Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Indignats. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Indignats. Mostrar tots els missatges

23 de des. 2011

"IAIOFLAUTAS" prenen la Patronal de Sanitat


Qui deu a qui?

¿Repagament?

No Gràcies!



Actuació
de classe i amb classe

Iaioflautas ocupen la Patronal
de la Sanitat privada catalana

Ahir 22 desembre 2011, mentre mig país estava pendent del sorteig de la loteria de Nadal, un grapat dels nostres majors tenia altres preocupacions: les retallades en sanitat, el deteriorament dels serveis públics a causa de les polítiques de falsa austeritat, en una paraula, el procés semi-ocult de privatització de l'estat de benestar que estem patint amb l'excusa de la crisi i el dèficit públic.

Fent-se ressò del moviment 15M i formant ja part d'aquest, els / les iaioflautas porten protagonitzant des d'octubre diverses accions per cridar a la societat a combatre l'atac del neoliberalisme contra els drets socials i laborals. L'últim ha estat l'ocupació simbòlica de l'edifici de la patronal dels hospitals privats catalans, al número 72 del carrer Bruc, a Barcelona.

#boimafioso
@iaioflautas

Font: ¿Quién debe a quién?

15 de des. 2011

Artur Mas a Reus 15/12/2011

(Foto: Eva Martí)

‘Artur Mas, lladre com ton pare’
Jordi Martí

Reus, 15 de desembre de 2011.

“La seva agressió, la nostra resposta. Sortim al carrer!”, “Qui sembra misèria, recull la ràbia”, “Si retalleu drets, retallarem privilegis!” o “Ens feu fàstic” han estat algunes de les frases que portaven escrites les pancartes que avui a Reus han rebut Artur Mas, president de la Generalitat de Dalt i principal culpable de les retallades que estan afectant ja la salut i els mínims vitals de la població del Principat. No parlo en va: avui mateix Càritas feia públic un informe en què explicava que els casos de nens i nenes mal nodrits a Barcelona cada cops són més habituals i cada cop més han de complementar l’alimentació dels infants que no reben ja beca de menjador com a conseqüència de les retallades de beques i de la situació de precarietat dels seus progenitors.

Mas s’ha reunit amb la gent fina de Reus, com deia la Laura, i junts s’han afartat de menjar, beure... i d’escridassades, d’insults (tot i que se’n mereixen molts més). Convidat per la Cambra de Comerç de Reus a participar en els actes del seu 125è aniversari, en concret en el sopar commemoratiu de lliurament dels premis Cambra Reus, que s’ha portat a terme a la nau principal de l'antiga fàbrica de Vermuts Rofes, el successor de Montilla i Pujol s’ha envoltat de gent de la bona de Reus i de la no tan bona. Reunits en taules, han badat mentre el gos executor de les ordres de la banca en territori de les quatre províncies els explicava que les coses van tan malament... Tan malament que ho hauran de privatitzar tot i, per art de màgia, es folraran els anteriors amos del conseller de Sanitat Boi Ruiz (si és que mai ha deixat de treballar per a qui treballava) i del Joan Prat, de Ca Senyor Prat de la Fatarella, principal cervell de la destrucció de la sanitat a Catalunya i ‘capo’ del ‘holding’ d’empreses públiques reusenques Innova. Quina crisi, no?

Els rics i riques reien mentre sortien del sopar, segurament pensant allò de “pobres pobres, que us donguin pel cul”... perquè de dissidència dins no se n’han escoltat massa, per no dir cap. Més aviat l’han ovacionat i ningú ha gosat dir-li el nom del porc o el nom del retallable més ben argumentat a l’amo. L’espectacle ha de continuar i incrementar-se i en temps de crisi són els lladres els que s’enriqueixen més. I el sopar no n’hi havia només un... Dubto si alguns exindependentistes reusencs -ara de CiU- hi eren o han preferit no enfangar-se més encara...

Mentre a dintre aplaudien, al carrer, un cop més Reus ha demostrat que, tal com deia el ganxet Josep Llunas, al segle XIX, és la ciutat més lliure del món, entenent “lliure” per amant de la llibertat. Més lliure perquè més de cinc-centes persones han dit a la cara, als amos, que no els tenim por malgrat les porres que gasten els únics “funcionaris” que no tenen retallades de plantilla i que continuen intentant fer por però dels quals ens en continuem rient. Cassoles, crits, xiulets, càntics... “Artur Mas, a quina mútua vas?”, o “Artur Mas, lladre com ton pare” han estat algunes de les rimes i no rimes que s’han dedicat a aquest lacai del capital que diu que s’estima el país mentre malmet la vida de la nostra gent, de la immensa majoria, de totes i tots els que no riem les seves gràcies ni les seves mentides, de totes les persones que plantem cara a aquest atracament que ells anomenen “crisi”.

No, no ens representeu i no us tenim por, per molts ‘porreros’ que ens envieu per atemorir-nos (sense número de placa i preparats per obrir els caps que fes falta si els amos ho manaven). Som els mateixos de sempre, la immensa majoria de la població i només exigim coses bàsiques: escola i sanitat de qualitat i universal. I no us permetrem que ni tu, Prat; ni tu, Ruiz; ni tu, Mas; ens robeu la vida ni, sobretot, el somriure. I no ho permetrem perquè, sense cobrar per fer-ho, hi posarem el cos, fins a fer-nos-hi mal, si cal. Avui l’hem posat i el posarem tantes vegades com faci falta. Ha patit, ha treballat i ha mort massa gent perquè ara ens deixeu sense res només perquè us voleu enriquir encara més. I recordeu-ho, hi posarem el cos. Fins a fer-nos-hi mal, si cal.

o0o

Artur Mas marxa per la porta del darrera a Reus


o0o

Uns 200 indignats increpen Mas a Reus i l'obliguen a sortir per la porta del darrera

El President Mas ha rebut l'escridassada d'un grup de persones que clamaven contra les retallades

Guillem RS / Redacció - Reus (Baix Camp) / delCamp

Sense placa (Foto: Eva Martí)

Unes 200 persones s'han concentrat, a dos quarts d'onze de la nit, convocades per l'Assemblea Popular de Reus, a l'exterior de l'establiment on el president de la Generalitat, Artur Mas, assistia a l'acte commemoratiu del 125è aniversari de la Cambra de Comerç de Reus. Els indignats han cridat consignes en contra de les retallades de Mas. Alguns dels manifestants també duien cartells de protesta referents a la ciutat de Reus, en un, per exemple, es podia llegir: "INNOVA = màfia".

Durant l'acte el grup de manifestants ha escridassat al President Mas des de l'exterior i han colpejat una de les portes que donava accés al lloc on s'estava fent el sopar. Agents dels Mossos d'Esquadra han contingut els manifestants i han realitzat un cordó policial per tallar l'accés als carrers propers al recinte. Malgrat alguns moments de tensió entre agents antiavalots dels Mossos i els manifestants, la concentració s'ha desenvolupat sense més incidents. L'acte a l'interior s'ha desenvolupat amb total normalitat.

A fora diversos indicatius dels antiavalots continuaven tallant els accessos al recinte. Els manifestants s'han desplaçat pels carrers propers i finalment la policia els ha contingut en un dels carrers. Quan faltaven pocs minuts per dos quarts d'una de la matinada, enmig d'insults i retrets, per una porta del darrera, el President Artur Mas ha abandonat el recinte. Els indignats, a escassos cent metres, no han arribat a veure al President Mas. Una furgoneta dels Mossos impedia la visibilitat.

Els manifestants han seguit als carrers propers al restaurant on es celebrava l'acte i també han increpat als diferents convidats quan anaven abandonant el recinte. Pocs minuts després de la una de la matinada les dues furgonetes dels Mossos d'Esquadra s'han retirat. Malgrat el President Mas ja havia marxat, a l'interior del restaurant encara hi havia l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el Delegat del Govern al Camp de Tarragona, Quim Nin.

o0o

13 de nov. 2011

Pallassos detinguts i corrida de toros a Wall Street



"Tant el toro com el matador van sobreviure per lluitar un altre dia."

A la punta sud de Nova York, dos pallassos van saltar les tanques de metall que protegeixen la famosa escultura de bronze coneguda com el toro de Wall Street, i van començar a provocar per escalfar la bèstia per a la torejada. Pocs segons després, la policia encarregada de protegir el toro va capturar als dos pallassos, obligant un a llançar-se a terra mentre l'altre-una dona-continuava tocant una harmònica. Amb els oficials distrets, va aparèixer un matador, en "traje de luces", que va pujar al sotre del cotxe de la patrulla, mostrant la seva capa color sang el toro, preparat per la feina.

"Em vaig preguntar si jo, un matador novell, aconseguiria sotmetre a aquesta bèstia, famosa per córrer cap a les guanys mentre trepitja al treballador." "Passés el que fos, sabia que ho hauria d'intentar," va declarar el torero d'Ocupa Wall Street. Mentrestant, el pallasso estirat a terra per la policia cridava "aquest toro ha arruïnat milions de vides." "Tot i així, ell i els seus còmplices han estat recompensats amb milers de milions dels nostres impostos, i nosaltres, que estem aquí per posar un alt a tot això, anem arrossegats per terra." "És un escàndol." Al final, els organitzadors van afirmar que "tant el toro com el matador van sobreviure per lluitar un altre dia."

L'acció va ser realitzada pel Yes Lab, del famós grup de performance polític Yes Men, provocadors dels poderosos, com a part del moviment Ocupa Wall Street.

Amb informació de David Brooks / La Jornada

Yes Lab :

Wall Street bull survives attack by matador; clowns arrested

(Clicar sobre las imágenes para ampliar)


Indignats a Mèxic:
Indignats al Món:

Per més informació

Especial Indignats a La Jornada

o0o

7 de nov. 2011

COMUNICAT @iaioflautas en solidaritat amb el poble grec #joroñaquejoroña #iaioflautas


Vam lluitar i aconseguir una vida millor pels nostres fills i filles


COMUNICAT @iaioflautas en solidaritat amb el poble grec #joroñaquejoroña #iaioflautas

Dilluns 7 de novembre de 2011

El moviment dels Iaioflautas s’estén. En els darrers dies hem participat en l’ocupació del CAP Marina de l’Hospitalet per evitar el seu tancament (#CAPMarina) i a Girona vam ocupar la seu del Departament de Salut (#OpPebrots). Cada cop som més, amb més raons i més convicció que és urgent i necessari un canvi, que està en les nostres mans. Hem estat presents des del principi, frec a frec amb altres generacions durant tots aquests mesos, a l’Estat espanyol, però també al moviment Occupy dels EUA, així com a Portugal i a Grècia, entre d’altres indrets, perquè l’agressió contra la democràcia i els drets de ciutadania és mundial.

Ara tenim un nom, @IAIOFLAUTAS, que ens ha visibilitzat. Som de la generació que va lluitar i aconseguir una vida millor per als seus fills i filles. Hem estat a tota la resposta social que s’ha anat donant contra les polítiques d’”austeritat” que ens estan imposant els banquers i els seus polítics còmplices, i que encobreix una brutal acceleració de l’acumulació de riquesa en mans d’uns pocs i la destrucció dels drets de ciutadania conquerits amb tant d’esforç. Per continuar i intensificar aquesta resposta, fem una crida als IAIOFLAUTAS a continuar impulsant accions en defensa dels nostres

drets, i a participar en una Assemblea dimarts 15 de novembre a l’Ateneu Roig (C/ Ciudad Real 25 a Barcelona) per continuar la lluita.

Avui, 7 de novembre, amb l’acció #joroñaquejoroña volem mostrar la nostra solidaritat amb el poble grec. Grècia, com Portugal, ha estat no només amenaçada, com Espanya, per seguir polítiques de destrucció de l’Estat de Benestar, sinó intervinguda per FMI, BCE i UE (troika), que dicten directament la política. El resultat és un desastre amb baixades de salaris i pensions, atur massiu, condicions sanitàries que han fet retornar la malària., etc. Aquesta intervenció ha provocat la caiguda en un 25% del seu PIB, l’equivalent a l’efecte a l’economia grega dels dos primers anys de la I Guerra Mundial. El nou “pla de rescat” que vol aplicar la UE implica més austeritat, és a dir, més patiment. Quan es va plantejar la possibilitat fa uns dies de consultar democràticament el poble grec què en pensava, la pressió va ser brutal, fins que es va abandonar la idea. Cada vegada queda més clar que la democràcia és incompatible amb els mercats financers, que tenen segrestada la sobirania popular als nostres pobles.

PERQUÈ NO ÉS CERT QUE NO ENS PORTIN PEL MATEIX CAMÍ, PERQUÈ ESTEM EN EL MATEIX VAIXELL, TOTES SOM GRÈCIA

Fem aquest acte solidari denunciant el paper de l’agència de qualificació de riscos Fitch en l’especulació amb el deute públic. Juntament amb Moody’s i Standard & Poor’s, l’activitat de totes tres és un clar oligopoli. La seva activitat se centra en avaluar els riscos existents per als inversors que vulguin finançar entitats públiques i privades, des dels Estats fins a la banca, i emeten dictàmens suposadament independents amb aquesta finalitat. Si les agències rebaixen la qualificació d’un Estat, aquest es veu obligat a oferir més interessos als inversors per col·locar les emissions de deute i poder finançar les polítiques públiques. Les tres agències tenen un enorme poder per alterar els preus en el mercat del deute, mitjançant els seus informes. Aquestes agències de qualificació de riscos són les mateixes que, fins al mateix moment d’esclatar la crisi, donaven la màxima qualificació a les hipoteques escombraria i als seus productes derivats. El problema rau en l’opacitat de les seves operacions, ja que incorren en més d’un conflicte d’interessos per preservar els seus beneficis.

LES NOSTRES VIDES O ELS SEUS BENEFICIS!



Informació relacionada:

12 d’oct. 2011

Manifestació 15 Octubre a Reus

A Reus també s'ha convocat una manifestació dins la Jornada Internacional de Mobilització del 15-O "Unides per un canvi global":

15-O: Jornada internacional de lluita
Les nostres vides o els seus beneficis

Dijous 13 d'octubre
Performance anticapitalista
19 h. Plaça Llibertat, recorregut pels carrers del centre

Dissabte 15 d'octubre
Passem de la indignació a l'acció
11 h. Trobada al Punt d'Informació 15-M (c/Sant Joan)
Manifestació "Unides per un canvi global"
18 h. Sortida des del Punt d'Informació 15-M (c/Sant Joan)

Convoca: Assemblea Popular de Reus

-----------------------------------------------------------

15-O: Jornada internacional de lluita
Les nostres vides o els seus beneficis

Cridem a mobilitzar-nos pel repartiment del treball i de la riquesa i en defensa dels serveis públics i els drets socials, des de la perspectiva d'un canvi radical del sistema econòmic:
1- Defensa dels serveis públics (ensenyament, sanitat, serveis socials, transports,…) i oposició a les retallades, les privatitzacions i externalitzacions.
2- No pagar el deute i que la banca i els sectors estratègics siguin un sector públic.
3- Derogació de les reformes laborals i de les pensions que han retallat drets.
4- Redistribució de la riquesa i repartiment del treball, per a crear ocupació digna per a tots, i mentrestant garantir un ingrés adequat a totes les persones desocupades.
5- Paralitzar els desnonaments i garantir l’habitatge de lloguer a preus accessibles per a tots i totes.

Pels nostres drets socials i laborals.
Pel futur del planeta.
Per una democràcia real i participativa.

Fem sentir la nostra veu contra els poders polítics, econòmics i financers.

La lluita està en el carrer, en defensa dels nostres drets.

Assemblea Popular de Reus
o0o

Seu del Banco Santander a Reus... 15-O

Manifestació a Reus:

15-O (video) Per: Salvador Sáinz

15 O Reus (fotos) Per: Salvador Sáinz

o0o

Volen un món millor

Un miler de persones es concentren a la plaça del Mercadal per protestar contra les retallades

Maria Sabaté / Reusdigital.cat 15/10/2011

Centenars de persones s’han manifestat aquest dissabte a la tarda pels carrers més cèntrics de la ciutat donant resposta a la crida feta des de l’Assemblea Popular. Integrants de l’organització, sumat amb totes les persones a títol individual que s’hi han unit, han format part d’aquesta multitudinària manifestació. Aquestes concentracions s’han repetit simultàniament a diverses ciutats de Catalunya, i a més, aquest cop la reivindicació estava convocada, a nivell internacional, a més de 1000 ciutats d’arreu del món, responent al lema ‘units per un canvi global’.

La marxa ha començat a les 6 de la tarda al punt d’informació de l’Assemblea Popular del carrer de Sant Joan. Segons l’organització, aquesta reivindicació s’uneix al moviment global i amb aquestes accions pretenen exigir un canvi en el sistema actual. Les seves principals queixes van encaminades a les recents retallades en educació i sanitat que ha dut a terme la Generalitat. ‘’Ens volen retirar els nostres drets bàsics i a ells no els hi toquen cap privilegi, n’estem farts”, ha afirmat Dani Pérez, un dels membres de l’Assemblea. En aquest sentit, un altre punt de crítica ha estat la reivindicació d’una banca pública. “Prou de salvar els bancs. Exigim una rectificació del sistema capitalista” han reclamat des de l’organització. A banda de mostrar la seva oposició en front les retallades i demanar una banca pública, també demanen que es derogui la reforma laboral i la retallada de les pensions i que es redistribueixi la riquesa i el treball, per crear ocupació digna per a tots.

Del carrer de Sant Joan han desfilat cap a la plaça de Prim per arribar a la plaça Mercadal. ‘Culpables’ i ‘no ens representen’ han estat els crits que més s’han escoltat davant de la porta de l’Ajuntament on els manifestants s’han aglutinat. En aquest punt, en un discurs emparat sota el lema ‘per una democràcia real’, s’ha llegit un manifest que reivindicava la falta de participació del sistema actual ‘Ja n’hi ha prou, no som ni volem ser mercaderies de polítics ni especuladors’ han manifestat.

La trajectòria ha continuat baixant pel carrer Major i carrer de Batan per arribar a la seu de Comissions Obreres on també s’hi ha sentit els crits de ‘tampoc ens representen’ i on els manifestants han col·locat cartells a la façana que expressaven ‘Sindicats venuts al sistema’.

La concentració a la plaça del Mercadal ha arribat a aplegar a un miler de persones, tot i que durant la marxa el nombre de manifesants ha disminuït. La marxa de Reus es produïa a la mateixa hora a la ciutat veïna, Tarragona, que ha viscut la manifestació més important del moviment amb més de 12.000 participants.

o0o

El Camp s’escalfa amb la “tardor calenta”

Pobleviu.cat 15/10/2011

Avui a la tarda, s’han celebrat dues manifestació al Camp, en el marc de la jornada internacional de lluita, batejada com a “tardor calenta”. Des del punt d’informació del moviment 15-M, ubicat al carrer Sant Joan de Reus, prop d’un miler de persones han participat a la manifestació convocada per l’Assemblea Popular de Reus, amb el lema “Passem de la indignació a l’acció!”. A la mateixa hora, des de la plaça Imperial Tarraco de Tarragona, fins a vuit mil persones -moltes d’elles arribades des de diferents barris de la ciutat- han transcorregut pels principals carrers de la capital del Tarragonès fins a arribar a la Plaça de la Font, on s’ha clos la manifestació convocada per la Plataforma Contra les Retallades.

La manifestació de Reus assenyala els culpables de la crisi

La manifestació convocada per l’Assemblea Popular de Reus, on participen diferents col·lectius de l’esquerra anticapitalista de la ciutat, ha comptat amb diferents aturades al llarg del recorregut on s’han realitzat diferents parlaments per assenyalar els culpables de la crisi. La primera d’aquestes, s’ha desenvolupat davant el Banc Santander que fa cantonada entre la plaça del Prim i el carrer Sant Joan. Allí, una representant del sindicat CGT ha parlat de la injecció de diners públics a la banca i del paper jugada per aquesta durant la “bonança econòmica”.

La segona, ha estat just davant de la porta de l’Ajuntament. Dos representants de la CUP han fet un parlament, en que han destacat el paper que el Consisotir està fent davant de la situació de crisi, i fins i tot, destallant algunes de les propostes fetes per aquesta formació que han comptat amb l’oposició de la resta de grups municipals. També s’han enganxat paperògrafs a la seu dels sindicats CCOO i UGT, culpant-los de la desmobilització del conjunt de treballadors i treballadores, com també del seu paper de còmplices en les mesures aprovades pel govern espanyol i autonòmic.

Finalment, la marxa ha acabat a la rambla del Carrilet, on representants dels diferents col·lectius convocants, han realitzat diferents parlaments en que s’ha ressaltat la convocatòria de vaga en l’ensenyament universitari del proper mes, les retallades del sistema educatiu i sanitari, així com, la necessitat de mobilitzar-se per fer front a l’ofensiva neoliberal.


Quatre mesos després, ni un pas enrere a Tarragona

A Tarragona, la Plataforma Ciutadana en Defensa dels Drets Públics ha completat una manifestació semblant a la del passat 19 de juny, amb al voltant de deu mil persones, entre dotze i quinze mil segons l’organització. Sense gaires diferències destacables, s’ha fet força més èmfasi en la sanitat, des del tancament del CAP Bonavista, les urgències o les crides contra Boi Ruiz, que en aquest cas ha subtituït el conseller d’Interior Felip Puig. D’altra banda, la figura del President Companys ha estat present en diverses pancartes i lemes. Més gent de barris i més gent de la ciutat, menys d’altres poblacions, si més no en forma de pancartes.

La lectura del manifest, pel filòsof i jesuita Paco Xamar, ha precedit a l’himne a la llibertat de Labordeta i, finalment, la música s’ha apoderat de la plaça de la Font. Cap incident destacable d’una mobilització massiva que ha servit per, a banda de formar part de quelcom més global, deixar ben clar que la ciutat de Tarragona no tolerarà les retallades que des de l’executiu d’Artur Mas, la Unió Europea i els organismes internacionals s’estan imposant.


o0o

Més informació: 15-O Reus

o0o

23 d’ag. 2011

Manifestació contra la visita del Papa a Madrid

Més de 15.000 persones segons els i les organizadores, van sortir als carrers de Madrid per protestar contra la visita del Papa i el seu respectiu finançament amb diners públics. Des del primer moment, la tensió per part de la policia va ser més que palpable repartint empentes i crits als i les manifestants durant tot el recorregut. No van faltar els nombrosos insults i provocacions procedents dels peregrins catòlics, fins al punt d'arribar a escopir i agredir alguns manifestants mentre envoltaven la manifestació. La marxa va acabar completament col·lapsada entre el carrer Alcalá i Sol, on la policia a última hora va decidir carregar contra els i les manifestants deixant 8 ferits i 8 detingutss. Durant diverses hores el pas pels carrers principals de Madrid va estar vetat pels manifestants.





Una desena d'agents. El dia 18 d'agost, al voltant de les 23.00, transitaven pel carrer Atocha després d'haver intervingut en una concentració contra la "violència policial" en Sol En un moment donat, segons apareix en el vídeo difós per Internet, cinc d'ells envolten a una parella. Un bufeteja a la noia. El fotògraf 'freelance' Daniel Nuevo, que recull el moment amb la seva càmera, relata poques hores més tard haver rebut una pallissa per part dels uniformats després que el seu flash delati la seva presència.
o0o

"Investigarà" la policia espanyola si hi va haver abús d'autoritat contra manifestants
o0o

Intolerància religiosa a Espanya

L'educació de la senyora del JMJ


Un grup de indignats 15 M, portant pancartes amb eslògans "contra la violència policial", esdevinguda el dia anterior contra una jove i un periodista gràfic, és increpat per alguns participants del JMJ, en especial per una dona que a més de increpar els persegueix. Després de petits rifirafes, la dona els convida a anar-se'n a la "puta Cuba" amb els rojos i els ateus.
Aquest vídeo ha estat filmat per: Carlos González Ximénez
o0o

I mentre el Papa dormia ... macrobotellón

o0o

20 de jul. 2011

Els mossos aturen els 'indignats' a les portes del parc de la Ciutadella

Milers de manifestants han recorregut el centre de Barcelona contra l'aprovació del pressupost de la Generalitat


La brigada mòbil dels mossos d'esquadra ha aturat aquest vespre la manifestació dels indignats a les portes del parc de la Ciutadella, de manera que la marxa no ha pogut continuar fins al Parlament de Catalunya, tal com s'havia previst a l'inici (vídeo). Els mossos han advertit als manifestants a través de la megafonia que la manifestació no estava comunicada, a l'avinguda del Marquès de l'Argentera a l'alçada de l'estació de França, i que, per tant, no tenien l'autorització per a continuar.

Els indignats, procedents de les assemblees de barris i dels municipis de l'àmbit metropolità, s'han concentrat aquesta tarda a la plaça de Catalunya per recórrer els carrers de Barcelona i protestar per l'aprovació del pressupost de la Generalitat aquest matí al parlament. La marxa ha començat al passeig de Gràcia i ha baixat per la via Laietana. A continuació, els 'indignats' s'han dirigit cap al Parlament de Catalunya fins que han topat amb el cordó policíac. Aleshores, han decidit celebrar una assemblea per parlar de les futures mobilitzacions.

Els manifestants han cridat consignes contra les retallades com 'li diuen retallades i no ho són, és privatització' i 'li diuen democràcia i no ho és'. La marxa ha transcorregut amb normalitat i en un ambient festiu, amb música i un camió amb megàfons que emetia consignes constantment.

Font: Vilaweb

5 de jul. 2011

Sis mossos imputats per col·laborar amb ‘narcos’ investiguen el 15-M

Felip Puig ordena identificacions i imputacions d’un nombre elevat de persones que el 15 de juny van participar al bloqueig simbòlic del Parlament de Catalunya

El conseller Felip Puig va desvetllar, durant la seva compareixença a la comissió d’Interior del Parlament de Catalunya del 23 de juny, que havia donat instruccions directes a la Comissaria General d’Investigació Criminal (CGIC) en el sentit d’investigar els col·lectius d’activistes que van participar a l’acció simbòlica de bloqueig de les portes del Parc de la Ciutadella el dia 15 de juny. Es dóna la circumstància que gran part de la cúpula d’aquesta divisió policial, a dia d’avui, està imputada per nombrosos delictes de col·laboració amb una xarxa de narcotraficants i per obstrucció a la justícia. Són sis els mossos de la CGIC que hauran de fer front a aquestes acusacions penals i que, paradoxalment, han rebut tot el suport polític i institucional del conseller Felip Puig. El sotsinspector Antoni Salleras, que també ocupa el càrrec de màxim responsable anticorrupció del cos, és el principal imputat, però també l’acompanyen dos sergents, dos caporals i un agent. Tot plegat deriva d’una investigació del jutjat d’instrucció número 1 de Barcelona, dirigit pel magistrat Joaquin Aguirre, que en una interlocutòria feta el mes de febrer passat va haver de deixar clar que arribaria fins al final de les investigacions “peti qui peti”, en una clara al·lusió a la defensa acèrrima dels agents imputats que pocs dies abans havia fet el conseller Puig. En concret, s’acusa els policies d’haver omès de les seves investigacions diverses trucades telefòniques interceptades per la CGIC, que demostrarien la implicació delictiva d’alguns mossos d’esquadra en una xarxa de narcotràfic arran de la desarticulació de la qual van ser detinguts un sotsinspector de la comissaria de Vilanova, un caporal que treballava a la presó Model i un agent de la comissaria de Sant Cugat del Vallès. El jutge, entre d’altres proves que els inculpen, compta amb una gravació de vídeo on es veu el sotsinspector Salleras i el sotsinspector de Vilanova detingut (Josep Ranea) al passeig Marítim de Vilanova. Segons el magistrat Aguirre, en aquesta trobada Salleras va alertar Ranea de la investigació en curs i aquest segon va posar aquesta informació en coneixement de la xarxa de narcotraficants.

http://www.setmanaridirecta.info

Per altra banda ...
Cal més coordinació entre els cossos policials i els operatius els han de liderar els Mossos d'Esquadra. És la conclusió, la principal lliçó que n'ha tret el conseller d'Interior, Felip Puig, dels operatius policials desplegats durant les manifestacions dels "indignats". Puig ho ha explicat al programa "Àgora", de TV3, i va afegir-hi que aviat es presentaran denúncies judicials pels actes que van protagonitzar alguns violents.

Quí són els violents?




24 de juny 2011

Arcadi Oliveres: "Si els 'indignats' es convertissin en partit polític seria la seva fi"


Arcadi Oliveres ha valorat positivament la fi de l'acampada a la plaça de Catalunya: "S'ha d'anar a les capitals de comarca, als petits poblets, als barris. S'ha de fer capil·laritat i pedagogia política." Oliveres ha apuntat que "si els 'indignats' es convertissin, el partit polític seria la seva fi absoluta", ja que "qualsevol moviment social que s'ha convertit en partit ha estat un veritable desastre, només cal veure els verds alemanys". Oliveres també ha apostat per un canvi de sistema econòmic: "El capitalisme és inacceptable i ha de desaparèixer del tot, però no de cop. No es va passar un dia a les dotze del feudalisme al capitalisme."

22 de juny 2011

El 15M segons la TV francesa (Subtitulat en castellà - Versió completa)



France 2, la segona cadena de la televisió pública francesa, dóna la seva visió sobre el 15M.

Més info

Mor la infermera de la maternitat d’Elna (22 de maig de 2011)

El llegat de la maternitat d'Elna (Vídeo documental. TV3)


La Coordinadora d'ONG Solidàries, amb Arcadi Oliveres

Davant l'anunci del conseller d'Interior, Felip Puig, d'investigar les declaracions d'Arcadi Oliveres sobre els incidents al Parlament per si constituïen un delicte de calúmnies, la Coordinadora d'ONG de les comarques gironines i l'Alt Maresme vol manifestar el seu ple suport a Arcadi Oliveres, president de Justícia i Pau de Barcelona:

1. Per la seva trajectòria de més de 40 anys en la defensa de la Pau, la no-violència, els Drets Humans i la Justícia Social.

2. Per estar sempre al costat de les veus i entitats crítiques i amb voluntat de transformació d'un sistema econòmic i polític injust, amb xerrades d'una gran claredat que conviden a la mobilització perquè un altre món, i una altra societat, és possible.

3. Per què, coherent amb la seva trajectòria, ha fet costat al moviment dels "indignats i indignades" en tot allò que se li ha demanat de participar, per donar i ampliar la seva veu. Com va fer una vegada més a Girona, en la multitudinària conferència del proppassat diumenge 5 de juny.

4. També, coherentment amb la seva trajectòria, s'ha manifestat sempre per unes accions no-violentes dins del moviment del 15M, tal com ho va reafirmar a la roda de premsa del mateix dimecres 15 de juny per valorar els fets ocorreguts en el Parlament de Catalunya.

5. Que una part de les seves declaracions referides a actuacions de la policia en algunes actuacions d'anys enrera, de les que ja s'ha disculpat per si poden haver estat mal interpretades, no poden emmascarar que en tot moment sempre ha defensat i promogut l'acció no-violenta en les manifestacions dels "indignats/des".

6. Reconeixem que l'Arcadi Oliveres ha seguit sempre els principis i valors que promou la Coordinadora d'ONG Solidàries i en aquests moments de crisi, incerteses i noves esperances, necessitem més que mai la seva veu esperançadora.

Coordinadora d'ONG Solidàries de les comarques gironines i l'Alt Maresme

20 de juny de 2011

--0--

L'ombra de l'atzavara, ho comparteix

La indignació inunda el centre de Tarragona

La manifestació amb l'esperit del 15M ha aplegat entre 6.000 i 10.000 persones que han posat en entredit el sistema actual.

Sergi ZC - Tarragona / delCamp.Cat


Acampats, indignats i, en general, descontents amb l'actual sistema, estaven avui cridats a manifestar-se a diverses capitals de l'Estat espanyol i Tarragona no n'ha estat una excepció.

Sis mil persones segons la Guàrdia Urbana i més de 10.000 segons l'organització, s'han manifestat pels carrers del centre de Tarragona per protestar contra la política de retallades del govern, la submissió de la política al sistema financer, l'abús de poder policial o la manipulació informativa dels mitjans de comunicació de masses, entre d'altres reivindicacions.

Sigui quina sigui la xifra exacte de manifestants, la jornada reivindicativa, organitzada per l'acampada de Tarragona i la Plataforma per la Defensa dels Drets Públics, ha aplegat a milers d'indignats que han proclamat consignes molt clares contra la política actual, els bancs i el sistema "capitalista i neoliberal" imperant i han demanat, per exemple, "la retirada immediata de tots els plans d'atac contra la joventut i les famílies treballadores", uns "habitatges dignes" o un "pla econòmic que crei ocupació". Llegir més

El dia abans, a Reus



Com més avança la manifestació, més gent s'hi va sumant.

El 19J a Barcelona

25 de maig 2011

Les protestes dels “indignats” s'escampen pel territori

  • Valls i el Priorat s'afegeixen a la mobilització ciutadana amb acampades i casserolades
  • La concentració a Tarragona es manté i millora l'organització i a Reus continua creixent el suport. 2.000 persones han signat el document d'adhesió a les reivindicacions de l'acampada

Les protestes dels “indignats” al Camp de Tarragona no s'aturen després de les eleccions municipals de diumenge passat. Les concentracions i acampades contràries al sistema polític i econòmic actual creixen al territori i des d'aquesta setmana ja tenen presència a Valls i a la comarca del Priorat. Mentrestant, continuen endavant les acampades a Tarragona i Reus, que han millorat la seva organització i mantenen una agenda diària d'activitats. A més petita escala, Torredembarra també manté la protesta amb assemblees diàries.

Protesta a Valls

Des de les sis de la tarda, la plaça del Pati de Valls es va anar omplint dels “indignats”, que s'havien anat convocant a través de les xarxes socials. Després de la casserolada que van dur a terme a dos quarts de nou del vespre, els “indignats” van fer una nova assemblea general en què es van tractar diversos punts com la confecció de les comissions necessàries per cobrir necessitats logístiques, tècniques i de contingut de l'acampada. Tenen previst ser-hi fins diumenge.

A Tarragona, activitats

L'acampada dels “indignats” a Tarragona es manté també en marxa. Després de la cridanera protesta de dimarts passat a la delegació d'Hisenda i una oficina de La Caixa, entre altres llocs, els acampats es mostren satisfets de l'èxit de convocatòria. Com la resta de protestes d'aquest tipus, mantenen cada dia a les vuit del vespre l'assemblea popular per consensuar les propostes per aconseguir una democràcia real a la societat, i malgrat els dies que ja fa que gira el moviment, apleguen cada dia un centenar de persones, aproximadament. Entre una vintena i una trentena de persones fan nit cada dia a la plaça de la Font, on han instal·lat un campament, a més d'un petit jardí i zones per a altres activitats, i també una mena d'estand informatiu.

El moviment a Tarragona s'ha començat a organitzar i des d'aquesta setmana ja funciona a través de set comissions de treball, que es reuneixen cada dia a les sis de la tarda. Es tracta de comissions de logística (per aconseguir el material necessari), exploradors (per buscar el suport d'entitats), tecnologia, comunicació, administració, jurídica, coordinació i activitats. Els tarragonins mantenen també un programa d'activitats. Així, han posat en marxa una guarderia per als fills dels assistents a les assemblees i berenar, i durant matí i tarda es pot assistir a tallers i xerrades. Ahir, per exemple, es va oferir informació sobre com funcionar de manera eficient en assemblea, i la jornada es va tancar amb un concert a la nit. Els “indignats” també van assistir ahir a les diferents concentracions convocades a la ciutat en protesta per les retallades. A Reus l'acampada també continua, com a mínim, fins diumenge vinent, quan es tornarà a discutir un nou termini per a la continuïtat de la protesta.

Segons van informar els manifestants, ja hi ha 2.000 persones que han signat el document d'adhesió a la seva causa. Els reusencs organitzen també actes paral·lels, com una conferència de l'economista Arcadi Oliveres aquesta nit. La plataforma Priorat Indignat, va aplegar 150 persones ahir al vespre a la plaça de la Quartera de Falset, on va tenir lloc una casserolada i lectura d'un manifest. L'objectiu és continuar treballant, per donar sentit a les protestes.

-oOo-

Indignats Dimecres 25 de maig, a les 20:30h

Al priorat també tenim motius per sentir-nos indignats i indignades. Motius globals i motius locals.

Per fer sentir la nostra veu, que es fa ressò propi de la indignació creixent, que reclama una democràcia real i no només formal, us proposem de trobar-nos el dimecres, dia 25 de maig a les 8.30 del vespre a la plaça de la quartera de Falset.

Porteu cadascú un motiu (o més) local o global que us faci sentir indignació i una o més propostes per actuar i posar el nostre gra d’arena per contribuir a canviar un estat de coses que només ens vol passius, i votants cada quatre anys.

Els posarem en comú i debatrem entre tots i totes el què i el com.

-oOo-