25 d’oct. 2013

Deu maneres d’evitar que els EUA ens espiïn

Deu maneres d’evitar que els EUA ens espiïn, com fan amb Merkel.

Us expliquem programes i actuacions que dificulten l'espionatge de les vostres comunicacions.

La notícia que la cancellera Merkel ha estat espiada pels Estats Units, mitjançant el telèfon mòbil particular, ha desfermat un escàndol i ha fet evident que totes les nostres comunicacions són interceptades sistemàticament per l'agència de seguretat nord-americana, la NSA. Per tant, és molt difícil d'evitar aquest espionatge, però hi ha maneres d'anul·lar-lo parcialment o, si més no, de posar-hi grans entrebancs. Us n'expliquem deu.

1. Xifreu les comunicacions
. La majoria de les comunicacions que fem, de veu o escrites, no són xifrades. El xifratge amaga el contingut darrere una capa que cal que la NSA desxifri, cosa que li fa perdre temps i recursos. Hi ha aplicacions com ara SilentCircle, que permeten de xifrar automàticament les trucades per menys de deu euros el mes. Entre les aplicacions gratuïtes hi ha la popular RedPhone, per a telèfons Android, o Seecrypt, que es pot usar en la majoria de plataformes; és de franc el primer trimestre i, en acabat, costa dos euros el mes.

2. Esquiveu tant com pugueu els programes d’empreses americanes. La NSA ha reconegut que tenia accés obert a tot allò que passa per Yahoo, Google, Skype, Apple, America Online o YouTube. Tot i que no és oficial, sembla que també controlen DropBox. Si voleu dir una cosa important no la digueu per aquests canals. Una curiositat: diuen que YandexMail, el principal servei de correu rus, encara no l’han pogut controlar i que és un bon refugi ara per ara...

3. No feu servir els programes més coneguts. Mireu d'emprar els més nous mentre no es facin populars. Per exemple, creeu missatges mitjançant els clips de sis segons de vídeo de Vine o feu servir KakaoTalk, un nou sistema de missatgeria coreà, o Kik, un sistema canadenc que ha aparegut ara fa poc. Hi ha programes alternatius per a un gran nombre de grans marques: Diaspora fa de Facebook, OpenStreetMaps fa de Google Maps, Piwigo fa de Flickr...

4. Eviteu de cercar al Google. De les preguntes que feu es poden deduir intencions. Hi ha de bons cercadors alternatius que xifren les dades privades. El millor és DuckDuckGo.

5. Si heu de desar arxius, feu servir programes poc amics dels americans. N'és un bon exemple Mega, de Kim Dotocom, famós per haver estat detingut per l’FBI. També podeu emprar Sparkleshare o UbuntuOne.

6. Feu-vos anònims. Hi ha programes i xarxes completes que amaguen la vostra adreça IP real i, per tant, confonen els serveis d’espionatge. El navegador Tor, per exemple, permet de circular anònimament per la xarxa i és tan simple de fer servir com qualsevol altre. També hi ha un programa de correu Tor. De fet, Tor manté una xarxa de servidors arreu del món que canvia les adreces IP originals.

7. Val més escriure que no parlar. És millor enviar missatges de text que no explicar les coses amb la veu. Per més que pugui semblar sorprenent, és més fàcil d'espiar una conversa oral. Així i tot, cal tenir en compte que els SMS també són molt fàcils de llegir. Whatsapp tampoc no xifra el contingut, però és millor que un SMS. Encara són preferibles els programes com l'iMessage, que sí que el xifren.

8. Pagueu en metàl·lic. Les targetes són una gran font d’informació de la NSA. On sou, quant pagueu, què heu comprat. Cada compra feta amb targeta dóna un gavadal d’informació sobre vosaltres. Oficialment, VISA no ha permès l'accés públic de la NSA als seus arxius, però és evident que és un gran objectiu i que és un dels primers llocs on ens espien i ens segueixen la traça.

9. Useu Bitcoin. Andreu Barnils ha explicat l’explosió d’aquesta moneda virtual en uns quants articles. El fet que sigui anònim el propietari dels diners i tot fa gairebé impossible que puguin seguir les vostres operacions i registrar-les.

10. Traieu la bateria del mòbil. Quan no vulgueu que sàpiguen on sou, no n'hi ha prou d'apagar el mòbil. Treure'n la bateria és la millor manera d’assegurar-se que el telèfon no fa 'pings' ni envia cap senyal. Als iPhone, no se’ls pot treure la bateria i hi ha qui creu que això ja va ser una decisió acordada amb la NSA...

Font: Vilaweb 25/10/2013

-.-

7 d’oct. 2013

El ple d'Almoster aprova una moció contra la línia de molt alta tensió

L'Ajuntament exigeix al Ministeri d'Indústria que arxivi l'expedient d'una construcció que está previst que travessi el municipi

Almoster també rebutja l'arribada de la línia de molt alta tensió al territori.
Foto: Alba Mariné


Almoster s’uneix a la llista de pobles contraris a l’arribada d’una línia de molt alta tensió (MAT) –400 kV– que està previst que travessi part del terme municipal. La setmana passada el ple de l’Ajuntament va aprovar, per unanimitat, una moció conjunta –ERC, CiU i PSC-AM– per exigir al Ministeri d’Indústria que arxivi la construcció de la línia de molt alta tensió al·legant un defecte de forma. Per aquest motiu, el ple va ratificar sol·licitar al ministeri «la declaració de caducitat de l’expedient».

Més concretament, la MAT travessa la part més elevada del poble on es troba la Urbanització Picarany. La notícia de la construcció d’aquesta infraestructura genera un gran malestar entre els veïns d’Almoster. De fet, ja han creat un moviment social contrari a la seva creació sota el nom de No a la MAT del Camp. Altres municipis de la demarcació també han creat plataformes i moviments, com la Xarxa Sud que agrupa fins a 18 entitats, que s’oposen frontalment a l’arribada de la línia de molt alta tensió al territori. 

La línia que preveu implantar Red Eléctrica afecta fins a 26 municipis de les Terres de l’Ebre i del Camp de Tarragona. Per la seva banda, la mateixa empresa ja va anunciar fa mesos  que considerava que l’estudi sobre l’impacte mediambiental que havia portat a terme era favorable i d’afectació «moderada».

Informació relacionada:
(Recull de Noticies. del dia 23/07/2013, fins el 04/10/2013)

-.-

6 d’oct. 2013

La preocupació pels actes ultres del 12-O es trasllada de Barcelona a Tarragona

La cerimònia de beatificació de cinc cents 'màrtirs' de l'Església serà aprofitada pels grups d'extrema dreta.


Font: Vilaweb.Cat 05/10/2013

La preocupació pels actes que diverses associacions i partits d’extrema dreta preparen a Catalunya els pròxims dies s’està traslladant progressivament de Barcelona a Tarragona, concretament als actes de beatificació de ‘cinc cents màrtirs’, la majoria d’ells morts en la guerra de Franco, que s’hi farà el dia tretze.

Segons diverses fonts del govern consultades per VilaWeb l’alarma sobre els possibles incidents a Barcelona està disminuint, vist que el nombre d’autocars que s’hi desplaçaran des de fora de Catalunya és molt inferior al que era previst en un primer moment. En canvi creix l’alarma sobre Tarragona perquè s’ha detectat que pràcticament tots els grups ultres s’hi desplaçaran després de les concentracions de Barcelona i s’hi trobaran en un ambient favorable a les seves proclames.

A Tarragona i la Conferència Episcopal Espanyola han anunciat que no admetran la presència de banderes de cap classe en l’acte de beatificació, que tindrà lloc al Complex Educatiu de la ciutat i al qual s’espera que acudeixin unes vint mil persones. Tanmateix això no impedirà que els participants, la majoria d’ells dels sectors més conservadors de l’Església espanyola i arribats de tot l’estat, puguin lluir els seus símbols per la ciutat. Església Plural ja ha denunciat l’acte en aquest escrit, afirmant que malmet la imatge de l’Església catalana i ‘se’ls pot escapar de les mans’.

Diverses organitzacions d’esquerra i independentistes han convocat una concentració el 12 d’octubre mateix a Tarragona per denunciar l’acte de beatificació.

-.-
 
-.-

5 d’oct. 2013

El ple de l'Ajuntament d'Almoster aprova una moció en contra de la MAT

Dins dels punts de l'ordre del dia del ple del passat dimarts hi havia l'aprovació d'una petició al Ministeri d'Indústria perquè arxivi l'expedient per construir la línia de molt alta tensió que està previst que passi pel terme municipal d'Almoster i uneix els municipis d'Escatron a l'Aragó amb la Secuita.


En el mateix ple es va aprovar una modificació de l'Impost de plusvàlues que suposa una rebaixa substancial del mateix impost en el cas d'una transmissió d'immobles a causa d'una mort per beneficiar els hereus que conviuen amb el difunt.  També es van aprovar una modificació de crèdit per otorgar les subvencions a les entitats del poble, una moció per adherir-se com Ajuntament al Pacte pel Dret a Decidir, i per últim el ple va donar suport a la comunitat educativa de les Illes Balears que està mobilitzada en contra del Tractament Integral de les Llengües que ha imposat el Govern de les Illes.

Font: Web oficial de l'Ajuntament d'Almoster

-.-

3 d’oct. 2013

Recull de Noticies. No a la MAT: Escatrón-Els Aubals-La Selva-La Secuita

Recull de Noticies. del dia 23/07/2013, fins el 04/10/2013


Escatrón-Els Aubals-La Selva-La Secuita

30/09/2013 El govern del PP autoritza nous trams de la MAT

A Girona

23/09/2013 Article diari Ara : “La MAT avança malgrat l’oposició”

14/09/2013 Preveuen 75 torres de la MAT entre Santa Llogaia i Bescanó

12/09/2013 Crònica del setge policial a l’acampada contra la MAT i els entorns.

04/09/2013 Assetjament policial contra els ciutadans que s'oposen a la MAT

04/09/2013 Plataforma NO A LA MAT. Comunicat de Premsa 4 de setembre de 2013

04/09/2013 Els últims de la MAT. Uns joves ocupen una masia amb el suport de veïns i sota nodrida vigilància dels Mossos

02/09/2013 Operació policial contra un grup antisistema contrari a la MAT a Fellines 

02/09/2013 Els Mossos renuncien a desallotjar una masia de Bàscara que planta resistència a la línia de la MAT

07/08/2013 Entrevista de TV Girona a Pasqual Aguilar de la Plataforma NO A LA MAT i Xavi Amat de NO A LA MAT SELVA 


A Madrid

30/08/2013 El Gobierno simplifica el papeleo ambiental para levantar proyectos



Internacional

13/09/2013 “Després de Fukushima”, jornada d’alternatives pel tancament de les nuclears, a Reus 

25/08/2013 Gas Natural Fenosa, La Caixa y la brutal represión a la Asamblea Popular del Pueblo Juchiteco (México)


No a la MAT Escatrón - La Secuita


A ca nostra ...

27/09/2013 El Consell Comarcal de l’Alt Camp en contra de la línia de Molt Alta Tensió i a favor de la vaga indefinida a les Illes

13/09/2013 “Després de Fukushima”, jornada d’alternatives pel tancament de les nuclears, a Reus 

11/09/2013 No a la Mat també present a la Via Catalana

03/10/2013 II Jornada cap a la construcció d’una futura xarxa per la sobirania energètica

08/09/2013 «És maco oi? Doncs tot això està a punt d'acabar-se

30/08/2013 Lo Priorat pinta contra la MAT!!

23/08/2013 REE demana prorrogar els tràmits administratius de la MAT Escatrón-La Secuita que els alcaldes 

16/09/2013 Aturem la MAT! Recollida de signatures a través de Change.org 

01/09/2013  El govern vol més raons per a la MAT del sud

01/08/2013 Assemblea Informativa sobre la MAT. Dijous 1 d'agost a Vilallonga

31/07/2013 La Generalitat demana ara a l'Estat que justifiqui la MAT   

30/07/2013 Aturar BCNWorld i la MAT és possible i necessari 

30.07/2013 El PSC del Camp es posiciona contra la línia de MAT 

28/07/2013 Trinxats per l'alta tensió 

26/07/2013 El Consell d'Alcaldes i Alcaldesses es posiciona en contra de la línia de molt alta tensió entre Escatrón i la Secuita

25/07/2013 Riudecols demana que s'arxivi el projecte de la línia de molt alta tensió

24/07/2013 Els efectes de BCNWorld i la línia de Molt Alta Tensió a debat a Valls

23/07/2013 Alcaldes i ecologistes reclamen l'arxivament de l'expedient mediambiental de la MAT

23/07/2013 ERC denuncia la caducitat de l'estudi ambiental de la MAT

22/07/2013 El Baix Camp, contra la MAT
 

Més coses

01/10/2013 El projecte Castor de Florentino Pérez desencadena una llarga sèrie de terratrèmols a Vinaròs

03/08/2013 Desobediència Solar i com contractar electricitat verda sense haver de pagar més

01/08/2013 La hipersensibilitat elèctrica, una afectació mèdica poc comuna

31/07/2013 El sol ja no és gratis


Documentals

LA MAT - ¿A dónde nos lleva el progreso? (Documental)

GasLand: La extracción de gas mediante “fracking”

Oligopoly - El joc de l'energía. Salvados - Jordi Évole

-.-

2 d’oct. 2013

Preparant un altre cop d'estat

Tejero 23-F
Vicent Partal 
Vilaweb 02/10/2013

L'ambient va escalfant-se per minuts. I ahir un alt dirigent socialista, d'aquells de quan tenien els GAL de braç armat, s'uní a la reclamació que ja havien fet membres destacats d'UPyD i del PP: que si els catalans insistim a fer la consulta caldria que el govern espanyol dissolgués o suprimís l'autonomia catalana. L'home, a més, no es va pas estar de fer una comparança amb què, segons com, podries entendre que equiparava ETA i el PSC, que ja és dir.

Curiosament, ara han posat en circulació aquesta cosa de suprimir l'autonomia, però són incapaços d'explicar com s'ha de fer, això. A tot estirar, Rosa Díez i Vidal Quadras van coincidir a invocar l'article 155 de la constitució espanyola i he de suposar que Belloch, que és el senyor de qui parlem, també hi pensava, perquè va al·ludir al Senat. 

Però què diu aquest famós article 155? Diu que es pot anul·lar l'autonomia? Doncs no. El copie sencer: 'Si una comunitat autònoma no complia les obligacions que la Constitució o altres lleis que li imposen, o actuava de forma que atemptés greument contra l'interès general d'Espanya, el Govern, previ requeriment al president de la Comunitat Autònoma i, en el cas que no l'atengués, amb l'aprovació per majoria absoluta del Senat, podrà adoptar les mesures necessàries per tal d'obligar-la al compliment forçós de les dites obligacions o per tal de protegir l'interès general esmentat.'

I en l'apartat segon diu: 'Per a l'execució de les mesures previstes a l'apartat anterior, el Govern podrà donar instruccions a totes les autoritats de les comunitats autònomes.' 

On ho llegiu, això de la supressió, vosaltres? Jo enlloc. No veig que el text diga enlloc que l'estat puga liquidar una altra part de l'estat --que, tant si ens agrada com si o no, les autonomies actuals, són estat també--. Fins i tot resulta interessant d'observar que la segona part diu que el govern, s'entén que espanyol, podrà donar instruccions a 'totes les autoritats de les comunitats autònomes'. Ep! Si pot donar instruccions a les autoritats deu ser perquè les autoritats no han desaparegut, supose…

I doncs com és que amb tanta alegria ara els uns i els altres coincideixen a amenaçar-nos de dissoldre la Generalitat? Doncs perquè al cap i a la fi a Espanya la legalitat, la literalitat de les lleis, tan sols és un accident temporal. Lamentablement. Ells han decidit que ens dissoldran i ho faran, o almenys ho provaran, estirant com un xiclet un article de la constitució que no diu que es puga fer. De la mateixa manera que asseguren que ens expulsaran de la Unió Europea sense ser capaços de dir-nos en quin article de quin tractat es basaran. 

Realment van forts, aquesta gent. El problema és que a Europa es trobaran la resistència de la legislació i dels legisladors que saben que una llei és una cosa que s'ha de tractar amb molta cura. És clar que a Espanya el constitucional ja s'encarregarà de dir que aquell article evidentment volia dir allò que ells diuen que diu, encara que no ho diga. El cop d'estat ja el van fer amb la sentència de l'estatut. Ara tot plegat és repetir-lo…

Dues anotacions al marge: si us interessa la qüestió llegiu aquest article de Pere Cardús que detalla les vies legals que té Espanya per a posar fi al procés independentista. I encara que no us interesse el debat potser us interessa de saber que el final de Iugoslàvia va arribar gràcies a un gest molt semblant. Quan Sèrbia va decidir que les regles de la presidència federal ja no tenien sentit i va provar d'imposar als altres les seues, sense tenir cap argument legal irrefutable a favor.


El gran beneficiat del projecte Castor és Florentino Pérez

Entrevista a Lluc Ulldemolins, de la Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia · L'entitat fa anys que lluita contra el magatzem de gas Castor

Vilaweb 02/10/2013

Els terratrèmols relacionats amb les injeccions de gas del magatzem Castor han disparat l'alarma de veïns, governs, partits i experts. La Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia es va començar a mobilitzar el 2007 per evitar que aquesta planta es construís i ja fa temps que alerta del risc de terratrèmols i critica el model empresarial i energètic que representa: Més de la meitat de l'empresa responsable de la planta és d'ACS, propietat de Florentino Pérez, que ha rebut 1.300 milions per la instal·lació i que podria fins i tot rebre una indemnització si finalment la planta no tira endavant. D'aquests interessos, de la situació actual i els perills que hi ha, en parlem amb un dels portaveus de la plataforma, Lluc Ulldemolins.

Què se n'ha fet, de l'auditoria que vau demanar pel cost del projecte?

—El cost havia passat de 500 milions d'euros a 1.300 milions. L'auditoria encara no s'ha fet, però de moment ja s'han pagat 1.300 milions per la instal·lació, 500 dels quals finançats pel Banc Europeu. El gran beneficiat, una altra vegada, és Florentino Pérez i ACS, que tenen el 66% de l'empresa responsable de la planta. La instal·lació ja ha estat construïda i hi ha la possibilitat que finalment no es posi en funcionament. De fet, el ministeri ja dubtava si fer-ho, però al final van decidir d'ajudar l'empresa.

Fa anys que alertàveu dels perills i la plataforma va demanar d'aturar l'activitat. 

—Lluitem contra el projecte Castor de fa anys. El 2009 ja avisàvem que el moviment sísmic podia ser un problema a tenir en compte. Van arribar a un acord amb l'Observatori de l'Ebre per fer-hi un estudi sismològic i van dir que instal·larien sismògrafs a tot el territori. Però no ho van fer. Hem de suposar que mentre hi treballaven ja preveien aquests riscs sísmics, però també creiem que no es pensaven que podrien arribar a la intensitat d'aquests últims dies. Els moviments sísmics van començar al setembre. N'hi va haver uns tres-cents. La majoria no es van notar perquè eren de baixa intensitat. Però, així i tot, vam avisar que consideràvem que calia aturar el procés d'injecció de gas. 

El Ministeri d'Indústria espanyol va demanar que s'aturés l'activitat la setmana passada. Però els sismes han continuat...
 
—Sí, l'empresa diu que ja no injecta gas, però els terratrèmols han agafat més intensitat. I això encara és més preocupant. Si sabéssim que hi ha terratrèmols perquè s'injecta gas, tindríem la causa controlada. Però si és cert que l'empresa ho ha aturat, i amb tot i això els terratrèmols continuen, és que la situació és més complicada que no ens podíem imaginar. A qui ens hem de creure? Realment preferiríem que fos l'empresa que mentís, no per donar-li la culpa, sinó perquè almenys sabríem la raó dels moviments sísmics.  

Us queixàveu d'informació opaca per part de l'administració. 

—No en tenim gaire. I, a més, la situació és delicada, perquè tot i que a la plataforma hi ha gent d'Alcanar i de Vinaròs, l'oposició administrativa a la planta ha estat només a la part catalana. En canvi, la instal·lació es troba a la part del País Valencià. Els pobles del sud del Principat no en són part afectada, només els del nord del País Valencià. I les administracions no ens donen informació clara de què fan realment. Ahir, per exemple, hi va haver una conferència de premsa només dels tres batlles del PP dels pobles del nord del País Valencià, que no volien que hi participessin ni els ajuntaments del sud del Principat ni tampoc el moviment ciutadà. Tenen intenció de continuar l'activitat quan s'hagin acabat els moviments sísmics.

Alcanar és l'ajuntament que més oposició hi ha fet des del primer moment. N'hi ha alguns altres que ho veuen bé?
  

—A Vinaròs és on hi ha la planta terrestre. La infrastructura és sota administració valenciana, i qui cobra és l'Ajuntament de Vinaròs. És el que vol que el projecte vagi endavant. Ara, la població de Vinaròs va sortir espontàniament al carrer dilluns, alertada pels moviments sísmics.

La plataforma ha batallat durant molts anys per evitar aquesta situació. Us heu trobat molt sols?
 

—Fa una estona llegia a Mèdia.cat un repàs a les hemeroteques: nosaltres ja denunciàvem que els terratrèmols eren un perill inherent a la instal·lació, però la majoria dels diaris només van explicar la versió de l'empresa, que minimitzava qualsevol perill. Mediàticament, en aquell moment ens vam trobar molts sols. Pel que fa a les administracions, algunes ens han donat un cop de mà i algunes altres les hem tingudes totalment en contra. 

Quins són exactament els perills de la planta?
 
—Un és el risc sísmic, perquè és situada en una zona on hi ha una certa activitat. Ho deia Xavier Goula, cap de l'àrea sismològica de l'Institut Geològic de Catalunya: l'activitat humana en aquest lloc ha accelerat un seguit de moviments sísmics que potser haurien passat durant cent anys o cent cinquanta. Això s'ha accelerat i comprimit en un mes! És un dels perills més greus. Els altres són més difícils de saber. Però paga la pena de tenir en compte que en aquesta zona encara hi ha cru emmagatzemat, perquè no es va extreure tot. Injectar-hi gas a pressió pot fer que s'alliberi el cru a la zona marina. Finalment, hi ha el perill de l'afectació d'un model energètic basat en grans instal·lacions caduques que no són compatibles amb un model sostenible i renovable.  

Això que ha passat hauria de fer reconsiderar la instal·lació?
 
 —Ens hauria agradat que això no hagués passat. Són coses molt greus i no sabem què més pot passar. No sabem què pot passar aquesta nit. I ningú no pot posar la mà al foc que no augmentaran els moviments sísmics. Ens agradaria que servís d'escarment, però l'actitud de les administracions locals del PP del nord del País Valencià no ens ho fa pensar pas. La Generalitat de Catalunya ha demanat que es paralitzi immediatament el projecte, però no té competències ni és part afectada. La Generalitat Valenciana, que sí que ho és, no ha dit res.

-.-

Informació relacionada:

ACS pot renunciar a la concessió i exigir una indemnització
Si finalment es tanca el magatzem, l'empresa ACS té el dret de renunciar a la concessió, segons que informa El Economista, que explica que ACS pot revertir la concessió a l'estat i rebre a canvi el valor net comptable com a indemnització, ja que el projecte va ser promogut pel ministeri d'Indústria. Llegir més..

Notícies relacionades:

Els grups parlamentaris exigeixen informació per investigar els terratrèmols del Montsià i el Baix Maestrat (02.10.2013)

El govern valencià activa el pla de risc sísmic a Peníscola, Vinaròs i Benicarló (01.10.2013)

Els últims terratrèmols evidencien la relació amb les injeccions de gas (01.10.2013) 

Alcanar i Vinaròs, tips del projecte Castor de gas submarí (01.10.2013)

-.-

30 de set. 2013

Mas, Trias i Rajoy, denunciats pel Moviment Cívic 12-O

Per no haver convocat actes per la diada de la Hispanitat


Vilaweb 30/09/2013

El Moviment Cívic 12-O, l'entitat que va convocar i anul·lar posteriorment una contramanifestació anti-independentista a la Sagrada Família la passada diada, ha presentat una denúncia davant la fiscalia contra el president de la Generalitat, Artur Mas, el batlle de Barcelona, Xavier Trias, i el president espanyol, Mariano Rajoy. L'associació considera que, com a màxims responsables de les institucions de Catalunya i Espanya, podrien haver comés un delicte de 'prevaricació i d'incompliment de la llei' en no haver convocat actes civils de commemoració del 12 d'octubre com a 'dia nacional espanyol'.

L'assemblea d'afiliats del Moviment Cívic 12-O va acordar dissabte portar Mas, Trias i Rajoy a la Fiscalia Superior de Catalunya pel que ells consideren que és un incompliment legal greu. Segons l'entitat, aquest dilluns al matí han presentat la denúncia per presumpta prevaricació i 'altres possibles incompliments de la llei'.

Els dirigents de l'associació asseguren que a la Llei 18/1987 sobre 'la festa nacional espanyola' es diu, en l'exposició de motius, que cal 'una data d'adequada solemnitat', el fitxa el 12 d'octubre pel que 'simbolitza', i es proclama que serà 'la Festa Nacional a tots els efectes'. Això, segons l'entitat, xoca amb el fet que ni l'Ajuntament de Barcelona, ni la Generalitat, ni el govern espanyol hagin convocat 'actes institucionals civils i populars per a la celebració solemne que la llei exigeix'. És en base a això que el Moviment Cívic 12-O interpreta que s'està incomplint la norma i que podrien incórrer en 'altres delictes del Copi Penal'.

L'entitat també ha recordat que participaran en la concentració que s'ha convocat per reclamar la unitat d'Espanya a la plaça de Catalunya el proper 12 d'octubre i que celebraran una marxa unes hores abans que acabarà, precisament, en aquest indret de Barcelona. '



 -.-

El govern balear no escolta el clam de la riuada verda

El vice-president insisteix que no retiraran el decret de llengües, malgrat la històrica mobilització



Font: Vilaweb 30/09/2013

Els docents de les Illes comencen avui la tercera setmana de vaga indefinida, l'endemà d'una manifestació històrica que va ser un clam contra el decret de llengües, que vol ensorrar el consens sobre la immersió lingüística, i en defensa d'una educació pública de qualitat i en català. Malgrat tot, el govern no pensa escoltar ni cedir. Antonio Gómez, vice-president de les Illes Balears i conseller de la Presidència, ha dit avui que el govern no retiraria el decret argumentant que aquest havia 'sortit de les urnes'. 

'De les urnes és d'on surt la manifestació popular i d'on surt el mandat per a determinada acció política', ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio, on ha criticat 'la lectura política' de la marxa i que s'hi veiessin símbols que, segons ell, 'no tenen res a veure amb la història i la cultura de les Illes Balears', en referència a les estelades i al suport d'ERC a la manifestació. 

Gómez ha anunciat que el govern continuaria negociant amb els docents amb una actitud 'col·laboradora' i amb la intenció d'intentar arribar a acords, i ha dit que la màxima preocupació que tenia ara el govern era que els infants no anaven a escola. 

Una riuada verda històrica planta cara a Bauzá

Desenes de milers de ciutadans es van posar ahir la samarreta verda de la revolta dels mestres i van sortir al carrer per alçar la veu contra les últimes imposicions del PP i l'aplicació del decret de llengües. Els organitzadors calculen que hi hagué noranta mil assistents a la manifestació de Palma (més de cent mil a totes les illes). La Societat Balear de Matemàtiques, que s'havia proposat de fer-ne un càlcul precís, diu que es va arribar a vuitanta mil manifestants a Palma. [Més informació]
  
Més informació:
 
Una riuada verda històrica planta cara a Bauzá
Editorial Vicent Partal: Per Mallorca ens ix el sol
Per què s'ha tallat l'emissió de Catalunya Ràdio a les Illes?
Les Illes s'omplen de samarretes verdes [FOTOS]
VilaWeb TV us ofereix vídeos de Palma, Maó i Barcelona
La Societat Balear de Matemàtiques compta més de 80.000 persones a Palma
'El TIL és una versió revisada i ampliada del decret de Nova Planta'
Catalunya se suma a la defensa del català a les escoles de les Illes
El govern balear diu que ERC impulsava la gran manifestació de Palma
Reportatge de VilaWeb TV: Les Illes diuen prou, el vídeo de la revolta educativa contra Bauzá

Recul d'imatges:  
 

Els assaltants de la Blanquerna criden a anar a Barcelona després d'haver cremat estelades

Uns quants grups feixistes es van aplegar ahir a Cercedilla (Madrid), en un acte previ al 12 d'octubre
Acte d'ahir a Cercedilla.
Uns quants grups feixistes espanyols van fer ahir una cremada d'estelades a Cercedilla (Madrid) com a acte preparatori del 12 d'octubre, dia de la Hispanitat. L'acció la convocava la plataforma Espanya en Marcha, formada per la Falange, Nudo Patriota Español, Alianza Nacional, Movimiento Católico Español i Democracia Nacional, és a dir, els grups que van assaltar la delegació de la Generalitat de Catalunya a Madrid l'Onze de Setembre. Els convocants no van permetre que la premsa s'hi acostés, i avui han difós les imatges de l'acte.

Per assistir a la cremada d'estelades, l'organització havia establert un procés d'inscripció totalment secret i controlat, amb el propòsit d'evitar els periodistes. Les entrades s'havien de pagar en una botiga virtual de material feixista i deixar-hi les dades de contacte. Després, els organitzadors es posaven en contacte amb l'interessat per assegurar-se que no era cap periodista. Un cop segurs de la identitat del sol·licitant, li donaven l'adreça exacta de la finca on es feia l'acte.

Acte d'ahir a Cercedilla.
Vindran a Barcelona el 12 d'octubre

La plataforma que aplega aquests grups feixistes (La España en Marcha) va ser la mateixa que va convocar l'atac violent a la seu de la delegació de la Generalitat a Madrid, la llibreria Blanquerna, l'Onze de Setembre. L'acte de dissabte va servir per a recaptar diners per anar a Barcelona el 12 d'octubre. En aquesta convocatòria de Barcelona amenacen d'anar a 'caçar separatistes'. Diuen que faran una manifestació per carrers de la ciutat i que acabaran amb un acte a Montjuïc al punt de migdia.



El batlle de Cercedilla, contra la concentració feixista

L'ajuntament d'aquest petit municipi madrileny va emetre un comunicat per desvincular-se totalment de la cremada de banderes i per condemnar l'acte feixista. El batlle, Javier de Pablo, va dir que s'havia organitzat un dispositiu de la guàrdia civil per evitar possibles incidents. A més, va voler deixar clar que l'ajuntament no havia autoritzat cap acte d'aquest estil ni n'autoritzaria cap.

Atac falangista a Blanquerna,
delegació de la
Generalitat de Catalunya a Madrid
-.-