d'abril va celebrar-se davant la seu d'Endesa de Barcelona un acte contra el cementiri nuclear de la Ribera d'Ebre. A pesar d'ésser una lluita que abraça una magnitud molt gran, només van acudir-hi unes 300 persones, majorment vingudes de les Terres de l'Ebre.

Algunes informacions rellevants sobre aquesta lluita:

Els residus d'alta activitat són un dels problemes més greus de la indústria nuclear. Són perillosos; desenes de milers d'anys i a hores d'ara encara no se sap què fer-ne. Al mateix temps, són un problema d'un altre tipus per a les nuclears espanyoles, ja que les piscines on els emmagatzemen tenen capacitat solament per als residus de 25 anys de funcionament, per la qual cosa totes ja estan plenes o a punt d'omplir-se completament. [...]

El 2004, una àmplia majoria de diputats del Congrés va aprovar la construcció d'un magatzem temporal centralitzat (MTC) que hauria de recollir tots aquests residus durant 70 anys, a l'espera que aparegui durant aquest temps la solució miraculosa. Així, el Congrés dels Diputats i el Govern semblen donar una sortida al problema dels residus nuclears; i realment donen una solució, amb diners públics, al problema que amoïna les empreses propietàries de les nuclears. Montilla, llavors ministre d'Indústria, fou el pare de la criatura.

El 2006 va arribar a les Terres de l'Ebre la notícia que el Govern i ENRESA –l'empresa pública encarregada dels residus nuclears– apostaven per la ubicació del cementiri nuclear a la zona de Vandellós o d'Ascó. Una assemblea a la Societat Obrera de Tivissa va significar el naixement de la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya (CANC), [...]. La primera fase de la lluita va culminar el març del 2008 al Parlament de Catalunya, quan es va rebutjar la instal•lació del cementiri nuclear.

La CANC, com les persones amb seny, considera que no es pot parlar d'una solució menys dolenta per als residus si abans no se'n deixen de produir; és a dir, si abans no es tanquen les nuclears. Solament en el moment que es faci això es podrà realitzar un debat sobre quina de totes les "solucions" hem d'adoptar. Fet això, seria el moment, si el que es decidís fos l'ATC, d'acordar on ubicar-lo. I no seria just que anés a parar en una zona nuclear. Aquestes zones han suportat durant 30 anys els perjudicis de l'energia nuclear. [...]

Amb aquesta idea, després d'un temps de calma, quan el 29 de desembre del 2009 el Ministeri d'Indústria obria el concurs per a ubicar el cementiri, la CANC va entrar en un procés de mobilitzacions del qual són mostra les manifestacions, a Ascó i a Móra d'Ebre. Aquest és el camí que pensa seguir. [...]

Aquesta informació ha estat extreta del diari de la CANC.

Descarrega el diari NO AL CEMENTIRI NUCLEAR de la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya aquí.

[Castellano]

No al Cementerio Nuclear: La lucha por el territorio en Catalunya

Algunas cuestiones sobre energia nuclear en la Ribera d'Ebre y breve historia de la lucha que se esta desarrollando allí.

17 de maig 2010

21 de maig: tothom a Ascó!

Vine i digues NO al cementiri nuclear!

divendres 21 de maig, a partir de les 19:00h, Plaça del Casal d'Ascó

Actuacions musicals, parlaments, teatre... i jotes contra el cementiri nuclear!

Intervencions de:

Carlos Bravo, Responsable d'energia nuclear de Greenpeace

Marcel Coderch, Enginyer doctorat pel MIT, i membre del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS)

Xavier Garcia, Periodista i escriptor

Sergi Saladié, Geògraf i professor a la URV, portaveu de la CANC

Convoca:
CANC
COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA

+info:
http://blogcanc.blogspot.com


COMUNICAT DE PREMSA: La CANC celebra que tres de les quatre cambres de comerç de la demarcació rebutgin el cementiri nuclear

- La CANC també es felicita per la creació del Grup Veïnal Intercomarcal “Veïns d’Ascó”, contrari al cementiri nuclear -

Ni tan sols el teixit empresarial dona suport a la candidatura d’Ascó, després que el sectors polítics, institucionals i socials ja hagin rebutjat de manera clara i unànim el cementiri nuclear. Així es posa de manifest en les recents declaracions del president en funcions de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, i de les Cambres de Comerç de Tarragona i Valls, que el passat dimecres van qüestionar la idoneïtat del cementiri. Així doncs, la Cambra de Comerç de Reus, que no ha invertit mai ni un euro per fer funcionar l’actual polígon industrial d’Ascó, és la única que es posiciona a favor del cementiri, i es queda aïllada, igual que l’alcalde d’Ascó ho està a nivell institucional i polític.

Aquestes Cambres de Comerç, doncs, es sumen als 140 ajuntaments, 12 consells comarcals, les Diputacions de Tarragona i Lleida, i el Parlament, que ja s’han pronunciat contra el cementiri. Ara doncs, ja es pot afirmar que la majoria d’ens socials, econòmics, polítics i institucionals, estan en contra de la candidatura d’Ascó a acollir el cementiri nuclear.

La CANC també es felicita per la creació del Grup Veïnal Intercomarcal “Veïns d’Ascó”, formats per ciutadans del propi municipi d’Ascó així com per d’altres municipis veïns, i que defensa un territori amb futur però sense hipoteques com la del cementiri nuclear. La CANC considera que la creació d’aquest grup respon al malestar creixent entre la població de l’entorn d’Ascó que, amb indignació, observa el menyspreu per les institucions que demostren tan l’alcalde d’Ascó, Rafael Vidal, com el gerent de l’AMAC, Marià Vila d’Abadal, els quals no respecten els posicionaments contraris al cementiri presos per la majoria d’institucions democràtiques del territori.

Per altra banda, la CANC anima a tota la ciutadania a participar en la festa reivindicativa que tindrà lloc el proper divendres 21 de maig a partir de les 19h. a la Plaça del Casal d’Ascó. Aquest acte comptarà actuacions musicals, teatre i jotes contra el cementiri nuclear, i amb els parlaments de Carlos Bravo (responsable d'energia nuclear de Greenpeace), Marcel Coderch (Enginyer doctorat pel MIT, i membre del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible), Xavier Garcia (Periodista i escriptor), i Sergi Saladié (Geògraf i professor a la URV, i portaveu de la CANC).

COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA (CANC)

Terres de l’Ebre i Camp de Tarragona, 14 de maig de 2010

17 de març 2010

Campanya de recollida d’al·legacions contra el cementiri nuclear (MTC) d’Ascó


Signa el teu full d’al·legacións, participa a la campanya!


- En format paper

Us adjuntem el document en format JPG (Cliqueu aquí per obtenir-lo en format PDF) de les al·legacions tipus, per tal que les imprimiu, les signeu i les feu córrer per tal d’ajudar a recollir-ne moltes. Aquestes al·legacions les heu de fer arribar abans del dia 27 de març a l’apartat de correus 25, 43730 Falset o als diferents punts de recollida que s’estan organitzant (veure llistat a continuació).

- En format electrònic

També poden presentar-se a través d’internet, mitjançant el següent enllaç: SIGNA (molt fàcil)

- Punts on, de moment, podeu fer arribar al·legacions:

Falset: Apartat de Correus 25 (43730)
Tortosa: Casal Popular Panxampla (Gil de Frederich, 6)
Tortosa: Llibreria la 2 de Viladrich, Bar Temple i Pintures JABS
Reus: GEPEC (Prat de la Riba n. 18, pis 2on Telèfon: 977 33 11 42)
Olot: Mirmanda (C. dels Sastres, 14)
Barcelona: Xarxa de Consum Solidari | FAVB

- Informació Ministerio de Indústria sobre el MTC

Comisión interministerial para la selección del emplazamiento ATC y Centro Tecnológico
Nota de premsa Ministerio al·legacions

- Més informació campanya contra MTC:

Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya
http://blogcanc.blogspot.com
Apaguem les nuclears
http://apaguemlesnuclears.wordpress.com

Més informació relacionada: AQUÍ

8 de març 2010

Milers de persones es manifesten a Móra d'Ebre contra el cementiri nuclear

· La marxa comença amb retard perquè s'han col·lapsat els accessos a la vila

Entre tres mil persones, segons els mossos, i deu mil, segons els organitzadors, s'han manifestat pels carrers de Móra d'Ebre en contra de la candidatura d'Ascó a acollir el magatzem de residus nuclears. La marxa, convocada per la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya (CANC), ha començat des del pont vell amb quaranta minuts de retard perquè que s'havien col·lapsat els accessos a la vila. La pancarta principal, amb el lema 'No al cementiri nuclear', ha estat encapçalada per portaveus i activistes de plataformes en defensa del territori. A la marxa també hi assistien dirigents d'ICV i ERC.

'Hem demostrat que el territori està, majoritàriament, en contra de la candidatura. Ho demostren les mocions de noranta-dos ajuntament, nou consells comarcals i una resolució del Parlament. En un lloc normal, no seria necessari sortir al carrer, davant d'aquesta evidència', deia abans de la manifestació a VilaWeb el portaveu de la CANC, Sergi Saladié.

Saladié es queixa que el govern espanyol no tingui en compte totes aquestes veus contràries al cementiri nuclear i és per això que volen 'recordar que al territori no hi ha consens a favor del cementiri'. A més, alerta: 'Sabem que el territori que menys soroll faci en contra serà l'escollit, perquè cerquen el lloc socialment viable i no pas el més òptim des d'un punt de vista tècnic.' És per això que explica que protestaran tant com puguin. 'La nostra intenció és que davant, la mobilització del territori, l'estat descarti ja Ascó com a candidata. Però si ho vol allargar, nosaltres serem aquí, lluitant, fins al final', sentencia Saladié.

Ascó és, juntament amb Zarra, una de les vuit candidatures oficials a acollir el cementiri nuclear, després de l'aprovació de l'Ajuntament de presentar-s'hi. Tanmateix, hi ha molts veïns que no hi estan d'acord. En aquest sentit, el portaveu de la CANC recorda que 'no hi ha hagut cap municipi ni cap entitat que hagi donat suport a la candidatura d'Ascó; és més, la majoria s'hi han mostrat contraris', i afirma que les esperances d'aconseguir que Ascó no aculli el cementiri 'són màximes': 'Quan Ascó va presentar la candidatura, hi havia seixanta-dos ajuntaments en contra; ara, un mes més tard, ja en són noranta-dos: un per dia! Això també demostra que el territori s'ha posat les piles i ens dóna confiança als qui treballem per evitar la instal·lació del cementiri a Ascó.'

Més informació: MANIFEST

· Milers de persones contra el cementiri nuclear (Avui)
· La marxa convocada per la Coordinadora Antinuclear de Catalunya (CANC), ha comptat amb el suport de plataformes ecologistes i entitats del territori (Kaos en la Red)
· Milers de persones clamen a Móra d'Ebre contra el cementiri nuclear a Ascó (El Periodico)
· Milers de persones tornen a manifestar-se contra el cementiri nuclear (Directa)
· Les Terres de l'Ebre tornen a dir «No» (El Punt)
· «Hem col·lapsat l'entrada a Móra d'Ebre!» (El Punt)

· Un grito contra el 'basurero' atómico (El País)

MANIFEST de la CANC del 7 de març de 2010

MANIFESTACIO DE MÓRA D’EBRE 7-3-10


Bon dia a tothom!

En nom de la CANC us volem agrair a totes i tots la vostra assistència avui aquí a Móra.

Agafant un fragment del prioratí Toni Orensanz, quan va descriure la manifestació d’Ascó de fa poc més d’un mes: avui aquí tornem a ser un torrent de gent de tota edat, condició i pelatge, amb calvos i peluts, senyores maquillades, empresaris, estudiants, vinaters, científics, funcionaris, ames de casa, i pagesos acostumats a conrear lo silenci.

I més, també hi ha músics, alcaldes, punkis i diputats...

Fa un mes a Ascó vam ser 2.500 persones i avui en som 10.000!!!!

A Ascó érem 60 entitats i associacions socials i culturals en contra del cementeri. Avui en som més de 150!

A Ascó érem 62 ajuntaments en contra del cementeri. Avui passem dels 100! D’aquests ajuntaments, 60 son de les Terres de l’Ebre i el Priorat, i representen més del 80% del total del territori.

A Ascó érem 7 Consells Comarcals. Avui en som 10!

A Ascó, el Parlament de Catalunya ja havia aprovat una resolució en contra del cementeri.

Al ple de la setmana que ve, el Parlament tornarà a aprovar una nova resolució en contra del cementeri, ni a Ascó ni a cap altre poble de Catalunya!

Demanem a tots els partits catalans un exercici de responsabilitat política, i que aquesta resolució s’aprovi per una àmplia majoria. Aquest dijous que ve totes i tots hem d’anar al Parlament a fer sentir la nostra veu!

I una cosa molt important, no hi ha cap ajuntament ni institució, cap ni una, que hagi donat suport a la candidatura d’Ascó. Ni tant sols la pròpia AMAC, esta associació que mos vol fer tragar lo cementeri. Avui, amb la Palma d’Ebre i la Torre, 10 dels 17 ajuntaments catalans d’aquesta associació estan en contra del cementeri!

I amb tot un territori en contra, el govern de l’Estat espanyol vol aplicar un procediment a l’estil franquista, marginant i sotmetent a totes les persones, territoris i institucions!

Si es consuma la candidatura d’Ascó, mos haurem de preguntar: de què serveixen los ajuntaments? De què serveix lo Parlament de Catalunya?

Amigues, amics, aquí està en joc molt més que els efectes negatius d’un cementeri nuclear! Aquí està en joc la democràcia mateixa!

EN UN PAIS NORMAL, AMB AQUEST POSICIONAMENT TERRITORIAL, SOCIAL, I POLÍTIC, JA N’HI HAURIA D’HAVER PROU PER DEMOSTRAR QUE EL TERRITORI ESTÀ EN CONTRA DEL CEMENTERI.

QUE MES HEM DE FER?!?!? QUE NO MOS ENTENEN O QUÈ? COM LOS HI HEM D’EXPLICAR QUE NO EL VOLEM?!?!?!?!?

EN AQUEST ESTAT ESPANYOL MAI EN TENEN PROU!!!

PERÒ SI AIXÍ HO VOLEN, AIXÍ HO TINDRAN. No deixarem que es consumi un dels majors fraus democràtics de la història recent de Catalunya. Les Terres de l’Ebre no ho permetrem !. Catalunya no ho permetrà!

I això que mos diuen que anem en cuidado, que estem lluitant contra molts interessos, que darrera hi ha molts diners en joc, i que en tenen molts per convèncer a la gent i aplastar als que no pensen com ells.

Naltros els hi contestem que contra els diners, els mitjans, les mentides, i els fraus democràtics, tenim la paciència, la perseverança, la fermesa i, sobretot, l’estima pel territori.

Estem en un tros de terra on la gent és tolerant i pacient, potser massa a vegades. Però quan ha convingut defensar-nos de les agressions, hem sortit al carrer amb les nostres raons. Ara fa 9 anys, al 2001, molts dels que estem avui aquí també hi érem en aquesta mateixa Móra. Allavons era el PHN, la massificació eòlica i la ENRON. Avui, segueixen los transvasaments i les massificacions, i hem canviat el cromo d’una tèrmica per un cementeri nuclear.

I mos volen enganyar dient que aquest cementeri serà com lo d’Holanda, i lo que volen fer aquí és 10 vegades més gran, per a que us feu una idea, com 20 camps de futbol!!!

I mos volen enganyar dient que això portarà progrés, com fa 20 anys Enresa també va dir a El Cabril, on hi ha lo cementeri de residus de mitjana i baixa intensitat, i on com diuen los alcaldes d’allà baix, no s’ha complert cap ni una de les promeses d’inversió i de llocs de treballs.

I si una cosa està clara i que tothom sap, és que un cementeri nuclear no és una fàbrica de xocolate com van dir a Ascó fa 30 anys quan van ficar les nuclears.

Durant aquests anys mos han obligat moltes vegades a dir no. I naltros no volem dir sempre que no, naltros volem dir que si: Si a un projecte de territori; si a viure a casa nostra; si a uns productes agrícoles de qualitat i a uns preus dignes; si a les empreses que donen llocs de treball i que no s’emporten los cuartos fora; si a un riu net i amb cabal ecològic; si a uns paisatges endreçats; i si a un país viu, ni espanyol ni radioactiu!!!!

I acabem amb unes paraules de 1976 de Carmel Biarnés, homenot d’Ascó, i que aquesta setmana reproduïa en un article lo nostre amic Xavier Garcia:

Deia Carmel Biarnés: «Amb la nostra ufana vida bucòlica els trenquem uns programes capitalistes fets amb computadores, però s'han confabulat contra nosaltres i pretenen fer marxar la gent de les vores de l'Ebre.»" I continuava dient: «Per part del poder, volen fer les coses calladament i que ningú s'avaloti. Som massa apetitosos, i un enrenou els ho tiraria tot enlaire.»

Les mateixes paraules d’ahir les podem fer servir avui.

I aquí estem!!! I diem NO AL CEMENTERI NUCLEAR!!!!

I no mos faran callar!

Avui, aquí a Mora d’Ebre, dia 7 de març de 2010, en aquestes terres testimoni d’enfrontaments i conflictes, de sofriment i de resistència, diem que no volem deixar als nostres fills un territori hipotecat, que no defallirem, que serem com sempre hem sigut, i que mos agrada ser tal com som!!.

No al cementeri nuclear!!!!

Visca les Terres de l’Ebre!!!!


3 de març 2010

COMUNICAT PREMSA - Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya (CANC)

Manifestació a Móra d'Ebre el 7 de Març

La Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya fa una crida general d'urgència a la mobilització popular i convoca tots los ciutadans i ciutadanes de Catalunya a una manifestació multitudinària per demostrar el rebuig territorial al Cementiri Nuclear a Ascó. La manifestació tindrà lloc el proper diumenge dia 7 de març, a les 12 h del matí, al Pont Vell de Móra d'Ebre.

Hem de tornar a sortir al carrer, com ara fa deu anys, per defensar la nostra terra, per poder viure als nostres pobles amb dignitat i per no hipotecar el futur de les properes generacions. Diumenge tots a Móra.


COMUNICAT DE PREMSA

La Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya convoca una manifestació contra la possible ubicació del cementiri nuclear a Ascó.

Davant la possible instal·lació del cementiri nuclear de tot l'Estat a Ascó, la CANC ha convocat una manifestació a Móra d'Ebre, el diumenge 7 de març les 12 del migdia, per tal de mostrar el rebuig i la manca de consens territorial, social i polític a una instal·lació d'aquest tipus. Així ho expressen les mocions de rebuig aprovades per 91 ajuntaments, 9 consells comarcals(entre ells, el de la Ribera d'Ebre), la Diputació de Lleida i el mateix Parlament de Catalunya. A més, més d’un centenar d'adhesions d'entitats socials, polítiques i econòmiques de tot Catalunya s’han posicionat en contra.

Es significatiu que des del passat 26 de gener, dia en que Ascó va aprovar presentar-se com a candidat, s’hagin aprovat un total de 29 mocions en diferents ajuntaments.Pràcticament és una moció més per dia la que s’ha aprovat en contra del cementiri nuclear a Ascó. Especialment representatives del sentiment territorial contrari al cementiri nuclear, son les mocions aprovades durant aquest darrer mes a la Torre de l’Espanyol (29 de gener) i a la Palma d’Ebre (11 de febrer), així com en diversos municipis del sud de la demarcació de Lleida, o la mateixa Diputació de Lleida.

Així doncs, a dia d’avui,hi ha 10 municipis de l’AMAC(Associació de Municipis en Àrees amb Centrals nuclears) de Catalunya que han aprovat mocions en contra del cementiri, i que representen el 60% dels municipis (Corbera d’Ebre, el Molar, La Fatarella, Flix, Móra d’Ebre, la Torre de l’Espanyol, la Palma d’Ebre, Vandellòs-Hospitalet, Mont-roig del C., i Tivissa) iel 80% de la població d’aquesta associació.

Cap ajuntament ni altre organisme ha aprovat cap moció ni acord de recolzament a la candidatura d’Ascó, ni tant sols la pròpia AMAC, ja que en l’assemblea que aquesta associació va realitzar el passat 27 de gener a Madrid, no es va sotmetre a votació cap aval a la candidatura d’Ascó, i va ser per interpretació subjectiva del seu gerent, Marià Vila d’Abadal, que va auto-proclamar el recolzament de l’AMAC.

Des de la CANC durant aquestes darrers setmanes s’han organitzat assemblees pel territori. Se n’han fet a Gandesa, Falset, Móra d’Ebre, Amposta, Tivissa, Sant Jaume d’Enveja, i Alcanar, així com a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El proper dijous 4 se’n farà una a Valls (20h. Institut d’Estudis Vallencs), i el divendres 5 una altra a La Torre de l’Espanyol (21’20h. al Casal).

De cara a la manifestació del proper diumenge, la CANC ha convidat formalment a assistir-hi al mateix President de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, al President del Parlament, Ernest Benach, i al Síndic de Greuges, Rafel Ribó, així com a tots els diputats al Parlament de Catalunya, i els diputats i senadors catalans a Madrid.

Per a la manifestació s’han organitzatdues marxes en cotxe i un tren antinuclear. Una de les marxes sortirà de Tortosa a les 11h. des del pàrking del Sabeco, mentre que la del Camp i Priorat, sortirà des de Tarragona (Pl. Imperial Tarraco) i Valls (Portal Nou) a les 9’30h., passarà per Reus (Passeig Mata) a les 10h., i per Falset (antic camp de futbol) a les 10’45h. Per la seva banda, el tren antinuclear sortirà de Barcelona-Sants a les 9h. i arribarà a Móra la Nova a les 11’19h., desprès de passar per St. Vicens de Calders (9’47h.), Torredembarra (9’56h.) Altafulla (9’59h.), Tarragona (10’07h.) i Reus (10’26h.).

La manifestació, quecomençarà al Pont Vell de Móra d'Ebre, comptarà amb la presència de colles de grallers, dolçainers, gegants, i estarà encapçalada per la CANC, seguida dels representants polítics, i els alcaldes i regidors dels ajuntaments. La manifestació finalitzarà a la Plaça de Dalt, on es faran els parlaments, amb intervencions d’Andreu Carranza, Manolo Tomàs, Txus Carbó, veïns i veïnes d’Ascó, i el portaveu de la CANC, Sergi Saladié.

COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA (CANC)


Terres de l’Ebre i Camp de Tarragona, 2 de març de 2010


25 de febr. 2010

7 de març a Móra d’Ebre: Manifestació contra el Cementiri Nuclear d’Ascó

Diumenge 7 de Març, 12 h. Móra d’Ebre, Av. Comarques Catalanes
MANIFESTACIÓ: NO AL CEMENTIRI NUCLEAR D'ASCÓ

>>> Adjuntem cartell manifestació.

Ni a les Terres de l’Ebre ni enlloc!!!

- Caravana de cotxes Tarragona - Reus - Falset: sortida a les 9.30 h. des de la Plaça Imperial Tarraco de Tarragona, sortida a les 10 h. des del Passeig Mata de Reus, i sortida a les 10.45 h. des de l’aparcament de la Falbar de Falset.

- Caravana de cotxes des de Tortosa: sortida a les 11 h. del pàrquing del Sabeco.

- Tren antinuclear des de Barcelona: sortida a les 9 h. des de Barcelona-Sants i recollida de gent a diverses parades, 9.47 h. Sant Vicenç de Calders, 9.56 h. Torredembarra, 9.59 h. Altafulla, 10.07 h. Tarragona, 10.26 h. Reus, i arribada a Móra la Nova a les 11.19 h. Horari de tornada del tren: sortida de Móra la Nova a les 14.51 h. i arribada a Barcelona a les 17.05 h.

Organitza: Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya - CANC
http://blogcanc.blogspot.com

20 de febr. 2010

Milers de pagesos es manifesten a Barcelona per reclamar preus més justos

Acusen les distribuïdores de controlar el mercat i pagar-los per sota dels costos de producció

Els pagesos porten la reclamació dels preus justos a Barcelona

· S'han manifestat per demanar al govern que actuï en la pitjor crisi del sector

La pagesia viu la pitjor crisi de tots els temps, segons que diuen, i és per això que avui al matí s'han manifestat a Barcelona, convocats per Unió de Pagesos (UP). La manifestació continua les tractorades dels dies 5 i 6 de febrer que van blocar algunes carreteres. 'De la mateixa manera que els altres sectors demanen uns salaris dignes, nosaltres demanem uns preus justos. Ara com ara, hi ha molts pagesos amb ganes de lluitar i d'exigir respecte', diu a VilaWeb el coordinador nacional d'UP, Joan Caball.

Amb el lema 'Preus justos al camp i a la ciutat. Prou d'indiferència del Govern!' unes set mil persones, segons l'organització, i tres mil segons la Guàrdia Urbana, s'han manifestat s'han manifestat aquest matí pel centre de Barcelona per reclamar al govern i al govern espanyol que 'actuïn' davant el que consideren una de les majors crisis que pateix el sector agrari. La marxa ha sortit de plaça de Catalunya amb Portal de l'Àngel i està convocada pel sindicat Unió de Pagesos, amb el suport de l'Associació Agrària de Joves Agricultors (ASAJA). La protesta precedeix la celebració d'un debat monogràfic al Parlament de Catalunya sobre l'actual situació de l'agricultura i ramaderia.

I és que aquesta és la principal reivindicació del sector agrícola: que es compleixin les lleis i s'actuï per evitar els preus baixos actuals. Els pagesos denuncien que les grans distribuïdores (només tres empreses - Eroski, Mercadona i Carrefour - controlen més de la meitat de la distribució dels productes) forcen els preus a la baixa, la qual cosa no permet a la pagesia subsistir. En aquest sentit, UP acusa els governs català, espanyol i a la Unió Europea de no actuar i permetre la situació actual. 'Si el govern actués i fés complir les lleis, no només hi guanyaríem els pagesos, sinó tots els consumidors'.

És per això que demanen una nova politica agrària que protegeixi el sector davant les grans cadenes distribuïdores. 'En un context de lliure mercat no hi ha cap intervenció que fixi uns preus mínims, de manera que els distribuïdors van baixant els preus i escanyen les cooperatives perquè saben que no tenen res més' deia Caball fa uns dies.

Els pagesos també reclamen mesures fiscals que donin suport a la pagesia, com ara plans que permetin donar crèdits a interès zero i plans de reestructuració d'explotació deficients. 'Som en crisi, per tant la fiscalització ha d'adaptar-se a aquesta realitat', diu el coordinador d'UP.

La preocupació dels pagesos és més gran que mai perquè, segons el el coordinador d'Unió de Pagesos, tot i que el sector havia patit abans algunes crisis de productes concrets que es repetien de manera cícilica, mai no s'havien trobat amb una crisi que afectés tots els productes alhora.

Fonts:
Vilaweb
El Punt

10 Assemblea General de la Plataforma en Defensa de l’Ebre.


És un temps en el que es plantegen múltiples esdeveniments que afecten tota la comunitat de les Terres de l’Ebre i el riu mateix.

L’esborrany del Pla de Conca de l’Ebre no planteja les mínimes necessitats ecològiques, ni de cabals, en el tram inferior de l’Ebre. Com en altres ocasions han fet, ens ignoren.

I necessitem viure amb l’Ebre, no amb les seves restes. Davant aquest nou cop baix cal que tota la societat ens informem i mobilitzem.

La nostra presencia torna a ser necessària per garantir un futur sostenible, un riu en condicions i un territori equilibrat.

Lo riu és vida. No als transvasaments!

La Plataforma en Defensa de l'Ebre anuncia una gran mobilització el 30 de maig a Barcelona

20.02.2010

Tortosa (ACN).- La Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) demana a totes les organitzacions, entitats i a la societat civil el màxim recolzament en la primera gran manifestació de l'any que s'ha convocat a Barcelona, el 30 de maig, amb l'objectiu de fer sentir a tot Catalunya les problemàtiques del territori. Més enllà de la denúncia dels perills que corren el riu Ebre i el Delta, des de la plataforma ebrenca volen visualitzar i denunciar agressions com el cementiri nuclear o la implantació eòlica massiva "que recau de nou a la Terra Alta i la Ribera d'Ebre'" La PDE demana que la concentració sigui una 'gran festa' per fer sentir la veu més enllà del territori i perquè també es desperti l'atenció de la Unió Europea.

Más informació:

Per la lluita en defensa del territori

Vídeos de la lluita en defensa del territori
Vídeos de les lluites de la CANC
Reportatges TV

La CANC convoca una MANIFESTACIÓ de rebuig al Cementiri Nuclear, el diumenge 7 de Març a les 12 a MÓRA D'EBRE

LA CANDIDATURA D’ASCÓ A ACOLLIR ELS RESIDUS RADIOACTIUS DE TOT L’ESTAT HA ESTAT ORGANITZADA EN BASE A UN FALS CONSENS, A UN PROCÉS FRAUDULENT, I A UNS INTERESSOS PARTICULARS.

AL TERRITORI NO HI HA CONSENS TERRITORIAL, SOCIAL NI POLÍTIC PER ACOLLIR EL CEMENTIRI DE RESIDUS RADIOACTIUS.

LA CANC CONVOCA MOVILITZACIONS SOCIALS AMB ASSEMBLEES AL TERRITORI I UNA MANIFESTACIÓ DE REBUIG AL CEMENTIRI NUCLEAR, EL PROPER DIUMENGE 7 DE MARÇ A LES 12H. A MÓRA D’EBRE.

Per mostrar el rebuig a la candidatura d’Ascó a acollir el cementiri de residus radioactius, la CANC convoca a tota la ciutadania a mobilitzar-se participant en les assemblees informatives que es faran per tot el territori: divendres 12 de febrer a les 21’30h. a Gandesa (a la Unió Gandesana), el dissabte 13 de febrer a Amposta, el divendres 19 de febrer a les 20h. a Falset (a l’Artesana), el dissabte 27 de febrer a Sant Jaume d'Enveja. També n’hi ha de previstes a Alcanar, Flix, Tivissa i Corbera, encara per concretar dates.

La CANC fa una crida a la mobilització social i convoca a tota la ciutadania a mostrar el seu rebuig actiu, participant en la MANIFESTACIÓ que tindrà lloc el dia 7 de març a les 12h. a Móra d'Ebre.

Llegri sencer COMUNICAT DE PREMSA 9-2-2010