Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Sabanilla. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Sabanilla. Mostrar tots els missatges

22 de set. 2011

Des de Reus, Catalunya (Europa) condemnem l'escalada d'agressions a les Comunitats Autònomes Zapatistes i les Bases de Suport de l'EZLN

Als i les companyes bases de suport del EZLN
A les Juntas de Buen Gobierno
A l'EZLN

A l'Otra Campaña

Fem manifest la nostra rabia i indignació així com el suport a les companyes i companys, Bases de Suport de l'EZLN (BAEZLN) de la comunitat autònoma de San Patricio, Municipi Autònom Rebel Zapatista La Dignidad, a la Zona Nord de Chiapas, ens avisaven a través de la Junta de Buen Gobierno, “Nueva semilla que va a producir” (Roberto Barrios) que el passat 12 de setembre estaven patint una nova agressió, amenaces, fustigació i intimidació en contra seu per elements “paramilitars” de Tila i Sabanilla.

Tres dies més tard, la Junta de Buen Gobierno emetia una altre denúncia / comunicat, en el qual s'esmentava l'increment d'efectius que envoltaven la comunitat i la tenien assetjada.

Val a dir que amb dues denuncies esmenten amb noms i cognoms els responsables. No hi ha cap excusa perquè els tres nivells de govern prenguin un determini per parar aquestes agressions i moltes d'altres que s'estan donant contra les comunitats autònomes zapatistes, no tant sols a San Patricio, també a Nueva Purísima és un altra cas recent denunciat per la Junta “El Camino del Futuro”, La Garrucha. Podríem esmentar una llarga llista d'agressions i greuges, però no cal, ja que els responsables saben ben bé quines són i a qui els fa la feina bruta.

Per tots aquests actes i greuges i el que pugui passar, responsabilitzem al govern federal Felipe Calderón Hinojosa, al govern de l'estat Juan Sabines Guerrero al president municipal de Sabanilla Jenaro Vázquez López i la presidenta municipal de Tila, Sandra Llum Cruz Espinoza, del que els pugui passar nostres companys i companyes, germans i germanes.

Continuem expectants pel que pugui succeir, sense deixar de difondre en mitjans propis i aliens tot allò que els masmedies callen.

Rebeu una fraternal i solidària abraçada

Prou guerra contra els pobles zapatistes!

Llibertat pels presos polítics !

Visca els pobles en resistència!


La Reus, Cultural i Solidària per la Pau
Reus, Catalunya
reus@lareus.org

PS. No voldríem deixar passar l'ocasió per enviar, també una salutació al espoliat i resistent poble Yaqui i al Movimiento por la Paz, encapçalat pel poeta Javier Sicília en la seva lluita.

-o0o-