Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Zetas. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Zetas. Mostrar tots els missatges

24 d’abr. 2012

Una altra amenaça de mort contra Francisco Toledo

Francisco Toledo denúncia davant la PGR amenaces de mort 

  • La procuradoria oferirà protecció policíaca a l'artista 
El pintor "juchiteco" va rebre l'amenaça en un correu electrònic que li van enviar persones que es van definir com integrants del grup criminal Los Zetas. L'artista va explicar que en el missatge diu que van ser contractats per assassinar-lo, sense explicar raons. Va informar que va posar una denúncia davant la Procuradoria General de la República. Membres del Patronat Pro Defensa i Conservació del Patrimoni Cultural i Natural d'Oaxaca van enviar un escrit al president Felipe Calderón per exigir que es garanteixi la integritat física del també escultor · Foto Jorge A. Pérez Alfonso
Font: Octavio Vélez Ascencio / La Jornada 24/04/2012  

Oaxaca, OAX., 23 d'abril. El pintor Francisco Toledo va afirmar que va ser amenaçat de mort en un correu electrònic que li van enviar persones, els qui es van identificar com a membres del grup delictiu els Zetas.

En conferència de premsa, el també escultor va exposar aquest dilluns que l'advertència va ser rebuda recentment a l'adreça electrònica de l'Institut d'Arts Gràfiques d'Oaxaca (IAGO). Va explicar que en el missatge dels presumptes zetes li indiquen que van ser contractats per algú per assassinar-lo, però sense oferir alguna raó o motiu. "Porta una signatura i el senyal dels Zetas, es pot pensar que no són o que sí ho són, però no es pot saber realment", ha assenyalat l'artista.

Va destacar que en resposta va presentar una denúncia penal en la delegació estatal de la Procuradoria General de la República (PGR). "Ja està en mans de la PGR, suposo que estudiaran d'on ve i si la manera de redactar correspon a altres amenaces fetes a altres ciutadans", va afirmar. Va precisar que va interposar la querella penal per fer saber de les amenaces de mort en contra, no necessàriament per obtenir protecció policíaca personal. 

Toledo va descartar que les amenaces de mort tinguin un mòbil polític davant les pròximes eleccions federals. "Jo no vot ni tinc candidat favorit perquè algú pogués dir 'a veure, anem a castigar o fer-li por per ser partidari de tal'. Jo renego de tot el sistema polític, aquesta posició no és nova, ja és sabuda, fins i tot no tinc credencial d'elector ", ha indicat.

No obstant això, Toledo va dir que està preocupat davant l'amenaça, per estar signada aparentment per Los Zetas, però també per les amenaces de mort en contra de defensors de drets humans, com els sacerdots Alejandro Solalinde Guerra i Wilfrido Mayrén Peláez, coordinadors de l'Albergue Hermanos en el Camino, i de la Comisión Diocesana de Justicia y Paz, respectivament, així com d'Alba Cruz Ramos, una de les fundadores del Comitè d'Alliberament 25 de novembre, creat a instància seva el 2006, per alliberar els presos de l'Assemblea Popular dels Pobles d'Oaxaca (APPO).  

En resposta a aquesta situació, membres del Patronat Pro Defensa i Conservació del Patrimoni Cultural i Natural de l'Estat d'Oaxaca i intel·lectuals van redactar una carta dirigida al president Felipe Calderón Hinojosa per exigir que es garanteixi la seguretat física i la vida del pintor. 

Al seu torn, el procurador general de Justícia estatal, Manuel de Jesús López López, va dir que la PGR va decidir brindar protecció a Toledo, per estar en risc la seva integritat física.

Tot just el 29 de febrer passat, l'usuari de la xarxa social Twitter @veritas_lex redactar un missatge que deia: "a tot #Oaxaca demanem la mort immediata de Francisco Toledo #RT (SiEstasDeAcuerdo)", seguit per altres amb contingut similar, com "matem a Francisco Toledo #Oaxaca  #APocoNo? ", per la seva oposició a la construcció del distribuïdor vial Cinco Señores.
  
Els missatges de l'usuari @veritas_lex també van incloure "ofereixen ciutadans d'Oaxaca 10.000.000 d pesos al delinqüent i / o assassí a sou per cap del retrògrada Francisco Toledo. Dies després, l'usuari del compte va ser identificat com Jorge Hugo Hernández Hernández, militant del Partido de Acción Nacional (PAN).

Més informació


SAPO Y GRILLO RECOSTADO RECLINING FROG AND CRICKET.
 Gouache, Copper and Pastel on Paper 34.5 x 85 cm. 2006
Imatge de la Web oficial de Francisco Toledo

Qui és Francisco Toledo
-o0o-

22 de set. 2011

La policia analitza el vídeo de la matança d'ahir a Veracruz. Mèxic



Les autoritats locals analitzen avui les imatges d'una càmera de vídeo que va registrar la matança d'ahir a Veracruz. La càmera va captar el moment en què delinqüents llançaven en una avinguda els cadàvers de 35 persones assassinades, en un succés sense precedents en aquest estat oriental de Mèxic. Els cossos van ser trobats el dimarts a plena llum del dia al transitat bulevard Adolfo Ruiz Cortines, al municipi de Boca del Río, part de l'àrea metropolitana de la ciutat de Veracruz.

El fiscal de l'estat, Reynaldo Escobar, va dir ahir que mai abans havia passat un cas semblant a Veracruz, i va opinar que la violència que pateix el nord d'aquesta regió, en els seus límits amb els estats de Tamaulipas, Sant Luis Potosí i Hidalgo , ara va arribar a la zona turística de la capital veracruzana.

En Boca del Río es troba la zona de major afluència turística de Veracruz, i diversos barris residencials i comerços de luxe.

Les primeres imatges dels fets mostren dues camionetes plenes de cossos estacionades en un pas a desnivell, i altres cadàvers més escampats en el paviment.

Els morts van ser abandonats a uns quants metres d'un monument que commemora la cerimònia ritual dels voladors de "Papantla", en què quatre indígenes descendeixen des de dalt d'un pal d'uns 30 metres lligats pels peus a unes cordes que els fan girar.

La majoria de les 12 dones i 23 homes assassinats, entre els quals hi ha almenys dos menors d'entre 15 i 17 anys i un policia municipal, van morir per asfíxia o estrangulament.

Altres per traumatismes generalitzats i pèrdua de sang, i només un per tret d'arma de foc, el que ha cridat l'atenció de les autoritats, ja que usualment el crim organitzat assassina les seves víctimes a trets.

"Es veu que hi va haver tortura i sadisme en l'execució d'aquestes persones", va dir a mitjans locals Escobar, i va detallar que la majoria de les persones van ser assassinades unes hores abans de ser trobades al carrer.

El fiscal ha precisat a Efe que la investigadors policials de l'estat han identificat ja a 18 víctimes, la majoria de les quals té antecedents penals-uns processats i altres ja sentenciats-per delictes de segrest, extorsió, homicidi, venda de drogues, robatori de actuacions i assalts a habitatges.

Dels morts identificats, només dos no tenen antecedents penals i havien estat reportats com desapareguts pels seus familiars, un dels quals és el policia, que segons Escobar no hi ha indicis que estigui relacionat amb el crim organitzat.

Segons les primeres investigacions i testimonis, al lloc van arribar quatre vehicles dels quals es van baixar homes armats, que van parar el trànsit. Després van obrir les portes de la planxa de càrrega de les camionetes i van llançar a terra alguns cadàvers.

Al costat dels cossos va ser deixada una manta en la qual hi havia un missatge dirigit contra l'organització criminal Los Zetas i els seus "col.laboradors", de manera que es podria tractar d'una venjança entre grups narcotraficants.

El missatge estava signat amb les sigles "GN", el que ha portat a alguns a especular que es podria tractar de l'organització criminal Gent Nova, que opera al servei del poderós càrtel de Sinaloa, però les autoritats asseguren que no hi ha encara proves per establir aquesta relació ni de les víctimes amb els Zetas.

En l'estat de Veracruz operen principalment els cartells de les drogues dels Zetas i el Golf, i també alguns reductes de la Família Michoacana.

Font:
Redacció Sírius (Agencia Catalana Alternativa de Notícies)

Informació relacionada:

Nova matança de 35 persones a Veracruz
Amb 41.000 morts en sis anys, y 11.000 desapareguts, el Govern Mexicà continua volen ocultar la realitat. Cap mala imatge de cara en fora, no fos cas que no vinguessin les esperades inversión. (Aquí un petit exemple)