Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ràdio comunitària. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ràdio comunitària. Mostrar tots els missatges

18 de jul. 2011

Hondures: assassinen a company de ràdio comunitària

Hondures: assassinen a company de ràdio comunitària / Sumen tretze assassinats de comunicadors des del cop d'estat

El dijous va ser assassinat Nery Jeremies Orellana, director de Ràdio Joconguera i corresponsal de Radio Progreso, a Hondures, a més de ser també militant del Frente Nacional de Resistencia Popular. Va ser assassinat a trets quan anava a la seva moto a cobrir el torn a la ràdio.

Amb el de Nery sumen ja 13 els assassinats comesos contra comunicadorxs al país només en els últims dos anys, després del cop d'Estat a Hondures i durant el govern de Porfirio Lobo, actual president del país.

Segons el Comitè per la lliure expressió el 2010, es destaca com a forma de violència extrema a la llibertat d'expressió l'assassinat d'onze periodistes i comunicadors socials, seguit de catorze amenaces de mort, set agressions, dues assetjaments, dos arrestos, un atac a instal.lacions d'un mitjà de comunicació, una censura, tres segrestos i tres accions judicials o legals.

En aquest sentit recordem el recent assassinat, el passat 5 de juliol, d'Adam Benítez, integrant de la ràdio Macintosh i del Canal 13, el segon des de començament d'any. I recordem també les contínues agressions i amenaces que pateixen les ràdios comunitàries i els que les integren, que alcen la seva veu per denunciar les violacions que es cometen contra els pobles, com és el cas de Faluma Bimetu o La Voz de Zacate Grande.

Font: Honduras Indymedia