1 de nov. 2013

Un mestre indígena mexicà (Alberto Patishtán) aconsegueix modificar el codi penal

http://www.324.cat/video/4741417/Un-mestre-indigena-mexica-aconsegueix-modificar-el-codi-penal

Un mestre indígena de Mèxic, Alberto Patishtán Gómez, empresonat injustament durant 13 anys ha aconseguit que es reformi el codi penal per indultar-lo. És un cas emblemàtic de les dificultats dels indígenes mexicans per accedir a la justícia. Amnistia Internacional demana al govern que reflexioni sobre un sistema judicial en què els condicionants socials d'un acusat determinen la sentència. (Vídeo).

-.-

Informació relacionada:

13 anys d'injust enpresonament: Alberto Patishtán ¡LLIURE!


Patishtán ja està lliure. "Des del primer dia que lvaig arribar a la presó estic lliure"

Foto Marta Molina
"I què significa la llibertat? Jo des del primer dia que vaig arribar a la presó estic lliure, i m'he sentit sempre lliure, innocent i net en consciència.
I l'indult? M'estan donant la llibertat no perquè vaig cometre un delicte i em perdonin sinó per les grans violacions que es van veure i que van manipular el meu procés ".31 octubre 2013, Ciutat de Mèxic. Alberto Patishtan (dreta) minuts després que li atorguessin l'indult. Al seu costat, el seu fill Hèctor (esquerra) acompanyats de Pedro López (darrere, al fons) qui va estar pres al CRESS 5 de Sant Cristóbal de las Casas, Chiapas amb el professor Patishtan i amb qui va formar el grup dels Solidaris de la Voz del Amate.

Font: Marta Molina
-.-

Patishtán ja és lliure

Després de tretze anys d'una presó denunciada com a injusta, vagues de fam, mobilitzacions de la societat civil, plançons i el rebuig de totes les instàncies judicials de Mèxic per esmenar el procés, la llibertat del professor tzotzil arribat avui.

Els primers minuts de la llibertat de Patishtán

Patishtán està lliure



El camí de la llibertat arrabassada a l'Estat  


Més informació:
 
"Van voler restar la meva lluita i el que van fer va ser multiplicar. Van voler amagar la meva lluita, però resplendir ", ha expressat.

Encara existeix oblit i marginació als pobres: Alberto Patishtan
'Sóc innocent davant els ulls de Déu i de mi mateix', ha assegurat el mestre tzotzil, qui va obtenir avui la seva llibertat gràcies a l'indult presidencial.
Mai va estar a l'altura de les circumstàncies, adverteix l'advocat Leonel Rivero, mentre el fill del professor, Héctor, va dir que l'indult cap al seu pare és al mateix temps una tristesa perquè va deixar al descobert una falla del sistema judicial mexicà. Llegir més ...

Satisfà a la ministra Sánchez Cordero la imminent llibertat de Patishtán
Ha assegurat que "tècnicament" era impossible que la Cort atragués al març passat el recurs de reconeixement d'innocència del mestre tzotzil. Llegir més ...


Conferència de premsa del Comitè per la Llibertat d'Alberto Patishtán. 30 octubre 2013

Alberto Patishtán accepta l'indult 

Indult al mestre Alberto Patishtán 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada