Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SSAZ. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris SSAZ. Mostrar tots els missatges

19 de jul. 2011

22 de Juliol. Xerrada “Projecte de col·laboració amb el SSAZ”

19’30 hores, al local de l’Ateneu

SSAZ: Sistema de Salud Autónomo Zapatista


El primer de gener de 1994, farts de l’oblit i les agressions al seu territori, els indígenes de Chiapas (Mèxic) criden “YA BASTA”. S’aixequen per sostre, terra, treball, alimentació, independència, informació, cultura, educació, pau, democràcia, justícia, llibertat i salut.

L’any 2005, unes estudiants de medicina de la URV engeguen un projecte de cooperació amb els sistema de salut autònom zapatista. En vista de la negativa del govern d’atendre aquesta necessitat bàsica, la societat civil d’alguns territoris de Chiapas decideix organitzar un sistema de salut universal que respongui a la manca d’atenció sanitària que es pateix en Mèxic.

Des de la URV, ja fa 7 anys que es dona suport a aquesta alternativa justa i necessària. Cada any, un grup d’estudiants, acompanyats d’un metge i un membre de LaReus marxen a Chiapas a compartir els seus coneixements i material sanitari amb la societat civil de les comunitats zapatistes.

LA SALUT ÉS UN DRET, NO UN PRIVILEGI!

Ateneu Llibertari Alomà
Carrer Misser Sitges número 9
Tarragona
Mapa de localització (clica per ampliar)

Juliol a l’Ateneu: Jornades sobre Chiapas, i Cinema a la fresca!

Programa:

Jornades sobre Chiapas:


- 21 de Juliol: 22’00h, Passi del film-documental ¡Viva México!


- 22 de juliol: 19’30h, Xerrada sobre Projecte de Salut a Chiapas, a càrrec d’una participant al projecte (al local de l’Ateneu)

-:-

Cinema a la fresca!:

- 7 de juliol: “Sessió de curtmetratges”


- 14 de juliol: “Whisky Galore!”

- 21 de Juliol: 22’00h, Passi del film-documental ¡Viva México!

Sinopsis:

Los Ángeles, Estats Units. Emigrants mexicans són perseguits per la policia, mentre lluiten per sobreviure sense renunciar a la seva cultura.

A l'altre extrem del mapa, a les muntanyes del sud-est mexicà clareja amb boirina. És 1er de gener del 2006, milers d'indígenes zapatistes acomiaden el Subcomandante Insurgente Marcos, també anomenat Delegado Zero. La seva missió: recórrer durant 6 mesos tot el país per escoltar les paraules de resistència de mexicans i mexicanes que lluiten per un Mèxic millor. Així arrenca un viatge que planeja arribar fins a la frontera amb Estats-Units, a l'altre extrem del país ...

Des Chiapas a Quintana Roo, de Yucatán a Oaxaca, de Nayarit a Colima, de Michoacán a Guerrero, i fins al cor del país en l'enorme urbs anomenada Ciutat de Mèxic, seguim els passos d'aquest viatge que va dibuixant la cara de "un altre "Mèxic, cara diferent a la imatge que els mass medies construeixen cada dia. És un viatge que aposta a "començar a construir el mirall que som a baix" com ho expressa el Delegado Zero.

L'aposta no va sense riscos ... al destapar la cara del Mèxic digne i rebel, en irrigar les llavors de rebel.lia i solidaritat d'un país sencer, aquest viatge és una provocació per als que controlen la seva economia i la seva imatge. El que va començar com murmuri aïllat es fa gran en el crit de centenars de milers: Visca Mèxic! Quina serà la resposta del poder?

¡Viva México! (Tràiler)


Entrevista Nicolas Défossé

- 28 de juliol: “Hedwig and the Angry Inch”

(Tots el passis, a les 22’00h, a la plaça Natzarens -al costat de l’Ateneu)

(Puntxeu damunt de qualsevol cartell per veure’l amb més detall)

Ateneu Llibertari Alomà