Per: Marta/ Ingeniería Sin Fronteras / Canalsolidari.org
El passat juliol de 2010 les Nacions Unides van declarar l’accés a l’aigua potable i al sanejament com un dret humà. Però ningú no discuteix la importància de l’aigua, sabem que és un líquid vital, i que la necessitat de tenir uns ecosistemes fluvials en bon estat ecològic és un realitat cada cop més assumida. Però potser del que no som conscients és del que passa amb la gestió d’aquest be tan fonamental.
Així, tot i que la gestió d’aquest dret bàsic té una gran rellevància en les nostres vides i implica aspectes fonamentals de la democràcia, com el reforçament de les institucions públiques i el seu compromís amb la participació ciutadana, la cohesió social, el diàleg o la responsabilitat cívica, aquest tema no és a l’agenda política i l’opinió pública ho desconeix.
Actualment, la llei permet models de gestió de l’aigua públics, models de gestió mixta o altres exclusivament gestionats per empreses privades. Però quin serà el nostre? Som usuaris/es o clients? Què passa amb el contracte d’aigua a Barcelona?
Accedir a l'aigua per disminuir la mortalitat infantil
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada