Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Mitjants de comunicació. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Mitjants de comunicació. Mostrar tots els missatges

26 de març 2012

L'Agència29 i la Vaga General del 29 de març


DESCARREGA
materials de difusió


TANCAT PER VAGA




OCTAVETES AGÈNCIA 29




L’Agència29 va néixer l'any 2010 per explicar la vaga general del 29 de setembre d'aquell any, un any i mig després tornem a trobar-nos per seguir difonent les mobilitzacions al carrer.

Mitjans de comunicació independents, alternatius i horitzontals dels Països Catalans ens hem unit per crear aquest pol d’informació amb l’objectiu de visibilitzar totes les accions que succeeixin al llarg de la jornada de vaga.

La feina d’aquesta agència serà recollir la informació que es generi als piquets, a les empreses, a les diferents accions descentralitzades i a les mobilitzacions que s’organitzin contra la reforma laboral i les retallades dins la propera convocatòria de vaga general el 29 de març d'enguany.

És per això que hem creat aquest portal. A més, hem obert una direcció de correu info@agencia29.net i habilitat dos telèfons (674408031 / 674400307) per tal que ens pugueu informar de tot el que succeeixi durant les 24 hores de la vaga.

Els mitjans que participem a l’Agència29 som: Okupem les ones-La Tele, Llibertat.cat, Diari Catalunya, 15mbcn.tv, LaHaine, Setmanari de Comunicació Directa, Radio Bronka, Contrabanda FM, Diagonal, L'Accent, Kaosenlared.

Farem un seguiment conjunt de la jornada. A més de difondre a través de la web, teletips, notícies i fotografies de tot el que succeeixi les 24 hores del dia de vaga, les ràdios lliures emetran en directe per les ones totes les notícies que anirem recollint. Ho faran a través de les freqüències 91.4 i 104.5 de la FM a la ciutat de Barcelona, i a d'altres dials per concretar a ràdios lliures de diversos municipis. El telèfon de participació en directe serà el 933177366.

Necessitem la vostra participació per poder difondre informació veraç, de primera mà i segura sobre tot el que succeeixi al llarg de la jornada a les empreses i grans indústries, als centres educatius i sanitaris, als pobles i barris, a les cases i llars, a tot arreu on hi hagi protestes.

Sense la teva ajuda no aconseguirem arribar a tot arreu. Participa d’aquest projecte informatiu.

o0o

24 de nov. 2011

Y sigue la mata dando: els nous joves zapatistes

Fototoreportatge

Y sigue la mata dando: els nous jóvens zapatistes
Fotografia blanc i negre: Simona Granati
Fotografia color: Ricardo Trabulsi
Text: Hermann Bellinghausen
Música: Contra el poder. Pedro Guerra


Desinformemonos

7 de gen. 2011

Un "campetxano" molt confús

Pere Mas

Tot és molt confús . Un programa de Catalunya Ràdio parla amb el rei, però la conversa no s'emet. L'espai “Tot és molt confús”, dirigit per Pere Mas, passa els filtres de la Zarzuela trucant de part de “Mas de Catalunya”.

Poc després de la conversa, una trucada convenç els responsables de l'emissora de no emetre el tall.
Al mataix programa es recull tot el procés fins arribar a parlar amb el rei i s'ironitza sobre la no emissió de la conversa amb el rei.

“Tot és molt confús” parla amb la Zarzuela


CCRTV força la retirada d'un vídeo penjat a Youtube amb les paraules del monarca

Font: Avui

El Rei s'empipa amb CatRàdio
Crònica.Cat

Després que s'hagi sabut a través d'Internet la broma de Catalunya Ràdio al Rei Juan Carlos I, fonts de la Casa Reial espanyola consideren 'molt greu' l'incident, sobretot per suplantar la identitat del President de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, per 'obtenir una gravació' del Rei.

La Zarzuela assegura que la trucada telefònica “està fora de lloc” i no s'expliquen perquè l'equip del programa va seguir amb la broma si ja sabien que no s'emetria degut al llibre d'estil de la cadena radiofònica. Després de tota la polseguera aixecada, la direcció de Catalunya Ràdio ha demanat a YouTube que retiri de la seva pàgina l'arxiu d'àudio.

Els propis membres del programa “Tot és molt confús” han explicat als primers minuts de l'espai en el qual s'havia d'emetre la conversa amb Juan Carlos I que no podrien emetre la cinta, tot i que si han difós els instants previs a la conversa amb el Rei d'Espanya. Con informàvem ahir, a la gravació es pot escoltar com un redactor de l'equip demana a la Casa Reial espanyola poder felicitar el Rei en nom del “secretari del senyor Mas de Catalunya”.

Aquesta petició tenia un doble sentit, ja que el conductor del programa es diu Pere Mas, en coincidència amb el cognom del nou president català. La broma va tenir tant èxit que el propi Juan Carlos I s'ho va creure i va començar la conversa amb un “hola President”. Catalunya Ràdio ha explicat que aquest tipus de bromes no s'emeten si les dues parts implicades no estan d'acord en que s'emeti.

Veure el vídeo censurat a sota (Font El Periódico).


El Rei s'empipa amb CatRàdio
La broma de Mas a Juan Carlos I (Font: El Periódico de Catalunya)


Catalunya Ràdio censura una conversa amb el rei perquè la broma no compleix els criteris del llibre d'estil
Ara.Cat

24 de nov. 2010

Sàhara Occidental: radiografia d'una vergonya internacional

La imatge és d'AASTP

El Marroc manté l’apagada informativa al Sàhara Ocupat mentre el govern espanyol no condemna. Prefereix defensar “els interessos d’Espanya” encara que passin per sobre dels principis. Per segona setmana, un recull que vol ser una petita bombeta de llum enmig d’una apagada informativa i de principis.

Sabíeu que el fosfat que controla el Marroc en els territoris ocupats li genera 1.250 milions d’euros anuals? Vet aquí el primer dels interessos per entendre el que passa aquests dies. “Cal buscar l’equilibri entre els principis i els interessos” diu un alt dirigent del PSOE. Un dels interessos deu ser la venda d’armes al Marroc, que segons Librered ha suposat uns ingressos de 340 milions d’euros en tres anys. La preocupació ha fet que les organitzacions de la Campanya Armes sota Control (Amnistia Internacional, Fundació per la Pau, Greenpeace i Intermón Oxfam) demanin al govern garanties que aquestes armes no estan servint per violar els drets humans al Sàhara Occidental.

Tot i alguna disensió a les files socialistes, aviat ens queda clar cap a on es decanta la balança. La ministra d’Exteriors, Trinidad Jiménez, que fa poc es penjava pegatines de Sàhara libre assegura taxativament que “Espanya no té responsabilitats al Sàhara Occidental”, mentre la titular de la cartera de cultura, Ángeles González-Sinde, hi posa cullerada demanant als artistes que no opinin perquè no són experts en el conflicte del Sàhara.

Terreny adobat per a què la resta de forces polítiques surtin amb la canya a pescar vots (curiosa paradoxa en un Sàhara amb la pesca espoliada). Partits com el PP no han dubtat a abanderar la causa sahrauí, potser sense recordar que el govern Aznar va aportar al poble sahrauí tan sols un terç de l’actual ajuda al desenvolupament.

Davant el mutisme dels governs, la ciutadania parla

La reprimenda online a González-Sinde li ha arribat amb la campanya “Opina sobre el Sàhara encara que no siguis una experta”, adreçada als europarlamentaris. Els mateixos destinataris té la ciberacció endegada a sahararights.net. 50 mil signants han donat ja suport a un altra de la demanda d’Amnistia Internacional perquè les autoritats del Marroc obrin una investigació independent, si cal amb l’ajuda de l’ONU. L’ampli ventall de ciberaccions pel Sàhara també inclou l’enviament massiu de cartes a Trinidad Jiménez demanant-li que condemni la repressió.

L’apagada informativa més plàcida per al Marroc

Ni tan sols l’expulsió de primeres espases com Àngels Barceló han fet que el govern espanyol mogués un dit per denunciar la llibertat d’informació a al-Aiun. Mentre organismes com la Federació Internacional de Periodistes demanen llibertat per als mitjans, l’única “queixa” de l’executiu espanyol ha consistit en demanar a Rabat, amb la boca petita, l’entrada a al-Aiun d’un reduït nombre de periodistes espanyols. Resposta: un equip d’Antena 3 s’afegirà avui a la llarga llista de mitjans als que el govern alauita impedeix fer la feina.

El mur informatiu imposat pel Marroc no evita, però, que hi hagi alguna cosa més que indicis de flagrants atemptats als Drets Humans. Indicis i, sobretot, realitats amb noms i cognoms tenen cabuda en un blog que segueix minut a minut i en detall les notícies als territoris ocupats on, per exemple, es fan llistes dels centenars de sahrauís empresonats. És un dels referents per seguir el que allí passa, al costat d’altres com poemariosaharalibre, o de Guinguinbali.com, amb informació extensa i rigorosa.

Sense pràcticament cap periodista a terreny, per als mitjans resulta essencial el testimoni directe dels activistes, que amb iniciatives com aquest videochat han pogut compartir vivències i punts de vista amb una ciutadania que, farta de silencis còmplices dels governants, troba en Internet la via per queixar-se, compartir i, pesi a qui pesi, informar de tot el que ens arriba.

Article d’Oscar Sisteré, tècnic en comunicació de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida (sota llicència Creative Commons).

Podeu consultar aquí el primer article recopilatori ‘Indignació i informació a la xarxa per la massacre al Sàhara’.

Foto: Lleida, una de les moltes ciutats mobilitzades pel Sàhara.

Font: Canalsolidàri.org