Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Flix. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Flix. Mostrar tots els missatges

25 de març 2011

Convocatòria de Concentració en solidaritat amb el patiment del poble japonès davant de la catastrofe nuclear i contra el cementiri nuclear a Ascó

La lliçó del Japó. No al cementiri nuclear a Ascó

Data: Divendres 1 d'abril, a les 20:00h
Lloc: Davant el Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre (Móra d'Ebre).
Convocants: CANC, Plataforma del Priorat i Grup de Veïns d'Ascó.

Parlaments:
  • Plataforma del Priorat
  • Veïns d’Ascó
  • Andreu Carranza, escriptor i fill d’Ascó.
  • Sergi Saladié, portaveu CANC.
Els reactors de Fukushima han evidenciat novament que l’energia nuclear és perillosa i incontrolable. L'accident a les centrals nuclears japoneses de Fukushima són la constatació que la previsió dels riscos per part dels humans és limitada i constaten un fet que fins ara el lobby nuclear havia intentat ocultar: l’acumulació d’instal·lacions radioactives en un determinat indret incrementa el risc exponencialment, i pot ser el desencadenant d'una catàstrofe d'abast nacional afectant a la salut de tots els seus ciutadans i hipotecar el territori de per vida.

La CANC ha denunciat en reiterades ocasions, fins i tot davant la Fiscalia de Tarragona, els riscos que comportaria la instal·lació d’un cementiri nuclear amb 7000 tones de residus radioactius en els terrenys que ha ofert l’Ajuntament d’Ascó, i de la greu irresponsabilitat que això suposaria, doncs, com al Japó, estaria en una zona on es concentren moltes altres instal·lacions i factors de risc, com les centrals nuclears d'Ascó, el polígon químic de Flix i el pas de matèries perillores per la carretera C-12, entre altres.