Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Revolta al carrer. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Revolta al carrer. Mostrar tots els missatges

23 d’oct. 2011

Seguiment massiu a la vaga general a Grècia

David Bou / Atenes / La Directa

Grècia s'ha llevat avui preparada per prendre els carrers durant una nova vaga general que ha aturat i aturarà l'activitat de tots els sectors laborals arreu de l'estat durant 48 hores. La convocatòria ha arribat en un context on les protestes, les ocupacions de llocs de treball i institucions, així com les vagues sectorials, s'han intensificat de manera exponencial durant les darreres setmanes, degut principalment a la dràstica retallada de sous i als acomiadaments massius de les treballadores del sector públic. Entre els motius també es troben l'inici del cobrament de la nova taxa sobre la propietat mitjançant el rebut de la llum, però també a les intencions del govern d'aprovar demà un nou paquet de retallades que satisfaci les condicions imposades per la troika. Així, Grècia rebria el nou tram d'ajut que necessita per afrontar les despeses, el mes de novembre, i no s'hauria de declarar en fallida, sempre segons la versió de la troika.

Marxa multitudinària a Atenes

Des de les 10 del matí s'han anat concentrant en diferents punts propers a la Plaça Syntagma –on es troba la seu del Parlament grec– centenars de milers de persones convocades per totes les forces sindicals gregues. És molt difícil fer una estimació de la gent que ha assistit a la manifestació, que superava amb escreix el mig milió de participants; no només han col·lapsat el recorregut de més d'un quilòmetre i mig de distància, sinó que també han omplert els carrers adjacents.

El darrer bloc de la manifestació ha arribat a la plaça a les quatre del migdia, tres hores després de la seva sortida a l'origen de la manifestació.

Els enfrontaments, però, s'han produït des de les una del migdia. A un dels laterals de la seu de l'assemblea legislativa, algunes persones que s'hi manifestaven han llençat pedres i còctels molotov contra la policia. Uns enfrontaments que han augmentat progressivament a mesura que la plaça s'anava omplint.

Minuts abans de les dues, les forces especials de la policia grega han començat a desplegar-se a la part inferior de la seu parlamentària, ja que la pressió dels i les manifestants posava en perill la protecció dels accessos a l'edifici.

Durant dues hores, desenes de milers de persones han resistit davant de la façana del Parlament mentre, a la part central de la plaça –situada en un nivell inferior–, d'altres descansaven observant la constant arribada de manifestants.

Finalment, a les quatre, la policia antiavalots ha dut a terme una ofensiva indiscriminada, amb gasos lacrimògens, contra tothom que omplia Syntagma. En deu minuts la plaça s'ha convertit en un núvol de gas on era pràcticament impossible respirar, però desenes de milers de persones no han volgut abandonar l'indret i s'han replegat en un lateral de la plaça mentre centenars de manifestants atacaven el ministeri d'Economia i Finances –actualment ocupat per les treballadores–, així com les desenes d'antiavalots que el protegien.

Ha estat en aquest punt quan s'han produït els enfrontaments més durs de la jornada. La policia s'ha vist desbordada per activistes perfectament equipats i organitzats que els feien front entre els aplaudiments i crits de suport de la multitud, que els observava recuperant-se dels brutals efectes dels gasos lacrimògens en ulls i vies respiratòries.

El darrer episodi repressiu s'ha produït pels volts de les cinc de la tarda quan centenars d'antiavalots han aconseguit replegar-se i expulsar de la plaça els milers de manifestants que encara resistien. Tanmateix, els enfrontaments s'han estès pels carrers adjacents i, hores d'ara, continuen en diversos punts propers al centre de la ciutat.

Es preveu que la nit sigui llarga abans que la gent torni a prendre la Plaça Syntagma demà al migdia amb la consigna d'envoltar el Parlament i evitar que les i els polítics entrin a l'hemicicle i puguin aprovar les noves mesures d'austeritat.

Si alguna cosa ha quedat clara avui, però, és que el poble grec no està disposat a seguir suportant les mesures antisocials que l'estant enfonsant en la precarietat i la misèria. Aquest ha estat l'episodi més gran i intens que s'ha produït fins ara en una tardor grega, que es preveu serà llarga.

o0o


Redacció 324 20/10/2011

El segon dia de vaga general a Grècia contra les mesures d'austeritat continua amb la mateixa convulsió que el primer. Hi ha hagut enfrontaments amb la policia, amb altres manifestants i diverses batalles campals amb nombrosos ferits. Aquest dijous a la tarda però, s'ha sabut que una persona ha mort de parada cardíaca a la clínica d'Atenes, on havia estat traslladat després d'haver rebut un cop de pedra en un dels enfrontaments amb la policia.

En el segon dia de la vaga general a Grècia es registren al centre d'Atenes, al voltant del Parlament, violents enfrontaments entre grups radicals i la policia grega, que han causat nombrosos ferits. Les imatges transmeses per les televisions hel·lèniques mostren com un grup de manifestants del Partit Comunista de Grècia (KKE), que era davant del Parlament, protegint els manifestants, ha estat atacat per radicals amb pedres i bombes incendiàries.

La policia hi ha intervingut només quan els enfrontaments entre els dos grups, que sumaven més de 500 persones, s'han tornat violents i els ha dispersat amb gasos lacrimògens. Un dels ferits que es trobava en estat greu, amb contusions al crani, ha acabat morint aquest dijous a la clínica d'Atenes. El metge atenès Stavros Felgar ha assegurat que ha atès almenys 30 persones a la plaça Sintagma.

A causa de la multitud a la plaça, les ambulàncies estan tenint problemes per obrir-se el pas i arribar a recollir els ferits dels enfrontaments.

Una vegada que les forces de l'ordre han restablert la calma, foragitant els pertorbadors des dels entorns al Parlament, grups de manifestants pacífics han tornat a protestar davant del Parlament amb pancartes que porten lemes com "traïdors" o "que se'n vagi l'FMI ".

Per segon dia, els carrers cèntrics d'Atenes estan plens de contenidors d'escombraries cremats, vitrines trencades de botigues, rajoles i pedres escampades.

Centenars de manifestants segueixen davant el Parlament a l'espera que es dugui a terme la votació per adoptar el projecte de llei que portarà més acomiadaments, augments d'impostos i reducció de salaris i pensions amb l'objectiu de reduir el dèficit que ha portat a Grècia a dependre d'ajudes externes.

Mentre els treballadors són al carrer el primer ministre grec, Iorgos Papandreu, ha convocat un consell de ministres extraordinari per definir la seva posició a la cimera europea de diumenge, que podria ser clau per a un segon rescat financer del país.

El nou pla d'austeritat

Les retallades que ha d'aprovar el Parlament inclouen reduir el nombre de funcionaris de 150.000 persones d'aquí al 2015, cosa que equival a un 20% del total. A més, 30.000 funcionaris passaran a la "reserva laboral", que inclou cobrar el 60% del salari i perdre la feina si, al cap de dotze mesos, no han trobat un altre lloc de treball. A més, la part de les pensions superior als 1.000 euros es retallarà un 20%.

A més, els assalariats hauran de pagar un impost solidari anual d'entre l'1% i el 5% del seu sou brut. Haurà de pagar IRPF tothom que ingressi més de 5.000 euros anuals -fins ara eren 12.000- i es perseguirà l'evasió fiscal, que ha provocat un gran forat de 37.000 milions d'euros a les finances gregues.

El primer ministre grec ja avançava dimarts al Parlament que la prioritat del govern és "alleugerir" el deute, que va qualificar de "gran monstre". El 2010 va arribar als 329.400 milions d'euros, el 144,9% del producte interior brut (PIB), i s'espera que pugi fins al 172,7% del PIB el 2012, segons l'autoritat grega d'estadístiques.

Papandreu ha explicat que sempre que va a les negociacions internacionals per demanar més ajuts ho fa "amb la decisió estratègica de continuar a la zona euro"

20 de jul. 2011

Els mossos aturen els 'indignats' a les portes del parc de la Ciutadella

Milers de manifestants han recorregut el centre de Barcelona contra l'aprovació del pressupost de la Generalitat


La brigada mòbil dels mossos d'esquadra ha aturat aquest vespre la manifestació dels indignats a les portes del parc de la Ciutadella, de manera que la marxa no ha pogut continuar fins al Parlament de Catalunya, tal com s'havia previst a l'inici (vídeo). Els mossos han advertit als manifestants a través de la megafonia que la manifestació no estava comunicada, a l'avinguda del Marquès de l'Argentera a l'alçada de l'estació de França, i que, per tant, no tenien l'autorització per a continuar.

Els indignats, procedents de les assemblees de barris i dels municipis de l'àmbit metropolità, s'han concentrat aquesta tarda a la plaça de Catalunya per recórrer els carrers de Barcelona i protestar per l'aprovació del pressupost de la Generalitat aquest matí al parlament. La marxa ha començat al passeig de Gràcia i ha baixat per la via Laietana. A continuació, els 'indignats' s'han dirigit cap al Parlament de Catalunya fins que han topat amb el cordó policíac. Aleshores, han decidit celebrar una assemblea per parlar de les futures mobilitzacions.

Els manifestants han cridat consignes contra les retallades com 'li diuen retallades i no ho són, és privatització' i 'li diuen democràcia i no ho és'. La marxa ha transcorregut amb normalitat i en un ambient festiu, amb música i un camió amb megàfons que emetia consignes constantment.

Font: Vilaweb

24 de juny 2011

Arcadi Oliveres: "Si els 'indignats' es convertissin en partit polític seria la seva fi"


Arcadi Oliveres ha valorat positivament la fi de l'acampada a la plaça de Catalunya: "S'ha d'anar a les capitals de comarca, als petits poblets, als barris. S'ha de fer capil·laritat i pedagogia política." Oliveres ha apuntat que "si els 'indignats' es convertissin, el partit polític seria la seva fi absoluta", ja que "qualsevol moviment social que s'ha convertit en partit ha estat un veritable desastre, només cal veure els verds alemanys". Oliveres també ha apostat per un canvi de sistema econòmic: "El capitalisme és inacceptable i ha de desaparèixer del tot, però no de cop. No es va passar un dia a les dotze del feudalisme al capitalisme."

22 de juny 2011

El 15M segons la TV francesa (Subtitulat en castellà - Versió completa)



France 2, la segona cadena de la televisió pública francesa, dóna la seva visió sobre el 15M.

Més info

Mor la infermera de la maternitat d’Elna (22 de maig de 2011)

El llegat de la maternitat d'Elna (Vídeo documental. TV3)


Anonymous convoca un atac DDoS contra Telefónica i Movistar per diumenge

El col.lectiu de internautes Anonymous ha decidit incloure entre els seus objectius a l'empresa espanyola Telefónica. Per això, ha programat un atac informàtic contra les webs de Telefónica.es i Movistar.es per aquest diumenge 26 de juny.

Segons informa el portal bandaancha.eu, l'acció es coordinarà a través del canal d'IRC # OpTelefonica.

En un vídeo penjat a YouTube, el col.lectiu assegura que actuarà "en contra dels grans de les telecomunicacions", i en concret apunta a Telefónica "per la seva política d'acomiadaments massius i la seva censura sobre la informació".



Aquest és el text íntegre del comunicat de Anonymous:

A causa dels esdeveniments dels últims mesos, fem una crida a actuar en contra dels grans de les telecomunicacions, en aquest cas Telefónica, "per la seva política d'acomiadaments massius i la seva censura sobre la informació".

Aquest 26 de juny ens farem escoltar a tot el món. L'atac serà de grans dimensions creant el caos a tota la xarxa.

Ciutadans, necessitem el vostre suport. Donem suport a la llibertat d'expressió i la censura és la major abominació que podria existir. Defensem els nostres ideals i pensaments. No siguis participi de les injustícies.

Amics, continueu amb les protestes a la xarxa. No ho oblidis, és un compromís de tots perquè en la unió està la força

Font: EcoDiario.es

xerrada de l’Arcadi Oliveres a l'acampadareus del 26/05/2011

Xerrada d'Arcadi Oliveres a l'acampada dels 'indignats' de Reus (I)

Jordi Escoda / Reuusdigital.Cat

El professor d'Economia de la UAB i president de Justicia i Pau, Arcadi Oliveres, va oferir dijous passat una xerrada als 'indignats' presents a la plaça del Mercadal.

A la xerrada, que va rebre la presència de més de 500 persones, es va parlar sobre la indignació present a la ciutadania i l'especulació, un dels factors més importants de la crisi actual, segons el professor. Va indicar dades sobre l'especulació, la qual mou quaranta vegades més capital que el comerç global i que no hi ha cap autoritat mundial que es dediqui a controlar-la. Arcadi Oliveres va posar exemples de grans especuladors i d’entitats financeres implicades.

El president de Justícia i Pau va fer també una preu explicació de les causes de la crisi econòmica i financera actual amb les hipoteques brossa i les aseguradores, així com dels processos mercantils internacionals. Oliveres va criticar a Reus, els ERE que apliquen les empreses amb generen beneficis econòmics, i va ressaltar la importància dels immigrants en el context econòmic català i espanyol.


Xerrada d'Arcadi Oliveres a l'acampada dels 'indignats' de Reus (II)
Segona part del resum de la xerrada que el professor d'economia de la UAB i President de Justicia i Pau Arcadi Oliveres va oferir dijous passat a la nit a l'acampada dels indignats a la Plaça del Mercadal davant de més de 500 persones.

La Coordinadora d'ONG Solidàries, amb Arcadi Oliveres

Davant l'anunci del conseller d'Interior, Felip Puig, d'investigar les declaracions d'Arcadi Oliveres sobre els incidents al Parlament per si constituïen un delicte de calúmnies, la Coordinadora d'ONG de les comarques gironines i l'Alt Maresme vol manifestar el seu ple suport a Arcadi Oliveres, president de Justícia i Pau de Barcelona:

1. Per la seva trajectòria de més de 40 anys en la defensa de la Pau, la no-violència, els Drets Humans i la Justícia Social.

2. Per estar sempre al costat de les veus i entitats crítiques i amb voluntat de transformació d'un sistema econòmic i polític injust, amb xerrades d'una gran claredat que conviden a la mobilització perquè un altre món, i una altra societat, és possible.

3. Per què, coherent amb la seva trajectòria, ha fet costat al moviment dels "indignats i indignades" en tot allò que se li ha demanat de participar, per donar i ampliar la seva veu. Com va fer una vegada més a Girona, en la multitudinària conferència del proppassat diumenge 5 de juny.

4. També, coherentment amb la seva trajectòria, s'ha manifestat sempre per unes accions no-violentes dins del moviment del 15M, tal com ho va reafirmar a la roda de premsa del mateix dimecres 15 de juny per valorar els fets ocorreguts en el Parlament de Catalunya.

5. Que una part de les seves declaracions referides a actuacions de la policia en algunes actuacions d'anys enrera, de les que ja s'ha disculpat per si poden haver estat mal interpretades, no poden emmascarar que en tot moment sempre ha defensat i promogut l'acció no-violenta en les manifestacions dels "indignats/des".

6. Reconeixem que l'Arcadi Oliveres ha seguit sempre els principis i valors que promou la Coordinadora d'ONG Solidàries i en aquests moments de crisi, incerteses i noves esperances, necessitem més que mai la seva veu esperançadora.

Coordinadora d'ONG Solidàries de les comarques gironines i l'Alt Maresme

20 de juny de 2011

--0--

L'ombra de l'atzavara, ho comparteix

La indignació inunda el centre de Tarragona

La manifestació amb l'esperit del 15M ha aplegat entre 6.000 i 10.000 persones que han posat en entredit el sistema actual.

Sergi ZC - Tarragona / delCamp.Cat


Acampats, indignats i, en general, descontents amb l'actual sistema, estaven avui cridats a manifestar-se a diverses capitals de l'Estat espanyol i Tarragona no n'ha estat una excepció.

Sis mil persones segons la Guàrdia Urbana i més de 10.000 segons l'organització, s'han manifestat pels carrers del centre de Tarragona per protestar contra la política de retallades del govern, la submissió de la política al sistema financer, l'abús de poder policial o la manipulació informativa dels mitjans de comunicació de masses, entre d'altres reivindicacions.

Sigui quina sigui la xifra exacte de manifestants, la jornada reivindicativa, organitzada per l'acampada de Tarragona i la Plataforma per la Defensa dels Drets Públics, ha aplegat a milers d'indignats que han proclamat consignes molt clares contra la política actual, els bancs i el sistema "capitalista i neoliberal" imperant i han demanat, per exemple, "la retirada immediata de tots els plans d'atac contra la joventut i les famílies treballadores", uns "habitatges dignes" o un "pla econòmic que crei ocupació". Llegir més

El dia abans, a Reus



Com més avança la manifestació, més gent s'hi va sumant.

El 19J a Barcelona

18 de juny 2011

No al Pacte de l’Euro

NO AL PACTE DE L’EURO

NOU ATEMPTAT A LA DEMOCRÀCIA

El 27 de juny, els governs europeus, entre ells Espanya, ratifiquen a Brussel·les el gran atracament socioeconòmic d’abast internacional anomenat Pacte de l’Euro, pel qual els polítics de la Unió Europea es posen a les ordres del FMI, del BCE, del BM i de la banca comercial i especulativa per a legislar en matèria socioeconòmica per sobre de la sobirania dels estats membres
¿Què se signa quan es ratifica el Pacte de l’Euro?
  • Tots els països hauran d'ajustar les seves lleis al que dictin els bancs, és a dir, els països no legislaran a favor de la protecció i dels interessos del ciutadà i sí ho faran per les grans corporacions financeres.
  • Es retardaran les edats de jubilació en tots els països europeus
  • Es reduirà el cost de l'acomiadament i impulsarà les ETT. Es rebaixarà la fiscalitat del treball llegant incentivar la contractació dels treballadors, d'aquesta manera s'anirà demolint el sistema de la Seguretat Social i s'anirà introduint la figura del "becari i del precari perpetus".
  • La congelació de totes les pensions
  • La reducció d'ajudes socials.
  • La reducció dels sistemes de Seguretat Social.
  • La reducció de la despesa en educació pública de manera que, empitjorant, es promogui i afavoreixi la seva privatització.
  • L'augment d'impostos directes i indirectes a la ciutadania i a la PIME
Però el Pacte de l’Euro és compatible amb l'augment de les despeses militars i la declaració de guerres als països amb recursos petrolífers mentre han de reduir pensions, tancar quiròfans, habitacions d'hospitals i aules universitàries, tot això per seguir augmentant el benefici dels bancs i de l'economia especulativa.

QUE LA CRISI LA PAGUIN ELS RICS

Avui 19J a partir de les 19:00 tots al carrer!

El Pacto del Euro from ATTAC.TV on Vimeo.

Un article on s'explica molt bé el Pacte de l'Euro i quant ens perjudicarà als ciutadans.

----
Informa't de la convocatòria


17 de juny 2011

Notícies Divendres 17.06.2011 16:09 Un grup d'intel·lectuals dóna suport públic a Arcadi Oliveres

Oliveres creu que Felip Puig no tirarà endavant la querella per presumptes calúmnies

Font: Vilaweb

Un grup de quinze intel·lectuals, encapçalats pel sociòleg Manuel Castells, ha signat aquest manifest (pdf) de suport al president de Justícia i Pau, Arcadi Oliveres, arran de l'anunci ahir del conseller d'Interior Felip Puig, d'investigar les declaracions (vídeo) que va fer sobre els incidents al Parlament per si constituïen un delicte de calúmnies. Oliveres apuntava que entre els promotors dels aldarulls hi podia haver policies vestits de paisà, 'perquè en anteriors ocasions s'ha produït'.

Els signants de la declaració conclouen: 'Qualsevol procediment legal iniciat contra el doctor Oliveres pel sr. conseller d’Interior, sr. Felip Puig, haurà de fer-se extensiu als signants d’aquesta declaració'. Han subscrit aquest manifest el sociòleg Manuel Castells; l'ex-fiscal anti-corrupció, Carlos Jiménez Villarejo; l'editora d'Icària Editorial, Anna Monjo; l'escriptora Maruja Torres; l'escriptor José Luís Sampedro; el catedràtic de ciència política de la UAB Joan Subirats; el catedràtic Jaume Botey; l'escriptora i periodista Olga Rodríguez Francisco; la directora de l'ICIP, Tica Font; el professor de dret del treball Joan Coscubiela; el catedràtic emèrit de la UB Alfons Barceló; el professor de ciència política de la UAM Carlos Taibo; el president de la Federació d'ONG per la Pau, Pere Ortega; l'advocat Carlos Sánchez Almeida i el director de VilaWeb, Vicent Partal.

Oliveres no creu que tiri endavant la querella

Oliveres creu (àudio) que el conseller d'Interior, Felip Puig, no tirarà endavant la querella en contra seu per les declaracions; avui s'ha mostrat tranquil i ha dit havia estat malinterpretat i que les seves paraules no calumniaven els mossos d'esquadra sinó que feien referència a actuacions de la policia espanyola dels anys 2000 i 2002.

Oliveres va condemnar amb rotunditat la violència de dimecres al parlament i va recordar que en ocasions anteriors, la policia infiltrada entre manifestants, havia causat aldarulls. El conseller Puig va veure en aquestes declaracions un possible delicte per calúmnies als mossos d'esquadra, però Oliveres ho ha negat i ha insistit que les seves paraules feien referència a manifestacions contra el Banc Mundial i una cimera de la UE els anys 2000 i 2002. Per això ha afirmat: 'Estic tranquil, aquesta querella no pot tirar endavant'.

Pel que fa al vídeo que ha circulat per internet on es veuen policies de paisà entre els manifestants, Oliveres ha dit (àudio) que no provava pas que haguessin començat els atacs i que mentre no hi haguessin proves no acusaria els mossos de promoure els aldarulls, tot i que ha recordat que aquesta és una vella estratègia emprada per molts cossos de seguretat i exèrcits, segons que recull l'ACN. 

El suport d'Oliveres al moviment dels 'indignats' continua intacte i ha demanat que no es confongui la violència d'uns quants amb les reivindicacions pacífiques del col·lectiu.

Segons els seus càlculs, unes 30.000 persones s'han adherit al moviment del 15-M a Catalunya i, a hores d'ara, les autoritats polítiques encara no els han fet cap cas. Tot i això, Oliveres confia en què suposa un "alè d'esperança" davant d'una situació econòmica, política i social que no pot continuar inamovible.

Campanya de Solidaritat amb Arcadi Oliveres (Facebook)

29 de maig 2011

La indignació global continua creixent

No en van tindre prou amb el dia 15 a Madrid, el 27 a Barcelona, que avui ha arribat el desallotjament dels indignats de la plaça La Bastille, París, França

París
Presa de La Bastille. repressió policial


Bastille Revolució Francesa 29 maig 2011



Els acampats de Barcelona i València acorden d'allargar la protesta
L'acampada de plaça Catalunya es proposa d'estendre's als barris · Multitudinària concentració a València

Barcelona, Madrid, València manifestacions davant els consolats i ambaixada.

Concentració 500 persones a l'ambaixada francesa a Barcelona


"Fa uns dies estava clar que marxàvem, però amb el que ha passat a París (en referència al desallotjament amb gasos lacrimògens de la plaça de la Bastille d'un miler de manifestants) i perquè representants de les acampades de moltes ciutats ens han demanat que continuem, hem decidit quedar-nos ", han assenyalat des de SOL

29m Ambaixada de França Madrid


Mentre a Atenes més de 100.000 persones en protesta per les retallades omplen la plaça Syntagma.

Atenes


Grècia: Desenes de milers de persones es manifesten a la plaça Syntagma d'Atenes
Novament s'omple la plaça Syntagma de Grècia. Són milers de indignats i indignades que surten als carrers en protesta per les retallades. Llegir noticia

Lisboa


Indignados - Panamá - ¡Democracia Real YA!

Mentre la imbecil·litat de la caverna segueix sense entendre res, Pío Moa insinua que cal carregar contra els "indignats" encara que hi hagi morts:: La República

27 de maig 2011

BCN - 27M. Democràcia? ... Quina democràcia?

La dreta neoliberal catalana i la seva democràcia

La seva democràcia
no és la nostra.
  • Comunicat per la dimissió de Felip Puig. signatura aquí
  • Si tens info de detinguts truca al Legal Team: 689819905
  • Exigeix que els antiavalots vagin identificats aquí
  • Qualsevol persona amb actitud violenta cap a la policia queda totalment desvinculada d'#acampadabcn

El vigilant per la seguretat de la seva democràcia
i dels seus amics (i amos).

Felip Puig (d'ara en endavant l'FP o l'eFaPé)
Conseller d'interior i aimant del ball de bastons i de (o per) pilotes,
sheriff d'spaguetti western

Nova arma pels los Mossos d 'Esquadra


Aquí la tenim

Els "homes" de l'eFaPé provant la nova joguina democratitzadora

Primer pretext per experimentar-la, un partit de futbol,
després per fer neteja


Un somriure
Una floreta?
Tunejant amb flors una porquera
Jove exaltada
Servidor públic explicant que és la democràcia
Continua la lliçó
Classes especials per discapacitats
Els Robocops seguint la fletxa
Com deia el compa:
"Cuando una mujer avanza, no hay hombre que retroceda"
Sota el pes de la democràcia
Servidor públic mostrant indiferència per la música
Les pilotes de Puig (FP)
Qui no entengui la democràcia que aixequi el braç
Sota el pes de la seva democràcia
Primer temps: Democràcia 0 - 1 Futbol
Eps! un llançapilotes dels vells?
on són els que paguem per que ens faci menys mal l'aplicació de la seva democràcia?
Resultats de la democràcia aplicada



Font d'informació: Acampadabcn
Al Facebook

25 de maig 2011

Arcadi Oliveres: el dret a la indignació i a la reacció col·lectiva

XERRADA : el dret a la indignació i a la reacció col·lectiva

A càrrec d’ARCADI OLIVERES. Activista per la justícia social. President de Justícia i Pau

Dijous 26 de maig a les 19.30h a la sala d’actes de l’Ateneu Juvenil i l'Estudi.

C/Horta de Santa Maria, 14. Cambrils.

-oOo-

Arcadi Oliveres i la protesta dels indignats


-oOo-

Arcadi Oliveres. Arriba a Reus per donar suport a AcampadaReus

Avui a les 22:00h a la Plaça Mercadal


Mostra un mapa més gran

L'Arcadi Oliveres ve a Reus per tal de donar suport a la iniciativa que entre tots em engegat aquests dies. Les seves paraules de ben segur que ens ompliran d'energia per seguir.

Us esperem a la Plaça !!
-oOo-

Xerrada d'Arcadi Oliveres a l'acampada dels 'indignats' de Reus (I)

Jordi Escoda / Reuusdigital.Cat

El professor d'Economia de la UAB i president de Justicia i Pau, Arcadi Oliveres, va oferir dijous passat una xerrada als 'indignats' presents a la plaça del Mercadal.

A la xerrada, que va rebre la presència de més de 500 persones, es va parlar sobre la indignació present a la ciutadania i l'especulació, un dels factors més importants de la crisi actual, segons el professor. Va indicar dades sobre l'especulació, la qual mou quaranta vegades més capital que el comerç global i que no hi ha cap autoritat mundial que es dediqui a controlar-la. Arcadi Oliveres va posar exemples de grans especuladors i d’entitats financeres implicades.

El president de Justícia i Pau va fer també una preu explicació de les causes de la crisi econòmica i financera actual amb les hipoteques brossa i les aseguradores, així com dels processos mercantils internacionals. Oliveres va criticar a Reus, els ERE que apliquen les empreses amb generen beneficis econòmics, i va ressaltar la importància dels immigrants en el context econòmic català i espanyol.


Xerrada d'Arcadi Oliveres a l'acampada dels 'indignats' de Reus (II)
Segona part del resum de la xerrada que el professor d'economia de la UAB i President de Justicia i Pau Arcadi Oliveres va oferir dijous passat a la nit a l'acampada dels indignats a la Plaça del Mercadal davant de més de 500 persones.

Les protestes dels “indignats” s'escampen pel territori

  • Valls i el Priorat s'afegeixen a la mobilització ciutadana amb acampades i casserolades
  • La concentració a Tarragona es manté i millora l'organització i a Reus continua creixent el suport. 2.000 persones han signat el document d'adhesió a les reivindicacions de l'acampada

Les protestes dels “indignats” al Camp de Tarragona no s'aturen després de les eleccions municipals de diumenge passat. Les concentracions i acampades contràries al sistema polític i econòmic actual creixen al territori i des d'aquesta setmana ja tenen presència a Valls i a la comarca del Priorat. Mentrestant, continuen endavant les acampades a Tarragona i Reus, que han millorat la seva organització i mantenen una agenda diària d'activitats. A més petita escala, Torredembarra també manté la protesta amb assemblees diàries.

Protesta a Valls

Des de les sis de la tarda, la plaça del Pati de Valls es va anar omplint dels “indignats”, que s'havien anat convocant a través de les xarxes socials. Després de la casserolada que van dur a terme a dos quarts de nou del vespre, els “indignats” van fer una nova assemblea general en què es van tractar diversos punts com la confecció de les comissions necessàries per cobrir necessitats logístiques, tècniques i de contingut de l'acampada. Tenen previst ser-hi fins diumenge.

A Tarragona, activitats

L'acampada dels “indignats” a Tarragona es manté també en marxa. Després de la cridanera protesta de dimarts passat a la delegació d'Hisenda i una oficina de La Caixa, entre altres llocs, els acampats es mostren satisfets de l'èxit de convocatòria. Com la resta de protestes d'aquest tipus, mantenen cada dia a les vuit del vespre l'assemblea popular per consensuar les propostes per aconseguir una democràcia real a la societat, i malgrat els dies que ja fa que gira el moviment, apleguen cada dia un centenar de persones, aproximadament. Entre una vintena i una trentena de persones fan nit cada dia a la plaça de la Font, on han instal·lat un campament, a més d'un petit jardí i zones per a altres activitats, i també una mena d'estand informatiu.

El moviment a Tarragona s'ha començat a organitzar i des d'aquesta setmana ja funciona a través de set comissions de treball, que es reuneixen cada dia a les sis de la tarda. Es tracta de comissions de logística (per aconseguir el material necessari), exploradors (per buscar el suport d'entitats), tecnologia, comunicació, administració, jurídica, coordinació i activitats. Els tarragonins mantenen també un programa d'activitats. Així, han posat en marxa una guarderia per als fills dels assistents a les assemblees i berenar, i durant matí i tarda es pot assistir a tallers i xerrades. Ahir, per exemple, es va oferir informació sobre com funcionar de manera eficient en assemblea, i la jornada es va tancar amb un concert a la nit. Els “indignats” també van assistir ahir a les diferents concentracions convocades a la ciutat en protesta per les retallades. A Reus l'acampada també continua, com a mínim, fins diumenge vinent, quan es tornarà a discutir un nou termini per a la continuïtat de la protesta.

Segons van informar els manifestants, ja hi ha 2.000 persones que han signat el document d'adhesió a la seva causa. Els reusencs organitzen també actes paral·lels, com una conferència de l'economista Arcadi Oliveres aquesta nit. La plataforma Priorat Indignat, va aplegar 150 persones ahir al vespre a la plaça de la Quartera de Falset, on va tenir lloc una casserolada i lectura d'un manifest. L'objectiu és continuar treballant, per donar sentit a les protestes.

-oOo-

Indignats Dimecres 25 de maig, a les 20:30h

Al priorat també tenim motius per sentir-nos indignats i indignades. Motius globals i motius locals.

Per fer sentir la nostra veu, que es fa ressò propi de la indignació creixent, que reclama una democràcia real i no només formal, us proposem de trobar-nos el dimecres, dia 25 de maig a les 8.30 del vespre a la plaça de la quartera de Falset.

Porteu cadascú un motiu (o més) local o global que us faci sentir indignació i una o més propostes per actuar i posar el nostre gra d’arena per contribuir a canviar un estat de coses que només ens vol passius, i votants cada quatre anys.

Els posarem en comú i debatrem entre tots i totes el què i el com.

-oOo-

23 de maig 2011

Després del 15M... i del 22M continuem més indignades

Eduardo Galeano

En la seva extensa obra, l'escriptor uruguaià Eduardo Galeano ha barrejat tots els gèneres amb un objectiu clar i inamovible: denunciar els abusos del poder i reclamar la dignitat dels ciutadans anònims. Galeano rebrà a Barcelona el Premi Vázquez Montalbán de periodisme.




Vine a l'acampada de Pça Catalunya!

S'estén encara més la protesta

Democràcia Real Ja! BCN


Democracia Real Ja (Reus)

Democràcia Real Ja (Tarragona)


Repercussió internacional de les acampades
Gràcies a internet, les protestes han traspassat fronteres, i ja hi ha convocatòries en algunes capitals europees ...

[La Haine] Els "indignats" i la Comuna de París

¡DEMOCRACIA REAL YA! México

Democracia Real Ya! París

¡Esto es una revolución!


-oOo-

Projecció del documental ¡Viva México! a Barcelona
a l'Acampada de la Plaça Catalunya
dilluns 23 de maig a les 18h30.


¡Viva México! (Tràiler)


El director francés Nicolás Défossé:
"Si miramos abajo, México tendrá futuro"


Vídeo. Entrevista col·loqui amb Nicolas Défossé
http://www.casamerica.es/cine/viva-mexico

Més informació: Clica AQUÍ

-oOo-
Vídeos

COBERTURA RADIO LLIURES

Comunicats

[ 1 :: 2 :: 3 :: 4 :: 5 :: 6 :: 7 :: 9 :: 10 :: 11 :: 12 :: 13 :: 14 :: 15 :: 16 :: 17 :: 18 ]

Altres accions

:: CNT [ 1 - 2 - 3 - 4 - 5 ] BOMBERS :: SANITAT [ 1 - 2] :: UNIVERSITAT PUBLICA :: POLÍTICS MENTIDES :: TORREDEMBARRA :: TERRASSA :: POLÍTICS MERDA :: NO VOTEM :: Hereu i Trias volen acabar amb les protestes

notícies relacionades: desbordant la invisibilitat ::: ni hi eres, ni hi seràs ::: Detinguts a Madrid ::: Dues empreses vinculades a PP i CIU darrera la privatització de la Sanitat Pública

Amb informació de TV3, Barcelona Indymedia,

Noticies relacionades:

A cops contra els joves: Qui són els porcs?
Acampada BCN: La Revolta al carrer i a les xarxes
L'#acampadabcn i Democràcia Real Ja!
[La Haine] Los "indignados" y la Comuna de París

19 de maig 2011

L'#acampadabcn i Democràcia Real Ja!

La Junta Electoral prohibeix manifestacions en la jornada de reflexió i el dia de les eleccions

La Junta Electoral Central ha decidit, després de més de sis hores i mitja de reunió, declarar il·legals totes concentracions i reunions la jornada de reflexió i el 22-M.

Milers de persones continuen concentrades a la plaça de Catalunya de Barcelona o a la Puerta del Sol de Madrid.

Aquest òrgan, ja havia prohibit les acampades de Madrid, Granada i Sevilla perquè podien afectar la campanya electoral de les municipals del 22-M.

Font: 3cat24.cat

Arcadi Oliveres i la protesta dels indignats


Una gran cassolada dóna força a l'#acampadabcn

Font: Vilaweb

La Junta Electoral Central decideix que no es poden fer manifestacions ni dissabte ni diumenge

La nova cassolada de la plaça Catalunya de Barcelona (vídeo i twitter) ha aplegat molts manifestants contra la gestió de la crisi que fan els polítics i el paper que hi tenen els bancs. La d'avui ha aplegat uns cinc mil manifestants, molst més que ahir, i molts d'ells s'han quedat a l'assemblea que s'ha fet després. Durant l'assemblea s'ha sabut que la Junta Electoral Central (JEC) ha decidit prohibir les acampades i les manifestacions tant dissabte com diumenge (des de la mitjanit de divendres fins a la mitjanit de diumenge).

S'estén la protesta

La protesta ha anat prenent força tant a Barcelona com a València (twitter) i la nit passada s'ha estès a altres ciutats del país com Castelló (twitter), Palma (twitter), Lleida (twitter), Tarragona (twitter), Terrassa (twitter) i Mataró (twitter). A banda de les etiquetes de cada acampada, ha començat a circular una nova etiqueta: #catalanrevolution (manifest de #catalanrevolution).

Els manifestants de Madrid desafien la prohibició i tornen a omplir la Puerta del Sol

Els concentrats a la Puerta del Sol de Madrid van decidir no acatar la decisió de la Junta Electoral Provincial de prohibir la concentració convocada per ahir al vespre perquè, segons ells, 'no s'ha prohibit res'. Consideren que es tracta d'un dictamen no vinculant que no els ha estat comunicat oficialment. 'Hem sentit que s'havia prohibit la manifestació, però això no és així, perquè hem sabut per fonts extraoficials que es tracta d'un dictamen que ha emès la Junta Electoral de Madrid, i a nosaltres no ens l'han comunicat de manera oficial. A més, un dictamen no té efectes vinculants. Per tant, no s'ha prohibit res', va manifestar la jurista Carlota Jover, en nom de 'Acampada Sol'. La plaça es va omplir de gom a gom i furgonetes de la policia controlaven els accessos a la zona.

-o0o-

Opinió Contundent de David Fernàndez:
Quanta democràcia aguanta el capitalisme?

-o0o-
Manifest de #catalanrevolution.

Streaming en directe de les acampades a Barcelona i a Madrid.

-o0o-

S'estén encara més la protesta

Democràcia Real Ja! BCN


Democracia Real Ja (Reus)

Repercussió internacional de les acampades
Gràcies a internet, les protestes han traspassat fronteres, i ja hi ha convocatòries en algunes capitals europees ...

¡DEMOCRACIA REAL YA! México

Premsa:
Notas Relacionadas: Democracia Real YA - Atenas

Democracia Real Ya! París

Acampada París 19 de maig de 2011

Demonstrators gather and shout slogans in Madrid's famous landmark Puerta del Sol, against politicians, bankers and authorities' handling of the economic crisis May 18, 2011. The demonstrations began on Sunday May 15, when thousands of people gathered in several cities in Spain to demand what they called 'real democracy' and protesters have vowed to occupy central squares in several Spanish cities until the May 22 local elections. REUTERS/Juan Medina (SPAIN - Tags: POLITICS CIVIL UNREST ELECTIONS IMAGES OF THE DAY)